Hjælp mit fyr lækker
Fra : Carl Jørgensen

Dato : 01-04-01 14:04

1. april 2001
Hjælp mit fyr lækker
Jeg har oliefyr og fastbrændsels fyr som kører sammen de har kørt udmærket
hele vinteren, men nu er det begyndt at lække. Det begyndte med at der
skulle lidt vand på ,men det er blevet hurtigt værre. Nu er anlægget helt
tom efter et døgn. Jeg har gammeldags ekspansions beholder, så det er ingen
sikkerheds ventil som åbner .Alle rør er støbt ned i gulvet så det må være
at af dem ,men det er svært et finde.
Er der nogen som har en god ide.
Med venlig hilsen Carl Jørgensen
Damgade@12move.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 01-04-01 16:24

> Hjælp mit fyr lækker
> Jeg har gammeldags ekspansions beholder, så det er ingen
> sikkerheds ventil som åbner.

Er din ekspansionsbeholder i orden? Hos os var det den, der var gået, så det
ville jeg starte med før jeg leder efter huller i rørene - og det er måske
en forsikringssag.

Mvh Maria

Fra : Claus Carlsen

Dato : 02-04-01 19:44

1. Check at du ikke har utætheder i brandkammer for henholdsvis oliefyr
eller fastbrændselskedel.
2. Er pkt. 1 negativ, er det en forsikringssag (Du har vel "skjult rørskade"
forsikring. Forsikringsselskaber har aftaler med specielle firmaer, der kan
lokaliserer skaden.
3. Er du nysgerrig - så vent til sent på aftenen hvor der er ro overalt.
Fyld vand på anlægget. Sluk alle pumper og gå rundt i huset og lyt. Du kan
evt. hører vandet løber ud, som en "susen". Lyt specielt i badeværelser hvis
du har gulvvarme.