2½ uge i Afrika, Indien eller måske Nepal?
Fra : Stephan Henningsen

Dato : 11-07-03 18:27

Hej.

Jeg vil meget gerne ud at opleve verden. Og gerne i et af de ovenstående
verdensdele. Jeg ved ikke helt præcist, hvad jeg vil se. Måske vil jeg
i virkeligheden bare vade rundt og se om jeg kan nå at få en fornæmmelse
af, hvordan andre folkeslag tilbringer hverdagen. Men tiden er nok
begrænset..

Turen kommer til at foregå med kamera og rygsæk og mig alene. Med mindre
jeg møder nogen at følges med. Jeg regner med at skulle bo på vandrehjem
og lignende. Jeg ved ikke om man gider sove i telt i så varme lande.

Jeg tager afsted i starten af august, men ved endnu ikke, hvor jeg tager
hen..

Indien har hellige køer på gaden, Sydafrika har en ørken og Nepal har
bjerge..

Er der nogen, der kan anbefale nogle af disse steder?
Hvor behøver jeg visum?
Hvor langt tid tager det at få et visum?
Hvor bliver man slået ned og bestjålet? Hvor gør man ikke?
Hvor dyrt er det at spise og bo de forskellige steder?

Jeg er taknemmelig for al information. Jeg skal bare væk =)

--Stephan.

Fra : Jesper

Dato : 11-07-03 21:51

"Stephan Henningsen" <stephan@plasklandd.uden.pl.foran.dk> skrev i en meddelelse

Først tag i kik på Udenrigsministeriets hjemmeside som har en udmærket vejledning om alle
dine spørgsmål, husk du skal
forsikres, vaccineres og have visum og det kan være besværligt og tage laaang tid og
koster idag mange penge !
Glem dine danske kroner hjemme, du kan ikke få dem vekslet i Afrika ihvertfald, det ved
jeg selv

Du finder selv hjemmesiden eks. www.um.dk

Fra : Andersen

Dato : 12-07-03 06:40

"Stephan Henningsen" <stephan@plasklandd.uden.pl.foran.dk> skrev i en
meddelelse news:bemrks$7al$1@news.cybercity.dk...

> Jeg er taknemmelig for al information. Jeg skal bare væk =)

Har du prøvet at kigge på http://www.backpacker.dk/

Mvh
@ndersen

Fra : max

Dato : 12-07-03 06:55

> [...]
> Hvor dyrt er det at spise og bo de forskellige steder?
>
> Jeg er taknemmelig for al information. Jeg skal bare væk =)

Det er ikke lang tid til den form for rejse.
Hvorfor ikke rejse til et Afrikansk land der ligger lidt tættere på,

Morokko er flot og spændende, og hehe 2 1/2 uge er nok.
Egypten er lidt i samme boldgade, bare meget mere ørken.
Tunesien, har jeg ikke været, men mere af det samme.
Gambia "rigtig Afrika" og lille nok til 2 1/2 uge..
Alle ovenævnte er det til at få en billigere Charter, billigere
end bare at købe flybiletten, hotellet kan du så benytte dig af
hvis du vil.

Indien, Flyv til Delhi og tag til Rajastan (ørken) fantastisk, og tag
til Uttaranchal (Uttar Pradesh) bejrge og skove som i Nepal, smukt.
Det er rigeligt til 2 1/2 uge, men har du ild i røven er der meget andet
i nærheden.. De første dage i Delhi, der er mange mange billige hoteller
i nærheden af New Delhi railway station, backpacker hub, hvis du har
brug for tips eller måske en rejsepartner. Men det kan være overvældende
for en dansker.. Du kan føle dig sikker, selv om det ikke lige ser sådan
ud.. For naive piger er det en anden historie.. God og billig transport, tog er
bedst, bus når der ikke er tog. Fantastisk mad fantastisk folk (folk er forskellige)

Nepal vil jeg ikke anbefale, uroligheder eller ej.

Visum tager som regel under en uge hvis du er dansker, udenlandsk pas kan tage
længere. Vaccinationer, hepatitis og måske malaria piller, de mere eksotiske behøver
du ikke.. Du skal tjekke med din læge i god tid, der er flere muligheder.. Find ud af det
allerede nu.

Almindelig film er billig og let tilgængelig i Indien, specielt i Delhi, køb masser.
Dias og andre special film tag med hjemmefra.
Gå ind på Lonely Planet, masser af god og vigtig info..
-max-

Fra : Lars Krarup Christen~

Dato : 12-07-03 12:24

> [...]
> Hvor dyrt er det at spise og bo de forskellige steder?
>
> Jeg er taknemmelig for al information. Jeg skal bare væk =)

Hej Stephan!
Jeg har netop her til morgen, modtaget et brev fra et af de dejlige
mennesker, vi lærte at kende i Indien. Og jeg kan kun varmt anbefale en tur
dertil. Det er et sted, der er meget nemt at komme i kontakt med
befolkningen, og få venner, hvilket kan være godt når du rejser alene.
MEN.. vær`opmærksom på at vejret derovre er meget regnfuld lige nu,
og de skriver at der er vand overalt i Goa, hvor de bor. Men det er jo et
kæmpe land med forskelligt klima, så alt efter hvor du tager hen, kan det jo
være bedre. Det er meget billigt at spise der. I marts i år gav vi f.eks.
ca. 15kr. for en stor tunbøf med kartofler og salat (tjek at det er skyllet
i købevand på flaske), og overnatning er også billigt.
Jeg håber du kommer afsted, og vil ønske dig rigtig god tur, hvorhen du nu
end kommer.
Hilsen Irene.

Fra : jo

Dato : 12-07-03 16:02

"Lars Krarup Christensen" <lars.irene@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
skyllet
> i købevand på flaske), og overnatning er også billigt
Det er egentlig meget langt for at få et billigt måltid mad og overnatning.
hvor meget betalte I egentlig til luftfartsselskabet for at komme derud.
Prøv at regne ud hvad det koster pr. dag i de 2 til 3 uger mange tager
afsted.
jesper

Fra : Stephan Henningsen

Dato : 12-07-03 13:13

Tak for alle svarene, jeg har gjort brug af dem alle.
Lad der endelig komme flere =).

Jeg har bestemt mig for at tage til Delhi og sydvest på, men skal lige
have undersøgt hvormeget det regner der, og hvad der er at se på vejen.

--Stephan.

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 23-07-03 14:46

> [...]
> Hvor dyrt er det at spise og bo de forskellige steder?
>
> Jeg er taknemmelig for al information. Jeg skal bare væk =)

Hej

Måske er det for sent. Men jeg vil i hvert tilfælde anbefale Nepal og
Indien.
Du kan læse mere om vores ture dertil på

www.pernille.kennet.dk

hvis du har yderligere spørgsmål er du meget velkommen til at skrive.

Hilsen
Pernille

Fra : John K

Dato : 27-07-03 22:32

"Pernille og Kennet" <anonymos@noplace.dk> skrev i en meddelelse

> Måske er det for sent. Men jeg vil i hvert tilfælde anbefale Nepal og
> Indien.

Kan kun tilslutte mig det med Indien. Pragtfuldt land og meget venlige
mennesker.

> Du kan læse mere om vores ture dertil på
>
> www.pernille.kennet.dk

Jeg tillader mig lige at rette den til:

www.pernille-kennet.dk

Mvh