Forespøgsel vedr. forretning i forbindelse~
Fra : Kenneth Bang

Dato : 12-07-03 19:18

Hej

Da jeg skal på en længere tur til Australien har jeg planer om at købe mit
eget udstyr i stedet for at leje hver gang. Jeg har regnet lidt på det og
med de antal dyk jeg har i tankerne kommer udstyrlejen op i svimlende
priser.

I den forbindelse kiggede jeg lidt på nettet og faldt over
www.diveshopone.com som forhandler bla. Decor. Jeg kender ikke mærket men ud
fra det jeg kan læse er det glimrende kvalitet. Deres netpriser giver jo
nogle store besparelser, så jeg er ret varm på nogle af deres tilbud.

Så var det at jeg ville høre om der er nogen der har erfaringer med denne
shop og med Decor generalt.

Mvh.
Kenneth Bang

Fra : Gomse

Dato : 12-07-03 19:49

Hej!

Prøv evt. www.underwater-no1.de/, god service og kanon priser.
Ligger i Düsseldorf og ejeren er meget nem at snakke m...hvis man altså kan
tysk -gg-
Har selv købt en del udstyr v ham, ingen problemer.

MVH

Gormsen

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 12-07-03 20:05

"Kenneth Bang" <kennethbang@tiscali.dk> wrote in message
> Så var det at jeg ville høre om der er nogen der har erfaringer med denne
> shop og med Decor generalt.

Hej Kenneth,

Jeg kender ikke Dacor men jeg vil alligevel være så arrogant at foreslå at
du kigger i en helt anden retning nemlig en Halcyon vinge med tilhørende
harness og seletøj i stedet for en Dacor BCD og Apeks i stedet for Dacor.
Jeg er sikker på at du vil blive mere tilfreds med det grej, end med Dacor.
Hurtig hovedregning siger at du skal give omkring 3000 for vingen og 1300
kr. for harness og bagplade. ca. 3500 for Apeks automatsæt (1. Trin, primær
og octopus)

Mvh
Jonas

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 13-07-03 00:37

Jonas Lüttichau:

> Hurtig hovedregning siger at du skal give omkring 3000 for vingen

Og endnu mindre for andre DIR wings hvis der ikke behøver at stå
Halcyon på!

(med glimt i øjet)

--
Peter Fjelsten
dk.tech.gear <http://www.dktechgear.dk>

Nyt website. Nye produkter. Flere produkter. Billigere produkter!

Fra : jhyden

Dato : 13-07-03 05:25

> Og endnu mindre for andre DIR wings hvis der ikke behøver at stå
> Halcyon på!

Hvad kunne der f. eks. stå i stedet?? Hvad er alternativet? (Mens vi
venter på opgradering af dktechgear.dk)

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 27-07-03 22:24

jhyden:

> Hvad kunne der f. eks. stå i stedet?? Hvad er alternativet? (Mens vi
> venter på opgradering af dktechgear.dk)

Vores nye mærke hedder DTD - og er fra Tjekkiet.

Et svensk firma kommer også snart med en DIR wing til dobbeltflasker.

--
Peter Fjelsten Salg af DIR udstyr <http://www.dktechgear.dk/>
DIR-DK, EKPP Læs om ekstrem huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : jhyden

Dato : 13-07-03 05:25

Fra : Claus A. Groth

Dato : 12-07-03 20:10

> Så var det at jeg ville høre om der er nogen der har erfaringer med denne
> shop og med Decor generalt.

Hej

Jeg har handlet lidt med butikken og er meget tilfreds. Jeg kan kun anbefale
dem. Prøv eventuelt også www.scubastore.com, har også handlet lidt med dem
og har her også kun oplevet kanon service og kvalitet.

Mvh

Claus

Fra : Carsten

Dato : 12-07-03 21:45

Hej Kenneth - Har samme erfaringer som Claus - Diveshopone fungerer
glimrende og udemærket service m.h.t. prøvning af dragter (Købte 3 mm
våddragter til kæresten og mig selv)
Også Scubastore (Tidligere DiveInn) skal fremhæves - Har netop modtaget 7 mm
våddragt samt diverse instrumenter og dette kun 3 dage efter bestilling.
Har iøvrigt besøgt IRL-udgaven af DiveInn - Hedder Poseidon og ligger i
L´Estartit lidt nord for Barcelona. Stort udvalg og dygtig betjening og
meget attraktive priser

Carsten

Fra : Kenneth Bang

Dato : 12-07-03 22:38

Tak for alle de fine svar.

Nu har jeg lidt at gå efter. Jeg har allerede lavet en sammenligning på
Scubastore, og det viste sig, at de var så billige, at jeg kunne få alt
udstyret i f.eks. Mares ( som jeg da ved er i orden ) til samme eller mindre
pris, og da det lyder til at være en hæderlig shop tror jeg at det bliver
der der skal handles.

Mvh.
Kenneth Bang

Fra : Jan Richardy

Dato : 13-07-03 12:47

> [...]
mindre
> pris, og da det lyder til at være en hæderlig shop tror jeg at det bliver

Hvis du ved at Mares er i orden, skal du nok ikke være så hurtig til at
glemme Dacor. Mares og Dacor ejes nemlig af samme selskab (HTM Sport),
hvilket betyder, at Dacors udstyr indeholder stort set alle de patenterede
Mares teknologier (Airtrim, VAD, bypass tube osv.), som Mares eget udstyr.
Regulatorene laves endda på samme fabrik.

Jeg har for nyligt købt Dacor Eagle Pro DPD regulator (plus Eagle octo og
instrument) og Dacor Talon BCD, til min kæreste og jeg selv fra diveshopone.
De samlede regulatorsættet inkl. lavtryksslange til BCD'ens inflator, så det
eneste vi skulle var at smække en tank på og hoppe i vandet. Rigtig lækker
regulator og BCD (og pænt billige), hvis du spørger mig, men jeg har så også
kun haft erfaring med lejeudstyr før denne. Men sammenlignet med min
låneregulator, er det helt vildt så meget luft den Eagle kan levere, uanset
hvordan jeg ligger i vandet. ) Man bliver helt bange for at tanken tømmes
i løbet af 10 min.

Grunden til jeg købte fra dso i stedet for scubastore/diveinn (ud over, at
de ikke har Dacor) er nok, at dso giver gratis service på regulatorsæt de
første to år (dog betales for delene). Det ved jeg ikke om
scubastore/diveinn gør, men rent mentalt set har jeg det bedre med ikke at
skulle sende tingene til spanien igen.

Fordelen ved at købe Mares er dog nok, at der sikkert er mange flere
dykkercentre, som yder service på dette mærke herhjemme, end Dacor.

Anyways, så har min kæreste og jeg brugt udstyret på vores bassindyk under
uddannelsen til OWD og glæder os helt vildt til næste weekend, hvor vi ud og
lege i åbent vand. )))

---

Jan Richardy

Bunny-smashing:
http://www.richardy.dk

Fra : Bernino Lins

Dato : 27-07-03 15:49

Kære Kenneth Bang,

Lige en indskydelse: husk at hvis du køber i f.eks. Australien og tager
udstyret med hjem kan du kræve VAT osv. i lufthavnen. På den måde kan der
være mange penge at spare...

bobler, nino