Vanding - hvor længe?
Fra : Kathrine

Dato : 11-07-03 08:01

Hvor længe skal man blive ved med at vande nyplantede træer og buske?
De bliver vel selvforsørgende på et tidspunkt, men hvornår mon lige
det er.
Jeg har hørt 2 år eller 14 dage, men der er jo en milevid forskel.
Hvad mener i?

--
Kathrine
---

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 11-07-03 11:30

On Fri, 11 Jul 2003 09:01:27 +0200, "Kathrine"
<katras@FJERN-DETTEofir.dk> wrote:

> [...]
>det er.
>Jeg har hørt 2 år eller 14 dage, men der er jo en milevid forskel.

Det kommer an på plantetidspunktet.
Planter du tidligt forår eller tidligt efterår kan du næsten helt undgå
at vande.

Planter du midt på sommeren, så skal der sikkert vandes indtil der igen
kommer regn med jævne mellerum, dvs. indtil det bliver efterår.

Bliver det meget tørt meget længe året efter du har plantet store træer,
så er det også en god ide at få dem vandet godt igennem.

Men normalt er det ikke nødvendigt at vande i mere end et par måneder.
Og kun hvis der ikke kommer regn i tilstrækkelige mængder med jævne
mellemrum.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Kathrine

Dato : 11-07-03 14:11

"Mads Lie Jensen" Skrev:

> [...]
måneder.
> Og kun hvis der ikke kommer regn i tilstrækkelige mængder med jævne

Tak for det udførlige svar, da jeg nu ikke havde indkredset mit
spørgsmål mere
--
Kathrine
---