mullholland drive spoiler??
Fra : Nikolaj

Dato : 13-07-03 23:23

hej med jer

jeg skriver her, fordi jeg ved at i er nørder (på den fede måde) og sikkert
kan hjælpe mig med denne
film...
jeg har netop lånt den på dvd, og har så ti kroners spørgsmålet: er der er
en dybere sammenhæng med filmen? eller er den bare lavet underlig for at
være underlig? jeg er ikke den helt store kender af david lynch, så jeg er
ikke helt inde i hans univers, det ville derfor være fedt om der var en
venlig sjæl som kunne give
mig en åbenbaring

umiddelbart tolkede jeg den lidt som om at hele første del af filmen, var
hende - dianas drøm?
det er meget sjovt, for på dvd'en er der 10 clues til at løse filmen, men
jeg er sgu ikke klog nok!

håber på et svar

-p

Fra : Johannes Clausen [64~

Dato : 14-07-03 00:11

On Mon, 14 Jul 2003 00:22:36 +0200, "Nikolaj" <nik@kobra.dk> wrote:

>umiddelbart tolkede jeg den lidt som om at hele første del af filmen, var
>hende - dianas drøm?

Det er også sådan jeg tolker filmen. Den egentlige handling:

Diane Seldwyn har vundet en jitterbug-konkurrence i Canada hvor hun
bor og flytter til Hollywood for at blive filmstjerne. Det bliver hun
ikke og samtidig forelsker hun sig i skuespilleren Camilla Rhodes, som
netop er en stor filmstjerne, som, til Dianes skuffelse, danner par
med Adam Kesher. Diane kan ikke holde det ud og hyrer derfor nogle
lejemordere til at slå Camilla ihjel. Og der starter filmen.

Men nu er vi i Dianes drøm. Man ser i starten at hun falder i søvn. I
drømmen bytter hun om på personerne, især hende selv og Camilla. I
drømmen er Camilla hjælpeløs i starten, mens Diane har succes som
skuespiller. Og hun får da også Camilla i en af scenerne

Der er mange referencer i drømmen til "den virkelige verden". Diane er
f.eks. vred over at hun ikke får rollen i Adams film, det føles som om
Camilla stjæler hendes rolle, hvilket tydeligt kommer til udtryk i
drømmen hvor de skumle mennesker absolut vil have at Camilla Rhodes
får rollen i filmen.

Der er tusinde andre interessante ting, men jeg vil ikke byde mine
fingre at skrive det hele ned her!

Spørg endelig hvis der er andre ting, som du vil vide. Måske er der
noget som jeg ikke har været opmærksom på.

Mvh
Johannes Clausen

Fra : Stefan Holm

Dato : 14-07-03 01:33

"Johannes Clausen [6440]" <johannes@jay.net> writes:

> Det er også sådan jeg tolker filmen. Den egentlige handling:

Forbløffende tæt på, hvad jeg selv fandt frem til, da jeg så den for
tredje gang. Det må vist snart være på tide at se den igen, så jeg kan
fange lidt flere lag.

--
Stefan Holm
"Dinsdale?"

Fra : Rune Jensen

Dato : 14-07-03 00:33

"Nikolaj" <nik@kobra.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> film...
> jeg har netop lånt den på dvd, og har så ti kroners spørgsmålet: er der er

http://www.rottentomatoes.com/forum/showthread.php?s=d74b8779c7ada968b7e3d5178f2986ed&threadid=123144
Håber det kan bruges

Rune K. Jensen

Fra : Nikolaj

Dato : 14-07-03 13:33

tusind tak allesammen, meget fedt at høre at man da ikke har tænkt helt ved
siden af
fedt med linket!

Fra : Kasper Aae

Dato : 14-07-03 20:55

On Mon, 14 Jul 2003 14:33:05 +0200, "Nikolaj" <nik@kobra.dk> wrote:

>tusind tak allesammen, meget fedt at høre at man da ikke har tænkt helt ved
>siden af
>fedt med linket!

Prøv også at kigge her:

<http://dir.salon.com/ent/movies/feature/2001/10/23/mulholland_drive_analysis/index.html>

--
Kasper Aae

Fra : Karen

Dato : 14-07-03 21:15

On Mon, 14 Jul 2003 00:22:36 +0200, "Nikolaj" <nik@kobra.dk> wrote:

>det er meget sjovt, for på dvd'en er der 10 clues til at løse filmen, men
>jeg er sgu ikke klog nok!

Er der overhovedet nogen der har fanget de clues han kommer med på
dvden? Så vil jeg da gerne høre nærmere!
Karen

Fra : Morbid Angel

Dato : 15-07-03 23:12

On Mon, 14 Jul 2003 22:14:30 +0200, Karen <cowboyhat@sol.dk> wrote:

>Er der overhovedet nogen der har fanget de clues han kommer med på
>dvden? Så vil jeg da gerne høre nærmere!
>Karen
Jeg tror de clues er der bare for at forvirre os mere.
David Lynch kan godt lide at være en drillepind på det intellektuelle
plan og mener nok at dem som vil forstå hans film skal arbejde mere
med de små grå end at få alt serveret på et sølvfad. :)

mvh

MA

/// Min DVD Samling so far.......
http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel ///