hvilken fugl
Fra : BSL

Dato : 11-07-03 07:15

Jeg har i øjeblikket en fugl i min have , i Århus området, den lyder som om
den slår to sten mod hinanden, er der nogen der kender navnet på fuglen.

Hilsen Birgitte

Fra : Gert Espersen

Dato : 11-07-03 07:35

Hej

Det er nok Oink-Oink fuglen..........Den lever normalt i områder med is
og sne.

Lyden fremkommer ved, at den lander på isen lidt som en flyvemaskine,
men da fuglens testikler er så store at dens ben ikke kan nå jorden,
kommer der en slags klinkelyde fra den rammer jorden og til den "står
stille" samtidig med at den udstøder høje OINK-lignende lyde
(forståeligt nok).

Håber det hjalp dig

M.v.h.

Dr. Pjuskebusk

Fra : Henrik Jensan

Dato : 11-07-03 10:03

LOL

Fra : Gert Espersen

Dato : 11-07-03 07:36

Sorry

Kommer lige fra dk.vittigheder.........så jeg var varmet op..........

-Gert..

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 11-07-03 07:54

BSL skrev:

> Jeg har i øjeblikket en fugl i min have , i Århus området, den lyder som om
> den slår to sten mod hinanden, er der nogen der kender navnet på fuglen.

Kernebider? Zek - Zek - zek - zik - zek.

Kernebideren kan godt lyde som en langsom Jens Vejmand :)

Det var bare mit forslag.

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Marco

Dato : 11-07-03 08:34

"BSL" <mail@fjerndettesembach.dk> skrev:

> Jeg har i øjeblikket en fugl i min have , i Århus området, den lyder som
om
> den slår to sten mod hinanden, er der nogen der kender navnet på fuglen.

Kunne evt. være en Munk (lyder mest som en papirsaks som klippes hurtigt
sammen).

Prøv f.eks. dk.fritid.ornitoligi

--
Hilsen Marco