Levering af sand i Københavnsområdet
Fra : carina@tdcspace.dk

Dato : 10-07-03 10:19

Hej

Vi skal lægge fliser, men mangler et sted at få leveret sand fra. Jeg
synes jeg har ledt på nettet, uden held. Nogen der kender et sted?
Gerne tæt på NV....

VH
Carina

Fra : Henrik Schytte

Dato : 10-07-03 12:04

<carina@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Vi skal lægge fliser, men mangler et sted at få leveret sand fra. Jeg
> synes jeg har ledt på nettet, uden held. Nogen der kender et sted?
> Gerne tæt på NV....

Du skal have fat i en grusgrav og en vognmand til transporten.

Fra : Leonard

Dato : 10-07-03 13:24

"Henrik Schytte" <Hschytte@NOSPAMmail.dk> wrote:

>Du skal have fat i en grusgrav og en vognmand til transporten.

I er sg* sære derovre på den ø, andre steder i landet er det nok at
ringe til en vognmand, så leverer han det der bestilles og kan også
oplyse pris osv. med det samme.
Eller man tager sin trailer og kører ud i en grusgrav og langer en af
de røde ud af vinduet til ham der kører gummigeden og fortæller ham
hvad der skal på traileren.
Den eneste ulempe ved det er at en alm. 500kg trailer må læsse 375-400
kg, men der kan være ca. 2t på den, og han kan have 7-8t i skovlen så
man er helt sikker på et gevaldigt overlæs.
--
Leonard
http://www.speedbaadsskolen.dk - Speedbådskørekort, nemt og billigt.

Fra : Calle.

Dato : 10-07-03 13:55

Leonard wrote:

> [...]
> kg, men der kan være ca. 2t på den, og han kan have 7-8t i skovlen så
> man er helt sikker på et gevaldigt overlæs.

Ja, de sjællænder har sku problemer med at skaffe det meste, selvom det
ligge lige uden for døren.
Men de tror jo også mælken kommer fra supermarkedet
--
Calle

Fra : Peter C.

Dato : 10-07-03 13:58

"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> skrev i en meddelelse

> I er sg* sære derovre på den ø,

Hmmm...vi har også trailere og grusgrave "herovre"
Jeg henter grus nøjagtig som du beskriver...(med overlæs og det hele)

MEN

for folk der ikke har trailer, eller for den sags skyld nogensinde har
spekuleret på hvordan man gør "sådan noget" kan jeg da godt se problemet.
Der er jo ikke noget der er svært....hvis man ved hvordan.

....og til Carina
Måske kan det bedre svare sig at leje en trailer på en tankstation, og selv
hente gruset, fremfor at få det leveret. Det kommer lidt an på hvormeget i
skal bruge. Jeg kender ikke til hvor der ligger grusgrave i nærheden af dig,
men prisen er typisk "50-100,- til kaffekassen" for en trailerfuld.
Til sammenligning koster en posefuld sand (25kg) 50,- i Silvan (hørte jeg i
radioen idag) så det er nok næppe DEN løsning man skal satse på hvis man
skal bruge mere end 50-100 kg

Vælger man at hente selv på trailer skal man huske at vådt sand vejer
1600-1800 kg pr m3 og en trailer må typisk laste 350-450 kg.....man slipper
IKKE ud fra sådan en grusgrav uden et solidt overlæs....

MVH Peter C.

Fra : Henrik Schytte

Dato : 10-07-03 15:06

> [...]
>
> I er sg* sære derovre på den ø, andre steder i landet er det nok at
> ringe til en vognmand, så leverer han det der bestilles og kan også

Jeg nævnt specifikt både grusgraven og vognmanden - for godt nok kan man få
vognmanden selv til at levere sandet - men hvorfor lade ham tjene penge på
sandet også ? - Hvis du selv "arrangerer" betaling i grusgraven (i jyske
dollars) og så bare fortæller vognmanden hvad han skal hente (måske også for
jyske dollars) - så er det langt billigere. - For skal vognmanden også stå
for salget af sandet, så skal han tjene på sandet, + han kan sikkert ikke
sælge "jysk" da der kommer faktura til ham fra grusgraven

Ja, jeg har JYDE LOL

Fra : Henrik Schytte

Dato : 10-07-03 15:15

"Henrik Schytte" <Hschytte@NOSPAMmail.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, jeg har JYDE LOL

øhmmmm mener jeg ER jyde *G*

Fra : Leonard

Dato : 10-07-03 20:37

> [...]

>vognmanden selv til at levere sandet - men hvorfor lade ham tjene penge på

Tjah, de vognmænd jeg har brugt her på Fyn har enten eget lager af
diverse grus og sand eller egen grusgrav, bortset fra den sidste som
til gengæld har en lille lastbil, der kunne komme helt om bagved og
læsse af lige der hvor det bruges - de 2 første blev betalt kontant
uden papirer, den sidste med faktura og prisen pr. kubikmeter har
været den samme.

Fra : Calle.

Dato : 10-07-03 13:53

carina@tdcspace.dk wrote:
> Hej
>
> Vi skal lægge fliser, men mangler et sted at få leveret sand fra. Jeg
> synes jeg har ledt på nettet, uden held. Nogen der kender et sted?
> Gerne tæt på NV....

find nærmeste vognmand i tlf-bogen

--
Calle