Fjernelse af bambus
Fra : Ding-Dong

Dato : 14-07-03 13:58

Hej med jer.

Vi har en bambus i vores indkørsel som er ca 50 x 50 cm. Den vil jeg gerne
ha' fjernet. Dels er den ikke køn at se på og dels så udvider den sig og
skubber dermed min fliser op. Jeg har hørt fra pålidelige kilder at det er
en ordentlig omgang at begynde på da rodnettet er 'så stærkt som beton'.
Hvad skal jeg gøre og bruge af værktøj for at det går nogenlunde smertefrit.
Har overvejet en mindre sprængning, det har jeg nemmerlig lært da jeg var
kriger, men jeg tror ikke at min gamle nabo vil være med til det:c)) - så
det er udelukket.
Med hygsom hilsen

Dennis
__________________________________________________________________ ICQ#:
105573864 Current ICQ status: + More ways to contact me

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 14-07-03 14:11

Ding-Dong wrote:

> Har overvejet en mindre sprængning, det har jeg nemmerlig lært da jeg var
> kriger, men jeg tror ikke at min gamle nabo vil være med til det:c)) - så
> det er udelukket.

Se her: www.booom.dk

Om ikke andet er det da ganske underholdende.

Marianne Feddersen

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 14-07-03 14:07

> Hvad skal jeg gøre og bruge af værktøj for at det går nogenlunde
smertefrit.

Hej Dennis

Min kæreste og jeg fjernede cirka 10 m2 sidste efterår. Ja.... det er meget
vanskeligt og hårdt. Der er ikke andet for, at smøge ærmerne op og komme i
gang. Nu har du jo heldigvis kun en begrænset mængde. Du må finde spade,
hakke og øksen frem. Grav ned og ind under roden, den ligger nemlig ikke
særlig dybt, så kan bambussen vippes op. Det er muligt, du må dele den over
i nogle stykker, da det ellers bliver for tungt - her er øksen go' . Hvis
du har mulghed for at bruge en traktor eller en træktalje omkring evt. et
stort træ, er du godt hjulpet. Det gør arbejdet noget nemmere. Så kan man
trække i takt med man løsner roden.

Jeg håber, det var en smule hjælp.

Mvh.
Mette, der aldrig skal have bambus i haven igen.

Fra : Madsen

Dato : 14-07-03 14:36

On Mon, 14 Jul 2003 14:58:16 +0200, "Ding-Dong"
<dingdong@noanalheroes.dk> wrote:

>Hej med jer.
>
>Vi har en bambus i vores indkørsel som er ca 50 x 50 cm. Den vil jeg gerne
>ha' fjernet.

Flemming Leth's metode er afprøvet og virker fint.
http://www.dr.dk/leth/classic/raad_sider/raad-lister/haven.shtm
Bambus er første punkt på listen

mvh MM

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 14-07-03 15:10

> [...]

>Hvad skal jeg gøre og bruge af værktøj for at det går nogenlunde smertefrit.

Når den ikke er mere end 50x50, så er det ikke så slemt at grave den op.
Rødderne spreder sig ikke ret langt til siderne, det er først når man
skal til at hakke ind i rodklumpen det bliver rigtig slemt.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Hans Raun

Dato : 14-07-03 20:34

Jeg har de samme erfaringer som Madsen. Leths metode virker glimrende.

Hans Raun

Fra : zigge

Dato : 15-07-03 01:56

"Ding-Dong" <dingdong@noanalheroes.dk> wrote in message
> Hej med jer.
>
> Vi har en bambus i vores indkørsel som er ca 50 x 50 cm. Den vil jeg gerne
> ha' fjernet. Dels er den ikke køn at se på og dels så udvider den sig og

Sæt et skilt op ude ved vejen "Bambus bortgives" (selvopgrav)

Mvh
//zigge

Fra : Ding-Dong

Dato : 16-07-03 21:08

zigge skrev i en meddelelse
> Sæt et skilt op ude ved vejen "Bambus bortgives" (selvopgrav)

:c) - Go' joke, men jeg tror ik' der er nogen der hopper på sådan en....

Dennis

Fra : Karsten Madsen

Dato : 16-07-03 21:51

Jo, der er. Jeg gjorde det for år tilbage. En gut kom og hentede al min
bambus, jeg behøvede ikke engang at hjælpe. Han ville bare have lov til at
køre sin trailer helt tæt på bambussen.

/karsten

Fra : zigge

Dato : 16-07-03 22:02

> :c) - Go' joke, men jeg tror ik' der er nogen der hopper på sådan en....

Det var skam ikke en joke, jeg har selv fået fjernet en stor bid af en
bambus der var gået amok i haven. Og når først der er hul i blokken er det
ikke så svært at fjerne resten selv.

Mvh
//zigge

Fra : Calle.

Dato : 16-07-03 22:43

zigge wrote:
> [...]
> bambus der var gået amok i haven. Og når først der er hul i blokken
> er det ikke så svært at fjerne resten selv.

Nej, det er sku ikke så slemt som nogle gør det til. Har selv lige taget
10M2 på et par timer med en økse og en spade
--
Calle