Dykning i Norge
Fra : Christian

Dato : 11-07-03 04:28

Jeg står og er ved at planlægge en tur til det sydlige Norge, hvor jeg håber
at komme ud at dykke.

Er der nogle her i gruppen som kan anbefale nogle specifikke steder hvor det
er godt at dykke både med og uden dykkerbåd, eller som kan give nogle
gennerelle råd med på vejen ?

Hvilke dyk vil være de mest interessante ? Naturdyk, dybdedyk, vragdyk !?
Alle erfaringer og råd er meget kærkommen.

Med god dykkerhilsen
Christian

PS: og hvordan er det nu lige med temperaturen ?
Er det noget som jeg bliver glad for i en semitørdragt ?

Fra : Kristian Tjomsland

Dato : 11-07-03 07:13

Hei Christian.
Hele sør og vestlandskysten i Norge har bra dykkeforhold. Selv bor jeg i
Stavanger og kan fortelle litt om forholdene her.

Vi har varierte forhold med fjorder, sjærgård og åpent hav. I fjordene
finner du bratte vegger, store dyp og et interessant dyreliv. Ut mot havet
er det stor tareskog som veksler med sandbunn og et anderledes dyreliv enn
det du finner lenger inne. Det er noen få vrak rundt Stavanger men de ligger
forholdsvis dypt. Det er mange plasser å dykke fra land, men de beste
plassene kommer du til med båt. Hvis du kommer i nærheten av Stavanger kan
du dykke med oss: www.stavangerdykk.com

Kristian