Anvendelse af funktionen, GetUserName
Fra : Thomas P

Dato : 01-04-01 15:11

Som enhver anden gang, har jeg næsten ingen forstand på pointers, som denne
funktion kræver at man kender for at bruge den. Jeg har et udpluk fra Win32
Programmer's Reference...

--snip--

BOOL GetUserName(

LPTSTR lpBuffer, // address of name buffer
LPDWORD nSize // address of size of name buffer
);

Parameters

lpBuffer

Points to the buffer to receive the null-terminated string containing the
user's logon name. If this buffer is not large enough to contain the entire
user name, the function fails.

nSize

Pointer to a DWORD that, on input, specifies the maximum size, in
characters, of the buffer specified by the lpBuffer parameter. If this
buffer is not large enough to contain the entire user name, the function
fails. If the function succeeds, it will place the number of characters
copied to the buffer into the DWORD that nSize points to.

--snip--

Håber nogen kan hjælpe

- Thomas

Fra : Claus Christiansen

Dato : 01-04-01 16:38

"Thomas P" <blomme@post.com> wrote in message
> [...]
denne
> funktion kræver at man kender for at bruge den. Jeg har et udpluk fra

<klip en hel masse>
> Håber nogen kan hjælpe

lige et lille hurtigt forsøg

function GetLocalUsername: string;
const
MaxSize: cardinal = 255;
var
pcUserName : PChar;
begin
pcUserName := StrAlloc(MaxSize);
try
GetUserName(pcUserName, MaxSize);
result := pcUserName;
finally
StrDispose(pcUserName);
end;
end;

Claus

--
Claus Christiansen <cch@unipeople.dk>

Pythia: http://www.pythia.dk/
Personal: http://www.bigfoot.com/~kruc
============================================-------------------------
"Computers are useless. They can only give you answers."
-- Pablo Picasso (1881-1973)

Fra : Niels

Dato : 01-04-01 17:20

Just as I expected, Thomas P came up with this:

function BrugerNavn: string;
var
navn: array[0..255] of Char;
begin
GetUserName(@navn, SizeOf(navn));
Result := navn;
end;

Utestet.

Niels
--
e-mail: nmartin at iname dot com
ICQ UIN: 50187323

Fra : Stig Johansen

Dato : 01-04-01 19:15

Hej.

"Niels" <nmartin@ispam.com> wrote in message
> Just as I expected, Thomas P came up with this:

> [...]
-----^

Ja det må det være. nSize er en pointer af typen DWORD, der peger på en
variabel, der efter kaldet indeholder længden af den returnerede buffer.

--
Med venlig hilsen/Best Regards
Stig Johansen - stig@w3data.dk

Fra : Thomas P

Dato : 01-04-01 19:26

Tak skal I have !

btw, - på et eller andet tidspunkt skal jeg nok have læst lidt om pointers
og om hvad man kan bruge @ til

- Thomas

Thomas P <blomme@post.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9a7cu9$622$1@news.inet.tele.dk...