Valhalla update....
Fra : Jesper Winding

Dato : 12-07-03 01:55

Vi har jo fået dem overbevist om at udgive en DVD.

Re-lanceringen i biografen åbnes i morgen formiddag ret uformelt kl. 10 i
Kinopalæet i Lyngby. Jeg vil foreslå folk i nabolaget om at slå et smut
forbi og hilse på Peter Madsen, Pia Thanning og Hans Perk - Marianne
Petersen vil stå i døren for kun at lukke de "rigtige" ind. Men stormløb
stedet og vis jeres opbakning om projektet :) Fortæl dem hvad i vil have på
DVD'en.

Jeg har her til aften modtaget bekræftelse fra Jeffrey Varab om, at hverken
han eller Jacob Stegelman er blevet kontaktet vedrørende et kommentatorspor.
Hans Perk er ikke blevet bedt om en kopi af Storyboardet eller Cells eller
noget som helst andet for den sags skyld og jeg kunne blive ved. Han har dog
fået en fribillet til i morgen :)

Nå, men hvis i er i nabolaget, så kig forbi. Det er jo trods vores
allesammens skyld at det lykkedes.

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : vadmand

Dato : 13-07-03 19:58

"Jesper Winding" <jesperw@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

dog
> fået en fribillet til i morgen :)
>
> Nå, men hvis i er i nabolaget, så kig forbi. Det er jo trods vores

Ak ja - tænk, hvis de også havde inviteret forfatterne...

Per V.

Fra : Jesper Winding

Dato : 14-07-03 02:40

Ja. øhh. det havde de nu også. både Henning Kure og Peter Madsen var til
stede.
--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : vadmand

Dato : 14-07-03 09:25

"Jesper Winding" <jesperw@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Ja. øhh. det havde de nu også. både Henning Kure og Peter Madsen var til
> stede.

Prøv at kigge på filmens krediteringer, og tænk så efter, om du så noget til
Hans Rancke eller undertegnede. Vi anede ikke en gang, at filmen bliver
relanceret.

Per V.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-07-03 09:45

"vadmand" <perve@post.tele.dk> escribió en el mensaje

> [...]
noget til
> Hans Rancke eller undertegnede. Vi anede ikke en gang, at filmen

Er i heller ikke blevet kontaktet angående ekstramateriale på DVDen,
såsom f.eks et komentatorspor?
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : vadmand

Dato : 14-07-03 14:02

> [...]
> noget til
> bliver
>
> Er i heller ikke blevet kontaktet angående ekstramateriale på DVDen,

Jeg er i hvert fald ikke. Men det ville jeg nok heller ikke være
interesseret i.Jeg er ikke særlig begejstret for filmen, som den endte med
at blive (noget, jeg vist har tilfælles med mange andre forfatere, hvis
værker bliver filmatiseret så en kommentar ville nok ikke være særligt
befordrende for salget.

Derimod ville det da have interesseret mig at få at vide, at filmen blev
relanceret.

Per v.

Fra : Jesper Winding

Dato : 14-07-03 21:33

Indtil videre ser ekstra materialet ud som følger:

De 6 kortfilm med Quark
Kommentatorspor med Peter Madsen
Det originale Storyboard

Derudover er vi ved at arrangere noget med Jeff. Enten en flybillet eller en
indtaling derovre. Jeff er i hvert fald klar.

Vi prøver at samle materiale til en 'Kampen om Valhalla' Doku-Collage med
stills, Draft, Cells og Tests, Avisudklip osv. med Voiceover. Højst
sandsynligt bliver det af Hans Perk håndelag. indtaling af enten Jakob
Stegelmann eller Thomas Eje...

Søndags stripsene som Kim Annweiler lavede til avisen er vi blevet lovet,
men mangler fire som han har solgt. Dog ved han hvor de er og vi er ved at
finde ud af om vi må låne dem til en indscanning.

Henning Kure er ved at sammensætte noget om den nordiske mytologi.

Det hele er stadig lidt åbent.Vi regner med en deadline omkring 1. Oktober.

Så hvis du skulle have noget du føler skal tages hånd om Per. Eller Hans
Rancke. Er det bare med at sige til. Jeg ved ikke rigtigt hvad du ligger
inde med efter at Vestforbrændingen tog det meste. Så det er lidt i kasser
og skuffer vi roder ligenu...

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : HKJ

Dato : 14-07-03 21:41

"Jesper Winding" <jesperw@tdcadsl.dk> wrote in message
> Indtil videre ser ekstra materialet ud som følger:
>
> De 6 kortfilm med Quark
> Kommentatorspor med Peter Madsen
> Det originale Storyboard
[osv.]

Det lyder rigtigt godt, jeg tror køber den så snart den udkommer.

Bliver det til jul, eller er jeg for optimistisk?

Fra : Jesper Winding

Dato : 15-07-03 00:13

Den vil være i julehandlen.

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : vadmand

Dato : 14-07-03 22:19

"Jesper Winding" <jesperw@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Så hvis du skulle have noget du føler skal tages hånd om Per. Eller Hans
> Rancke. Er det bare med at sige til.

Som sagt har jeg ikke den store interesse for projektet, jeg konstaterer
bare, at jeg ikke er blevet kontaktet fra officiel side. Længere er den
sådan set ikke. Men det kan da kun glæde mig, at filmen relanceres. Måske
kan det smitte af på salget af tegneserierne, som jeg - modsat filmen - er
rigtig godt tilfreds med

Per V.

Fra : Tenzel Kim

Dato : 15-07-03 16:27

vadmand wrote:
> Som sagt har jeg ikke den store interesse for projektet, jeg konstaterer
> bare, at jeg ikke er blevet kontaktet fra officiel side.

Måske er din afstandtagen til filmen grunden til at du ikke er blevet
kontaktet. Bare et gæt.

Tenz.

Fra : vadmand

Dato : 15-07-03 21:28

"Tenzel Kim" <tenzel_kim@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Måske er din afstandtagen til filmen grunden til at du ikke er blevet
> kontaktet. Bare et gæt.

Det tror jeg såmænd ikke. Snarere almindelig glemsomhed. Men lad det nu
hvile.

Per V.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-07-03 00:06

Tenzel Kim <tenzel_kim@hotmail.com> writes:

> Måske er din afstandtagen til filmen grunden til at du ikke er blevet
> kontaktet. Bare et gæt.

Per erklærede sin manglende interesse for projektet længe før det var
konkret, så det er næppe tilfældet.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Tenzel Kim

Dato : 16-07-03 00:41

Peter B. Juul wrote:
> Per erklærede sin manglende interesse for projektet længe før det var
> konkret, så det er næppe tilfældet.

Ehh, er det mig der misforstår noget her? Det at han har erklæret sin
manglende interesse allerede inden projektet kan da netop være en af
grundende til at man ikke mente der var nogen ide i at kontakte ham.

Tenz.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-07-03 08:53

> [...]

> manglende interesse allerede inden projektet kan da netop være en af
> grundende til at man ikke mente der var nogen ide i at kontakte ham.

Nope, det var mig, der klokkede i det. Jeg læste din sætning som om du
skrev "Måske skyldes din afstandtagen, at du ikke er blevet kontaktet."
--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^))          - Birksted

Fra : HPerk

Dato : 19-07-03 13:53

On Mon, 14 Jul 2003 23:19:00 +0200, "vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>Som sagt har jeg ikke den store interesse for projektet, jeg konstaterer
>bare, at jeg ikke er blevet kontaktet fra officiel side. Længere er den
>sådan set ikke.

Den nyværende distributør, Sandrew/Metronome, har åbenbart tænkt at
Peter har lavet filmen alene, ligesom Walt har lavet alle Disney film
selv. At andre kunne have interessant input har de vel ikke været klar
over. Hvordan kunne de også vide det... Med andre ord, de personer som
har været de uofficiele arkivarer, Kim Annweiler og undertegnede, har
de ikke haft en anelse om - selvom Peter Madsen vist har prøvet at
gøre dem opmærksom på, at andre kunne have interessant material.

Ros til Jesper Winding og Ole Spontek Kiilerich for at få gravet et
gammelt lig op, som forhåbentligt er holdt op med at lugte, og som nu
kan betragtes som archeologisk fund i stedet for konkursbo. Hvis
DVD'en nu også kan give et billede af HVORDAN filmen kom til verden
imod alle odds, så kan vi, som har arbejdet på filmen, 'hvile i fred',
med tanken om, at filmen bliver afleveret til eftertiden i hele sin
historiske glorie. Vi troede på, at vi var i gang med noget specielt,
og i starten af 80'erne var der stort set ingen andre langfilm i gang
undtagen hos Disney og Bluth. AT filmen blev til noget, med mere end
300% budgetoverskridelse, det er en af de største mirakler jeg har
været vidne til. Og den tids indsats fra Jeff Varab (og Jakob
Stegelmann!) dannede direkte grundlag til, at vi på A. Film har kunnet
lave Hugo 1 & 2, Fisk, og nu er i gang med Astérix.

Hans Perk (fhv. tegner, 'Supervising Animator' på Valhalla)

Fra : John Hinge

Dato : 20-07-03 10:22

On 19 jul 2003 HPerk was heard to say:

> A Film er i gang med Astérix.

Weee
Eller måske uhhh... forsigtig forsigtig..
JEg husker med fryd de 'gode gamle' Asterix tegnefilm, f.eks
Asterix og Celopatra, med Obelix's glade 'Uhh jeg er så glad
for mad' sang, og sære psykedeliske sekvenser (forgiftet mad)

Jeg tror godt jeg ku glædes over nye Asterix tegnefilm, specielt
kan de nok ikke andet end at være noget mere underholdende end
de 2 Asterix live action film (efter min mening altså !)

--
John Hinge - shayera / .sPOOn. http://www.spoon.dvd-klub.dk
"You're basing your Pixie Farie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-07-03 14:00

John Hinge <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> writes:

> Jeg tror godt jeg ku glædes over nye Asterix tegnefilm, specielt
> kan de nok ikke andet end at være noget mere underholdende end
> de 2 Asterix live action film (efter min mening altså !)

Synet af gul maling, der tørrer på en solbeskinnet væg er mere
underholdende og interessant end de to live action Asterix-film.

--
Peter B. Juul, o.-.o Q: How many games PR people does it take to
The RockBear. ((^)) change a lightbulb?

Fra : Jesper Winding

Dato : 20-07-03 19:59

Jamen så lad os sige det på den måde at 'der er noget at glæde sig til' ;^)

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 15-07-03 07:27

"Jesper Winding" <jesperw@tdcadsl.dk> escribió en el mensaje
> Indtil videre ser ekstra materialet ud som følger:

Hovsa, det lyder jo rigtigt spændende! Den skal jeg da have fat i når
den bliver frigivet. Ved du også noget om hvilke sprog og/eller
undertekster der vil være at finde på skiven?
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jesper Winding

Dato : 15-07-03 17:26

Nej - Selvfølgelig kan jeg stå inde for det danske, både lyden og
undertekster. De andre nordiske sprog flyder lidt i vinden. Det kan i værste
fald ende med undertekster på de andre nordiske sprog som så må lytte til
den danske lyd. Vi ser øjeblikket på kvaliteten af det originale lydspor.
Som det vides af nogle er filmen originalt lavet til engelsk og derefter
dudded til dansk. Bliver det ordnet er der undertekster på de nordiske sprog
til den engelske tale.
Og jeg kan jo lige i samme omgang nævne af filmen udgives i original
Standard Academi 4:3 som filmen rigtig er lavet i.

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Jesper Winding

Dato : 16-07-03 15:25

Lidt mere vi har styr på, Sådan ser det ud lige nu:

:: Kommentatorspor med Peter Madsen
:: Originalt standard Academy format (4:3)
:: Originalt lydspor på Engelsk
:: Det "kendte" danske lydspor
:: Det bliver en Dobbelt DVD (2 Disc)
:: De seks kortfilm med Quark
:: Storyboard (DVD-Rom)
:: "Noget om Nordisk Mythologi"

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Don G.

Dato : 17-07-03 14:55

> [...]

> Lidt mere vi har styr på, Sådan ser det ud lige nu:
> :: Kommentatorspor med Peter Madsen
> :: Originalt standard Academy format (4:3)

Klasse - virkelig klasse! Den dobbelt-DVD kan da næsten ikke komme til at
skuffe, hva!? Glæder mig meget, og vil samtidig gerne applaudere alt det
frivillige arbejde som Winding & andre har lagt i projektet! Tak!

Mvh. Don G.

<signature>
nerdiac . ['ner:diak] . n . übernerd; extreme nerd; nerd of nerds.
http://www.nerdiac.com
</signature>

Fra : HKJ

Dato : 17-07-03 15:10

> Lidt mere vi har styr på, Sådan ser det ud lige nu:
>
> :: Kommentatorspor med Peter Madsen
> :: Originalt standard Academy format (4:3)
> [...]

Det ser dejligt ud, men jeg savner dog kommentarer om filmen fra mere end en
person. Hvad med nogle interview med eller bare nogle fortællinger fra nogle
af de andre "medvirkende"? Det kunne være om hvorfra ide'erne er kommet,
hvilket arbejde der er lagt i filmen, hvilke problemer der har været osv.

Fra : Jesper Winding

Dato : 18-07-03 04:05

Der er nu bekræftelse fra Jeff Varab - Han skriver bla. følgende til mig i
sin sidste mail:

Just wanted to let you know that I have sent a note to Pia Thanning at
Metronome several days ago. Also, and perhaps of chance of your talk with
Peter Madsen, I recieved a phone call yesterday from Peter. Peter and I have
not spoken for several years, so we had a little catching up to do, but
basically the end result of his call to me was to ask if I would consider
doing the English directors commentary over the DVD version of Valhalla. Of
coarse I said yes. This means I will most likely be taking advantage of this
request to return to Copenhagen in the near future for what just might turn
into an old fashion reunion. Please keep in touch as I would like to invite
you to get together with the old gang that created this film.

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk