Req.: Et godt password program...
Fra : Morten Nielsen

Dato : 12-07-03 10:27

Hejsa allesammen!

I må kunne hjælpe mig... Jeg leder efter et simpelt program, der kan
passwordbeskytte mapper på computeren...
Jeg havde forestillet mig noget der kunne sætte et password på en mappe ved
at højreklikke på den, hvorved man så kunne vælge at password-beskytte
den... Nå man så fremover dobbeltklikker på mappen, spørger com om
passwordet inden man kan få lov til at komme ind i mappen...

Fik i den???

På forhånd tak, Morten Nielsen:)

Fra : NuN

Dato : 12-07-03 10:35

Morten Nielsen wrote:
> [...]
> password-beskytte den... Nå man så fremover dobbeltklikker på mappen,
> spørger com om passwordet inden man kan få lov til at komme ind i

Det lyder besvärligt!.....I XP logger man jo ind med password(hvis man vil)
det burde väre nok!

Min maskine har 4 passwords, så jeg kan ikke se kommunikation fra de 4
"users" (men siden jeg administrerer maskinen kan jeg det)...

Der findes en MÄNGDE sådanne program du spörger efter...men det er
kontraproduktivt..og kun besvärligt...og giver alle hovedpine

MVH

NuN

Fra : Morten Nielsen

Dato : 12-07-03 10:42

> [...]
>
> Der findes en MÄNGDE sådanne program du spörger efter...men det er
> kontraproduktivt..og kun besvärligt...og giver alle hovedpine

Tak for det hurtige svar!
Problemet er bare, at mapperne ligger på en anden partition end XP, så
derfor kan de andre brugere godt se dem. De mapper der ligger i mit navn
under "Documents and settings" kan de andre heller ikke se... Men her er der
bare desværre ikke plads til de mapper jeg gerne vil beskytte...

Mvh Morten Nielsen

Fra : NuN

Dato : 12-07-03 10:48

Morten Nielsen wrote:

> [...]
> navn under "Documents and settings" kan de andre heller ikke se...
> Men her er der bare desværre ikke plads til de mapper jeg gerne vil

Så er jo lösningen jo att du spörger Admin efter mere plads i "Documents
and settings"...nicht war.....:)

NuN

Fra : Anders Lund

Dato : 12-07-03 11:45

Morten Nielsen wrote:
> [...]
> navn under "Documents and settings" kan de andre heller ikke se...
> Men her er der bare desværre ikke plads til de mapper jeg gerne vil

Højreklik på en mappe, vælge egenskaber, og vælg fanebladet "sikkerhed". Her
kan du styre hvem der skal have adgang til den pågældende mappe. Dette
skulle gerne virke på alle partitioner, så længe de benytter sig af NTFS
filsystemet.

Mvh
Anders

Fra : Benny Nissen

Dato : 12-07-03 21:39

> [...]
> kan du styre hvem der skal have adgang til den pågældende mappe. Dette
> skulle gerne virke på alle partitioner, så længe de benytter sig af NTFS

Det kræver blot at der i Funktioner -> Mappeindstillinger -> Vis er fjernet
et X i Brug enkel fildeling

--
Benny Nissen

Fra : Anders Lund

Dato : 13-07-03 18:40

Benny Nissen wrote:

> Det kræver blot at der i Funktioner -> Mappeindstillinger -> Vis er
> fjernet et X i Brug enkel fildeling

Det mente jeg også, men jeg tjekkede det på min egen Windows XP og her er
det ikke tilfældet. Jeg kan sagtens justere NTFS rettighederne, selv om der
er hak i omtalte felt.

Anders

Fra : Lars B. Dybdahl

Dato : 12-07-03 12:32

Morten Nielsen wrote:
> Jeg havde forestillet mig noget der kunne sætte et password på en mappe
> ved

PGP har et program til at lave en virtuel harddisk, som er krypteret osv.

Lars.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/