Lakeret gulv og kattetis
Fra : Nette

Dato : 11-07-03 12:43

Hej gruppe

Vi skal selv vedligeholde gulvet i vores boligforeningelejlighed. Vi vil på
et tidspunkt gerne flytte i en ny lejlighed, og er ret bange for at komme
til at betale en mindre herregård, for at få en gulvmand til at ordne vores
lakerede gulv. Flere steder har en kat, vi havde engang, nemlig tisset på
det imens vi har været på weekend, og det har ædt alt lak fuldstændigt,
sådan at ikke engang en rystepudser kan slide områderne ens med resten af
gulvet, sådan vi kan lakere dem igen.
Vi vil meget gerne ordne det selv, sådan vi sparer pengene, men vil også
meget nødig ud og leje en gulvafhøvler, da det jo sviner, og med ca. 1200
bøger i reoler i samme rum, tør vi slet ikke tænke på arbejdet med at tømme
stuen nu og så igen, når vi engang om et halvt/helt år, skal flytte. ( Sagen
er jo den, at når vi først har sagt lejligheden op med tre måneders varsel,
så kan vi ikke bruge noget fra vedligeholdeseskontoen).

Godt nok står vores gulve i lejekontrakten til standart 1, hvilket må være
det laveste, da gulvene ER meget grimme og da det eneste rum, hvor gulvet
blev afhøvlet, står som nr. 4, men jeg tror nu næppe, de vil betale for at
fjerne kattens ulykker.

Nogen der har et godt råd? Tør vi tage chancen og bare slibe lidt og lakere
over eller SKAL vi ud og have fat i en maskine til det?

PFT

Nette

Fra : Martin Petersen

Dato : 11-07-03 13:42

Nette (nettesnetpost@hotmail.com) skrev følgende:
> Hej gruppe
>
> Nogen der har et godt råd? Tør vi tage chancen og bare slibe lidt og
> lakere over eller SKAL vi ud og have fat i en maskine til det?

Hvis det er fordi det er mørkt i forhold til resten, kan i prøve at
blege det. Midlet kan jeg ikke huske men det kan andre nok.

--
Martin Petersen

Fjern "FJERN" ved privat svar...

Fra : Nette

Dato : 11-07-03 15:40

"Martin Petersen" skrev i en meddelelse
> Hvis det er fordi det er mørkt i forhold til resten, kan i prøve at
> blege det. Midlet kan jeg ikke huske men det kan andre nok.

Det er ikke mørkt, tvært imod, det er så gennemsyret, at det er helt
lysebrunt, træet fremstår altså lige så lys som resten af gulvet temmelig
sikkert ville gøre, hvis det blev slebet HELT ned. Jeg tror selv, at farven
ville komme tilbage med en gang lak, men jeg ville egentligt gerne vide, om
andre havde prøvet det, om det kan holde ovenpå eller om man evt. skulle
vaske det af i noget specielt noget, for at kattetisset ligesom kan trænge
ud af træet, sådan det ikke skjolder.

Nette

Fra : Per H

Dato : 11-07-03 15:56

On Fri, 11 Jul 2003 13:42:40 +0200, "Nette"
> [...]

>det imens vi har været på weekend, og det har ædt alt lak fuldstændigt,
>sådan at ikke engang en rystepudser kan slide områderne ens med resten af

Det jeg er set til katte og hundepis på gulve, har vi måtte skifte
brædderne. Hvis søen har ligget i lang tid, er den sunket meget dybt.

Mvh.
Per Hansen
icq 8212837

Fra : Nette

Dato : 11-07-03 22:38

"Per H" skrev i en meddelelse
> Det jeg er set til katte og hundepis på gulve, har vi måtte skifte
> brædderne. Hvis søen har ligget i lang tid, er den sunket meget dybt.

Hmm, det lyder knapt så spændende, men hvis gulvbrædderne alligevel skal
skiftes, så kan jeg vel lige så godt bare prøve at lakere dem.

Mange tak for hjælpen

Nette

Fra : Pia J

Dato : 12-07-03 10:43

"Nette" <nettesnetpost@hotmail.com> wrote in message news:3f0f2e34$0$32435
> Hmm, det lyder knapt så spændende, men hvis gulvbrædderne alligevel skal
> skiftes, så kan jeg vel lige så godt bare prøve at lakere dem.

Da vi fraflyttede vores lejlighed, var gulvet heller ikke særlig pænt efter
hundepoter samt vand der var løbet ind af nogen ovenlysvinduer. Selskabet
havde en politik om, at en gang "rens og lak" blev gjort på deres regning,
grovere sager skulle man selv betale, via vedligeholdskonto inden man sagde
op, eller helt selv.

Jeg slap af sted med at slibe de kriminelle steder og lakere ovenpå i
pletter, ja, det så ud af H til, men det var nok til at de godkendte det til
ikke at behøve høvl. Resten af lejligheden var i rigtig pæn stand og tip top
gjort rent, så det har muligvis været med til at de så gennem fingre med
det.

:Pia