annonce hvem kender
Fra : Per H

Dato : 10-07-03 09:41

Hvem kender Lokalbogen NEF.

www.nordiskerhvervsforlag.dk

Har lige modtaget en ordrebekræftigelse, som jeg faxede med "ingen
interesse"

og aligevel kom der en faktura. kr. 5206

Jeg ringede derind, og de truede med incasso, hvis jeg ikke betalte.

Jeg har aldrig hørt om dem, skal man køre derind og smaske dem så de
kan forstå hvad jeg mener om dem.

Mvh.
Per Hansen
icq 8212837

Fra : Rotation Media

Dato : 10-07-03 09:47

Send et anbefalet brev, hvor du skriver du IKKE vil betale. De kan nemlig
ikke lovligt at sende en sag til inkasso hvis der er en tvist, har jeg læst
mig frem til på rki.dk

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 11-07-03 14:55

Rotation Media wrote:

> Send et anbefalet brev, hvor du skriver du IKKE vil betale. De kan nemlig
> ikke lovligt at sende en sag til inkasso hvis der er en tvist, har jeg læst
> mig frem til på rki.dk

Eller blot et almindeligt brev med indleveringsbevis,
hvoraf du har kopi.

Og gør heri tydeligt opmærksom på, at du ikke har indgået nogen aftale,
at du ikke ønsker nogen aftale,
og at du vil gå videre med dette sagsforløb til presse og politi,
hvis der kommer blot en henvendelse mere.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 10-07-03 09:50

"Per H" <phbyg@privat.dk> wrote in message
> Jeg ringede derind, og de truede med incasso, hvis jeg ikke betalte.

Gem bare papirerne (hvad de har sendt til dig, og hvad du har sendt til
dem).

Jeg tror ikke at de, ligesom mange andre annoncesælgere, har noget at have
sagen i, så du kan blot forholde dig helt roligt.

--
Anders Vind Ebbesen
"I would personally hate to provide our regular home users with /29"

Fra : Erik Rudbeck

Dato : 10-07-03 10:02

> [...]
> interesse"
>
> og aligevel kom der en faktura. kr. 5206
>
> Jeg ringede derind, og de truede med incasso, hvis jeg ikke betalte.

Hvis ikke de kan dokumentere, at du har bestilt 'varen', har de vel ingen
sag!
Jeg tror deres strategi er at true folk til at betale. Jo mere skræmmende de
kan lyde desto større chancer.
Jeg ville tage det koldt og roligt. Du kan ikke komme til at betale for en
vare du ikke har bestilt.

Erik Rudbeck

Fra : Nico de Jong

Dato : 10-07-03 10:18

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hvem kender Lokalbogen NEF.
>
> www.nordiskerhvervsforlag.dk
>
> Har lige modtaget en ordrebekræftigelse, som jeg faxede med "ingen
> interesse" og aligevel kom der en faktura. kr. 5206

Min nabo har lige været ud for det samme, fra TDC forlag. På trods af at
hans firma var ophørt, og at han have skrevet og ringet, kom der inkassosag
fra en advokat i Købmagergade 45,2.
Det der forbavser mig, er at en advokat tager en sag op til inkasso uden at
han har kontrolleret om der er en bekræftet ordre. Det er et typisk eksempel
på masseproduktion, og "går den så går den" mentalitet.

Nico

Fra : jens v

Dato : 10-07-03 10:34

"Nico de Jong" <nico@DUMPTHISfarumdata.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
eksempel
> på masseproduktion, og "går den så går den" mentalitet.

Hej
Kender du http://www.annoncehajer.dk/ der er måske lidt at hente.
mvh jens v

Fra : Nicolai Lang

Dato : 10-07-03 12:47

On Thu, 10 Jul 2003 11:18:07 +0200, "Nico de Jong"
<nico@DUMPTHISfarumdata.dk> wrote:

>Min nabo har lige været ud for det samme, fra TDC forlag.

For et par måneder siden kom der en rykker på 600 kr. + 400 kr. gebyr
for en CD vi angiveligt havde købt fra TDC forlag i 2001.

Vi kendte INTET til sagen.

Så jeg ringte til dem. Det viser sig at CD'en var købt af en tøjbutik
der engang lå i København og som havde samme navn som det
konsulentfirma min kæreste kører. Af en person jeg aldrig havde hørt
om.

Men de havde ikke gjort sig nogen ulejlighed for at checke om der var
noget sammenfald med navne eller CVR register. De havde udelukkende
brugt firmanavn som opslag.

Jeg blev sgu lidt sur over at skulle spilde tid og energi på sådan
noget. Man skulle tro at TDC havde lidt bedre styr på deres kunder.

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-07-03 00:33

Nicolai Lang wrote:

> Jeg blev sgu lidt sur over at skulle spilde tid og energi på sådan
> noget. Man skulle tro at TDC havde lidt bedre styr på deres kunder.

Fejl kan ske.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Nicolai Lang

Dato : 11-07-03 10:23

On Fri, 11 Jul 2003 01:33:15 +0200, Carsten Riis <cr@carben.dk> wrote:

>Fejl kan ske.

Fejl og fejl - det ville svare til at en der hedder Jan Andersen
flytter fra en telefonregning, og de bare sender den som rykker til en
tilfældig anden der hedder Jan Andersen.

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-07-03 13:28

Nicolai Lang wrote:

> Fejl og fejl - det ville svare til at en der hedder Jan Andersen
> flytter fra en telefonregning, og de bare sender den som rykker til en
> tilfældig anden der hedder Jan Andersen.

Og den nye Jan Andersen må så gøre kreditor opmærksom på, at man har har
fat på den forkerte Jan Andersen.....Og så er den potte ude.

Du ved ikke hvordan fejlen er opstået (og det gør jeg for så vidt heller
ikke). Men der er ingen grund til at male fanden på væggen.

Fra : Peter

Dato : 11-07-03 14:09

> Du ved ikke hvordan fejlen er opstået (og det gør jeg for så vidt heller
> ikke). Men der er ingen grund til at male fanden på væggen.

HØR NU HER MAKKER...hehe...er det ik' det der kendetegner os danskere )

Fra : Nicolai Lang

Dato : 11-07-03 18:13

On Fri, 11 Jul 2003 14:28:20 +0200, Carsten Riis <cr@carben.dk> wrote:

>Du ved ikke hvordan fejlen er opstået (og det gør jeg for så vidt heller
>ikke). Men der er ingen grund til at male fanden på væggen.

Næh, og det gør / gjorde jeg nu heller ikke.

Men jeg må da indrømme at jeg normalt betaler en rykker, fordi jeg
formoder at de store firmaer har mere styr på det end jeg har. Nu var
det så bare det at jeg kunne ikke mindes vi nogensinde havde bestilt
en TDC Forlag navn-CD.

Heldigvis har jeg da også de sidste år fået så meget styr på min
økonomi at der ikke længere kommer rykkere i de store mængder. Men
tidligere havde jeg så meget kaos i det hele at jeg jævnligt missede
betaling af en regning.

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Kim Jensen

Dato : 10-07-03 13:05

On Thu, 10 Jul 2003 10:40:47 +0200, Per H <phbyg@privat.dk> wrote:

>Hvem kender Lokalbogen NEF.

>www.nordiskerhvervsforlag.dk

>Har lige modtaget en ordrebekræftigelse,
>som jeg faxede med "ingen interesse"

Du kunne også gøre opmærksom på,
at de ikke kan stave ordrebekræftelse korrekt.

--
Kim

Fra : cfs6621

Dato : 10-07-03 16:35

Hej !

Hvis ikke de har en af dig underskrevet ordrebekræftigelse, så holder den
ikke i retten, så du kan tage det helt roligt og lade være med at betale.

mvh René

Per H <phbyg@privat.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:tc9qgv0635eogdtf9s74gljn93410hesul@4ax.com...

Fra : Per H

Dato : 10-07-03 16:51

On Thu, 10 Jul 2003 17:35:08 +0200, "cfs6621"
<cfs6621@vip.cybercity.dk> skrev:

>Hej !
>
>Hvis ikke de har en af dig underskrevet ordrebekræftigelse, så holder den
>ikke i retten, så du kan tage det helt roligt og lade være med at betale.

Nu har jegf slet ikke aftalt noget, men er det generalt ikke nok hvis
det er mundligt?

Mvh.
Per Hansen
icq 8212837

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 10-07-03 20:04

> Nu har jegf slet ikke aftalt noget, men er det generalt ikke nok hvis
> det er mundligt?

Jo, men så bliver det påstand mod påstand, hvilket alt andet lige sætter dem
i en dårlig bevismæssig situation.

Fra : Jesper Brock

Dato : 13-07-03 17:21

"Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> wrote in message
> Jo, men så bliver det påstand mod påstand, hvilket alt andet lige sætter
dem
> i en dårlig bevismæssig situation.

Næh.

Alle annoncehajer har for længst lært at optage samtaler - og de GØR det.

--
/Jesper Brock
Journalist, www.budstikken.com (Fredericia-udgaven)

(NB! Indlæg på usenet udtrykker udelukkende min personlige holdning, og har
ingen relation til min ansættelse hos "Budstikken"-koncernen)

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 13-07-03 18:04

"Jesper Brock" <jesper.brock@[KILLSPAM]mail.dk> wrote in message
> "Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> wrote in message
> dem
>
> Næh.
>
> Alle annoncehajer har for længst lært at optage samtaler - og de GØR det.

"Vil du købe en annonce ved os?"
"Nej"
"Det koster kun x kroner?"
"Jeg er ikke interesseret"

Når de så sender en regning efterfølgende og skriver "ifølge aftale" og man
nægter at betale, har de stadigvæk en dårlig sag, da deres den optagede
telefonsamtale næppe vil tale for deres sag.

--
Anders Vind Ebbesen
Ugebrevet Ignorant: http://www.webbesen.dk

Fra : Jesper Brock

Dato : 15-07-03 16:22

> [...]
> nægter at betale, har de stadigvæk en dårlig sag, da deres den optagede
> telefonsamtale næppe vil tale for deres sag.

100% enig - men ofte er det jo ikke sådan det foregår.

Mange siger ja, for derefter at få "kolde fødder"... men da er det for sent.
Fælden _er_ klappet... og det kan man ikke komme udenom, hvis man sagde ja i
første omgang...

Fra : jens v

Dato : 16-07-03 07:31

"Jesper Brock" <jesper.brock@[KILLSPAM]mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
sent.
> Fælden _er_ klappet... og det kan man ikke komme udenom, hvis man sagde ja

Mange gange udkommer der ingen tlf. bog, så hvis de har sagt at de udkommer
i flere Danske byer er det jo ikke rigtig. Da vi sidste år opkøbte et firma
som var optaget i flere af de "tvivlsomme" publikationer, brugte vi lidt tid
på at forklare at vi ikke under nogen omstændigheder ville betale før vi så
en telefonbog ell. fra firmaet, samt en melding om oplaget, kontroleret af
Dansk oplagskontrol. Det lukkede munden på de fleste.
Kig ind på www.Annoncehajer.dk der gives mange rigtig gode råd.
mvh jens v

Fra : Per H

Dato : 22-07-03 16:36

On Tue, 15 Jul 2003 17:21:30 +0200, "Jesper Brock"
> [...]

>Fælden _er_ klappet... og det kan man ikke komme udenom, hvis man sagde ja i

Så enkelt er det vel heller ikke, der er vel også noget der hedder
fortrydelsesret, ligesom alle andre steder.

Jeg kan jo heller ikke ringe til folk og spørge om de vil have bygget
et hus, som de ikke kender prisen på.

Det lyder som opm der skulle en ny lov andg. annoncehajer.

Mvh.
Per Hansen
icq 8212837

Fra : Jesper Brock

Dato : 01-08-03 22:39

> Så enkelt er det vel heller ikke, der er vel også noget der hedder
> fortrydelsesret, ligesom alle andre steder.

Nej, den generelle fortrydelsesret blev afskaffet med indførelsen af Danske
lov i 1683.

I forbrugerlovgivningen er der gen-indført fotrydelsesret i bestemte
situationer, men det gælder ikke for erhverv - erhvervsdrivende har selv
pligt til at undersøge tingene.

Så jo... det er desværre så enkelt

Fra : sn67

Dato : 16-07-03 12:46

> [...]
> nægter at betale, har de stadigvæk en dårlig sag, da deres den optagede
> telefonsamtale næppe vil tale for deres sag.

Sådan foregår det heller ikke!

"Det er Peter Sjuft, jeg ringer fra bla-bla registret. Vi er i gang med at
opdatere vores database, så jeg skal lige tjekke om vores oplysninger om dig
er korrekte."

Nu har jeg aldrig ladet samtalen komme længere end til det ovennævnte punkt,
hvor jeg afbryder ham med ordene "- jeg formoder det koster noget at være
registreret hos Jer" - hvortil personen nødtvungent må svare ja.
Men i de tilfælde hvor man troskyldigt svarer bekræftende på alle
"registrets" oplysninger, kan man let komme i fedtefadet, - for der er nogen
af dem der tilfældigvis glemmer at sige, at der kommer en regning senere.

Mvh
Susanne Nielsen

Fra : Carsten Holck

Dato : 21-07-03 10:42

sn67 wrote:

> [...]
> på alle "registrets" oplysninger, kan man let komme i fedtefadet, -
> for der er nogen af dem der tilfældigvis glemmer at sige, at der

Jeg plejer at meddele at jeg ikke har givet dem nogen oplysninger, så de
oplysninger de måtte måtte have har de fra offentligt tilgængelige
registre - e&s f.ex, og de er som regel korrekte - så det ønsker jeg ikke at
bekræfte. Der efter plejer at spørge om hvormeget de betaler for at kunne
anvende vores firmaoplysninger i deres produkt - så går det som regel
hurtigt istå, specielt når jeg oplyser at vores normaltakst er 3000.- pr
kvartal for anvendelse af af vores data. Hvorfor skulle jeg levere deres
råvarer gratis ?

Carsten Holck

Malling Support ApS, Vesterbygade 14, DK-9520 Skørping, Denmark
Tel.: +45 9833 9688 Fax.: +45 9833 9687

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-03 23:35

> [...]
>
> Jeg ringede derind, og de truede med incasso, hvis jeg ikke betalte.
>
> Jeg har aldrig hørt om dem, skal man køre derind og smaske dem så de

Næh, men er der ikke noget om, at endten politiet eller
forbrugerombudsmanden samler materialer ind fra de pågældende
svindelforetagener?

Mvh
Karsten Jensen

Fra : morten sorensen

Dato : 11-07-03 07:48

Karsten Jensen wrote:

> Næh, men er der ikke noget om, at endten politiet eller
> forbrugerombudsmanden samler materialer ind fra de pågældende
> svindelforetagener?

Forbrugerombudsmanden er det næppe, da han kun beskæftiger sig med private.

morten sorensen

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-03 08:48

"morten sorensen" <morten@NOSPAMmortens.net> skrev i en meddelelse

> Forbrugerombudsmanden er det næppe, da han kun beskæftiger sig med
private.

> morten sorensen

Svjh er der en eller anden "civil" organisation, man også kan samle til. Er
det mon Erhvervsbladet? De har tid efter anden (saisonbestemt) artikler om
emnet.

Med venlig hilsen
Karsten Jensen

Fra : morten sorensen

Dato : 11-07-03 12:38

Karsten Jensen wrote:

> Svjh er der en eller anden "civil" organisation, man også kan samle til. Er
> det mon Erhvervsbladet? De har tid efter anden (saisonbestemt) artikler om
> emnet.

OK - nu tolkede jeg 'samle materiale' mere alvorligt end du mener
åbenbart. Jeg troede du hentydede til en instans der rent faktisk har
beføjelser.

morten sorensen

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-03 23:30

> [...]
>
> OK - nu tolkede jeg 'samle materiale' mere alvorligt end du mener
> åbenbart. Jeg troede du hentydede til en instans der rent faktisk har

Jo, men skrev jeg ikke politiet i første omgang. De har da de fornødne
beføjelser. Jeg mener det hører under bedrageriafdelingen. Da deres område
kun dækker Danmark, samler de materiale ind til international sagsbehandling
bl.a. i Schweitz og Luxemburg, hvor mange af de fupannoncer om
tele-kataloger af både den ene og den anden har oprindelse i.

Det er blot som jeg gennem tiderne husker omtalen af det i pressen, hvor det
igen er hyppigst forekommende i månederne op til og i ferien.

Vi har også gennem tiderne modtaget meget kryptiske formuleringer af et
check af vore "optagelser", vi for det første aldrig har bestilt, for der
andet aldrig har set bekræftet, for det tredie aldrig har set endsige haft
kendskab til det omtalte medie, håndbog eller hvad der end menes og med
opkrævninger på, var det over SFr. 5000,-? Men de røg bare i papirkurven.