hjælp til database
Fra : Strid

Dato : 12-07-03 16:51

lige nu føler jeg mig totalt dum fordi det sikkert er noget totalt nemt jeg
spørger om men here goes..

jeg har lavet en kæmpe database og har nu fixat den sammen med et fint
lille program. jeg har fået den til at søge på det jeg skriver. MEN jeg
mangler 2 ting jeg ikke kan lurer hvordan jeg gør

   1. hvordan får jeg den til at skrive alle de poster der matcher min
søgning

   2. hvordan får jeg den til at søge på dele eller kun et ord i et field ?

--
Uhyggeligt hvad blondiner kan når man sætter dem til det :)

Fra : peter thomsen

Dato : 12-07-03 21:29

det kommer nok lidt an på hvordan du får vist dine søgeresultater
men f.eks

Select ditfeltnavn from dintabel where ditfeltnavn like 'ditsøgekriteria'

newsrr7fnrd26nnx1n@news.tiscali.dk...