Phar Lap
Fra : Anne Schilling

Dato : 10-07-03 00:16

Hejsa

Jeg leder efter en gammel australsk film der hedder Phar Lap. Filmen er
baseret på en virkelig historie om en væddeløbshest!!

Den har været vist på DR1 for mange år siden, - engang i 80'erne. Jeg har
forsøgt at skrive til dem, men de virker ikke syndeligt interesserede i at
vise den igen, desværre

Jeg ved man kan købe den i udlandet, men jeg håber på, at jeg kan finde den
i Danmark!! Helst på DVD men VHS er også helt iorden

Er der nogen der ved hvor jeg kan købe filmen, eller evt. har en ide om,
hvor jeg kan lede??

Venlig hilsen
Anne

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 10-07-03 00:30

"Anne Schilling" <schilling@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i Danmark!! Helst på DVD men VHS er også helt iorden
>
> Er der nogen der ved hvor jeg kan købe filmen, eller evt. har en ide om,

Hej Anne

Phar Lap er en genial film - jeg kan godt forstå du leder efter den. Jeg
tudede øjnene ud af hovedet da jeg så den for mange år siden - på lejevideo
hvis jeg ikke tager helt fejl.

Det ser dog ud til at den kan blive svær at finde - jeg kunne slå den op
her: http://www.blackstar.co.uk/video/item/7000000009855 men den er udgået
af sortimentet og det eneste de kan tilbyde er at søge efter den for dig.
Mit bedste bud ville nok være at kigge brugt - det ser ikke ud til at den
har været på det europæiske marked i lang tid - men jeg kan jo tage fejl
Prøv eventuelt at forespørge den til køb i dk.marked.privat.tv+video - det
kan være der er nogen der har den til at stå derhjemme på videohylden.

Hilsen Tina

--
Besøg Tina, Gizmo, Freya og Devi på:
www.gizzemissen.dk

Fra : Anne Schilling

Dato : 10-07-03 01:07

Tina siger:
"Phar Lap er en genial film - jeg kan godt forstå du leder efter den. Jeg
tudede øjnene ud af hovedet da jeg så den for mange år siden - på lejevideo
hvis jeg ikke tager helt fejl."

- Den er nemlig rigtig god, men det jeg kan lide best ved den, er at den er
baseret på en virkelig historie. For var det "kun" fiction, ville det have
været endnu en af de der film, hvor man bare tænker "det der, det kan ikke
lade sig gøre"
Jeg synes ihvertfald det giver en helt anden indstilling til filmen

Tina siger:
[...]

Ja det er jo heller ikke så tosset, lidt ekstra hjælpe kan man jo altid
bruge

Jeg fandt den forresten på ebay for lang tid siden, men den skulle sendes
helt fra australien....Dette var nu også fint nok, og jeg bestilten den, men
han ville kun have pengene gennem ebays betalingssystem (desværre for mig,
kunne jeg slet ikke få skidtet til at virke ordentligt) så der blev ingen
film

Tina siger:
"Mit bedste bud ville nok være at kigge brugt - det ser ikke ud til at den
har været på det europæiske marked i lang tid - men jeg kan jo tage fejl
"

Jeg tror desværre du har ret, men jagten må fortsætte!!

Tina siger:
"Prøv eventuelt at forespørge den til køb i dk.marked.privat.tv+video - det
kan være der er nogen der har den til at stå derhjemme på videohylden."

Det er i hvertflad et forsøg værd!! Forhåbentlig er det så i ordentlig
kvalitet, den de har stående på hylden
Må jo nok krybe til kors og sige, at den jo allerede står på min reol, men
det er en optagelse af en optagelse og den er snart så tyndslit, at jeg
næsten ikke tør tage den frem, i frygt for den smuldre mellem mine hænder
*fnis*

mange tak skal du have for hjælpe
Anne

Fra : ML-78

Dato : 10-07-03 01:24

> [...]
> kunne jeg slet ikke få skidtet til at virke ordentligt) så der blev ingen

Der findes masser af eksemplarer af VHS'en på eBay lige nu. Den kan også fås
gennem Amazon's brugtmarked, men det er nok lidt dyrere.

ML-78

Fra : Anne Schilling

Dato : 10-07-03 09:09

ML-78 siger:
"Der findes masser af eksemplarer af VHS'en på eBay lige nu. Den kan også
fås gennem Amazon's brugtmarked, men det er nok lidt dyrere."

Jeg ved det, men efter alle de problemer jeg har haft med ebay, har jeg
valgt helt at undgå at købe igennem dem

Menjeg vil da prøve at se hvad Amazon har at tilbyde

Anne