uheld under broen
Fra : Thomas Kornerup Jaco~

Dato : 01-04-01 15:05

Ja der sker noget når de "uerfarne" skal køre på store motorcykler.....

Men det kan også gå galt for de professionelle! Under opvisning af Roadrace
idag kl. 12 gik det galt.
Efter hver omgang skulle de naturligvis køre på bavlehjulet op af langsiden,
og svupti....så røg piloten + maskinen 100 meter henad asfalten
Men det så heldigvis kun ud til materiel skade.

Mvh. Thomas (som holdt forhjulet på vejen til vi nåede garagen)
Hornet

> "Af alle de styrt"? Hvad skete der ellers?

Fredag - En journalist vælter på R6
Lørdag
En mand starter på baghjulet på R6 og ryger i første sving.
Han stiller sig øjeblikkeligt bag i køen til en anden maskine
nu da han har smadret R6, så tydligvis ingen skade

Scooter - tja, de bremser ikke så godt men kører ret stærkt,
så der var et sving der kom for hurtigt - skade ? ved ikke..

XJR1300 - se føromtalte -

Fazer - Kvinde kører 20km/t - yamaha vinker, at hun skal
stoppe, da hun ser nervøs ud. Blokkerer forhjul og vælter
Hverken MC eller kvinde lider skade

Jeg mindes der var endnu et uheld uden synlige skader, men kan
ikke lige komme på hvad..

mvh Albert - der desværre ikke har tid til at deltage igen idag, men
må nøjes med de 28 ture det blev til igår )))))

Fra : Thomas Jensen

Dato : 01-04-01 16:21

Det var værre med ham der ramte en bil der ikke overholdt sin vigepligt
Billisten kørte lige ud for ham og bang!
Manden overlevede, men så ikke frisk ud.

Thomas Jensen
XJ 600s div ´96

Fra : Christian Stidsen

Dato : 01-04-01 17:49

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse
> Det var værre med ham der ramte en bil der ikke overholdt sin vigepligt

> Billisten kørte lige ud for ham og bang!
> Manden overlevede, men så ikke frisk ud.

Var det den MC der stod på den gule ladvogn?
- så lettere havareret ud..

Christian

Fra : Thomas Jensen

Dato : 01-04-01 17:52

ved ikke om den kom på en gul ladvogn, det var ikke den roadracer, men en
"almindelig" mc vist noget ala en chopper, men ikke sikker, så ikke rigtigt
efter

Men det var ikke kønt

Fra : Christian Stidsen

Dato : 01-04-01 18:11

> ved ikke om den kom på en gul ladvogn, det var ikke den roadracer, men en
> "almindelig" mc vist noget ala en chopper, men ikke sikker, så ikke
> [...]

Så var det den...
- så rimelig fladtrykt ud fortil!

Christian

Fra : Enfield Bullet

Dato : 01-04-01 19:33

Hej

Thomas Jensen skrev i meddelelsen <9a7h3n$n2u$1@news.inet.tele.dk>...
>Det var værre med ham der ramte en bil der ikke overholdt sin vigepligt
>Billisten kørte lige ud for ham og bang!
>Manden overlevede, men så ikke frisk ud.

Inden du dømmer nogen, og pisker en stemning op som ingen
berettigelse har, så sæt dig lige ind i sagen først, bilen ville fortage
en venstre sving, og det så ud til at kunne nåes, men desværre var der
en MCist der lige skulle vise sig, og fyrede kanonen af, så det var meget
lidt bilistens skyld, men det sjove er at når det er en MC, så er han kun
"forårskåd"

MVH
Hans Olsen

Fra : Thomas Jensen

Dato : 01-04-01 20:11

men man må stadig ikke foretage et venstresving uden at være 100% sikker på,
at der er fri bane!
At "det så ud til det kunne nåes" er sgu ikke godt nok, når der ligger en
mand på jorden.
Dømmer ?, vigepligten overtrædes, det er fakta.

Fra : Steen Schmidt

Dato : 01-04-01 20:19

> men man må stadig ikke foretage et venstresving uden at være 100% sikker
på,
> at der er fri bane!

Dvs hvis man overhovedet kan se en anden trafikant i miles omkreds, så må
man ikke svinge ud? Hvis nu han kørte 2345674435126 km/t, så er han her jo
lige straks....

> At "det så ud til det kunne nåes" er sgu ikke godt nok, når der ligger en
> mand på jorden.

Gu' er det så når manden forinden kørte totalt sindsygt! Så kan "manden"
køre ordentligt.

> Dømmer ?, vigepligten overtrædes, det er fakta.

Nope, den nedkørte legede på en parkeringsplads. Han har nok lært nu at det
var det forkerte sted at gøre den slags.

Mvh
Steen

Fra : Thomas Jensen

Dato : 01-04-01 20:22

> Dvs hvis man overhovedet kan se en anden trafikant i miles omkreds, så må
> man ikke svinge ud? Hvis nu han kørte 2345674435126 km/t, så er han her jo
> lige straks....

det var hurtigt

> Gu' er det så når manden forinden kørte totalt sindsygt! Så kan "manden"
> køre ordentligt.

Jeg beklager så, hvis jeg har misforstået de omkringståendes forklaringer.

> Nope, den nedkørte legede på en parkeringsplads. Han har nok lært nu at
det
> var det forkerte sted at gøre den slags.

Enig !, jeg vil ikke forsvare én hvis han kørte sindsygt, men jeg baserede
min fortælling på, hvad vidner havde set.

Fra : Steen Schmidt

Dato : 01-04-01 21:02

> Jeg beklager så, hvis jeg har misforstået de omkringståendes forklaringer.

Ok så, jeg kunne heller ikke forstå det *altid* var bilistens skyld

Mvh
Steen

Fra : Jørund Seim

Dato : 01-04-01 20:21

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> wrote in message
> [...]
> mand på jorden.
> Dømmer ?, vigepligten overtrædes, det er fakta.

Jada, jada, det er den gamle diskusjon. Vi forventer at bilister skal ta
høyde for at enhver "idiot" kan finne på å fyre svinet av, uanset hva
fartgrensen måtte være.

Vi har vel alle vært der; gitt den gass uten å tenke oss helt om, og så
rystet på hodet når en billist hundre meter lengre frem formoder at det er
fri bane. Rent teknisk/juridisk er det kanskje bilens skyld, men gang på
gang er MC'istens kjørsel årsaken til at det skjer. Det er ikke så merkelig
at bilister overraskes over den voldsomme akselerasjonsevne en motorsykkel
har, og det bør vi ha i bakhodet innen vi "fyrer til", spesielt i tetbygget
område. Jeg har sett, og tildels opplevet det mange ganger, og kan kun si at
i alt for mange tilfeller er vi selv ute om det.

JS

Fra : Enfield Bullet

Dato : 01-04-01 21:38

Hej
Det var nu ikke for at dømme hverken den ene eller anden
jeg skrev mit indlæg, det har jeg ingen ret til, men vi bør
tænke os lidt om inden vi farer i blækhuset og maler fanden
på væggen, og konsekvent fordømmer alle der kører i biler, det
var trods alt på en offentlig P plads med mange slags trafikanter
her i blandt også små børn.
MVH
Hans Olsen

Fra : Thomas Jensen

Dato : 01-04-01 21:38

jeg er helt enig, men jeg hørte blot hvad folk der havde set det, fortalte
hvad der var sket.

Thomas Jensen
XJ 600s div ´96

Fra : Armand

Dato : 02-04-01 02:34

Thomas Jensen <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en

> Dømmer ?, vigepligten overtrædes, det er fakta.

Ligesom at et stort antal af trafikuheld ender med en skyldfordeling på
60/40!

--
Armand.

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 02-04-01 15:17

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en

> Dømmer ?, vigepligten overtrædes, det er fakta.
>
> Ligesom at et stort antal af trafikuheld ender med en skyldfordeling på
> 60/40!

Især på parkerings pladser, det er det dummeste sted man kan lave en skade

--
Hilsen
Dennis Pedersen