Sun sparcstation4
Fra : Michael Andreasen

Dato : 14-07-03 09:20

Har mulighed for at arve en sparstation4

Men jeg kan ikke finde nogle specs på sådan en.

Nogen der kender lidt specs på den?

--
Med Venlig Hilsen
Michael Andreasen

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 14-07-03 09:27

"Michael Andreasen" <maskinen2000@hotmail.com> writes:
> Har mulighed for at arve en sparstation4
>
> Men jeg kan ikke finde nogle specs på sådan en.
>
> Nogen der kender lidt specs på den?

Formentligt 110 MHz microSPARC (sun4m), en enkelt narrow SCSI
SCA-disk, ikke for meget ikke-standard RAM, 8bit grafikkort, 10Mbit/s
netkort (le).

Ikke prangende, næppe specielt anvendelig, men kan være sjov at lege med.
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl

Fra : Michael Andreasen

Dato : 14-07-03 09:37

"Lars Balker Rasmussen" <lars@balker.org> wrote in message
> [...]
> netkort (le).
> Ikke prangende, næppe specielt anvendelig, men kan være sjov at lege med.

Ja det var det der var min plan, og hvis netkortene havde været 100Mbit/s så
kunne den formentligt have været ok som router/fw/dns i et lille hjemmenet.

Der sidder et netkort med 4 ethernet porte kan jeg se.

Men med info som "ikke-standard ram" det skræmmer mig dog lidt :)

Tak for info.

Mvh
Michael Andreasen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-07-03 09:47

On Mon, 14 Jul 2003 10:36:50 +0200, "Michael Andreasen"
<maskinen2000@hotmail.com> wrote:

> Der sidder et netkort med 4 ethernet porte kan jeg se.

Det er sikkert et QFE (Quad Fast Ethernet) NIC. De virker ret
fint, og kan bla køre EtherChannel mod Cisco-switche.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-07-03 09:44

On Mon, 14 Jul 2003 10:20:11 +0200, "Michael Andreasen"
<maskinen2000@hotmail.com> wrote:

> Har mulighed for at arve en sparstation4
> Men jeg kan ikke finde nogle specs på sådan en.

http://www.netsys.com/library/sun/just_the_facts/SS4-JTF.pdf

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Michael Andreasen

Dato : 14-07-03 10:59

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> http://www.netsys.com/library/sun/just_the_facts/SS4-JTF.pdf

Super! Havde googlet rundt, men kunne simpelthen ikke finde det.

takker!

Mvh
Michael Andreasen

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 14-07-03 12:02

On Mon, 14 Jul 2003 10:20:11 +0200, Michael Andreasen wrote:

> Har mulighed for at arve en sparstation4
>
> Men jeg kan ikke finde nogle specs på sådan en.
>
> Nogen der kender lidt specs på den?
Hej Michael

Chek også: http://sunsolve.sun.com/handbook_pub/, hvor der er beskrivelse
af alle Sun systemer og reservedele til dem.

Med venlig hilsen
Kent Wormsdorf
--
PS.

Er der nogen der mangler en mand med lidt viden om Sun HW og SW,
så må I gerne sende mig en E-mail.
Jeg er uddannet datamatiker og har senest arbejdet som teknisk presale konsulent.