hvordan til kører jeg bedst min nye cylind~
Fra : --=Stone=--

Dato : 09-07-03 22:35

Så kom det 1200 kit endlig på... og jeg skal til skagen fredag, hvordan
tilkører jeg bedst min nye cylinder + stempler ?
Der er sat nye lejepaner + lejer i bunden, nye knastkæder, ny bundkæde, og
cylinder + stempler har kørt ca. 500-800 km på anden cykel.
Har i nogle gode råd ??

--
Steen
CB1100F/R 85' Street Fighter Style

Fra : Peter Aagaard

Dato : 09-07-03 22:50

--=Stone=-- wrote:
> [...]
> Der er sat nye lejepaner + lejer i bunden, nye knastkæder, ny
> bundkæde, og cylinder + stempler har kørt ca. 500-800 km på anden

Om de er gode ved jeg ikke, men i min manual til min Mille står der at jeg
skal køre varieret og bruge maskinen bredest muligt og ikke komme over
6000rpm de første 1000km.
Så det der med at køre ud på landevejen og trille med 3.000 omdrejninger de
første km. skulle ikke være godt. (Men der er sikkert nogen der har andre
meninger)

Derefter er der eftersyn med skift af olie- og filter osv. og så fjernes
droslingen.

Så skal jeg de næste 500km holde den under 7.500rmp, dog må jeg overskride
dette i et kortvarigt sekund ind imellem. (Ja det står der faktisk).
Efter 1.500km. er der ikke længere nogen begrænsning og næste service er ved
(åhh nu kan jeg ikke huske det), men det er enten 6- eller 7.000km.

Så er der selvfølgelig dem der bruger MotoMan's tilkørselsmetode, med fuld
gas fra start af, meeen det tør jeg altså ikke. (Det er jo ikke en yamahaha
med stort olieforbrug jeg har

Mvh. Peter
(RSV Mille)

Fra : Thorstein

Dato : 10-07-03 13:22

Samme sang i manualen til min xj600

// Thorstein

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 09-07-03 23:42

> [...]
> Der er sat nye lejepaner + lejer i bunden, nye knastkæder, ny bundkæde, og
> cylinder + stempler har kørt ca. 500-800 km på anden cykel.

Jeg har et råd. Om det er godt ved jeg ikke endnu, men nu får du lige linket
alligevel.

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

Fra : --=Stone=--

Dato : 10-07-03 13:08

> Jeg har et råd. Om det er godt ved jeg ikke endnu, men nu får du lige
linket
> alligevel.
>
> http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

Jeg tror, jeg vil prøve det !! så må vi se hvordan det går...

--
Steen
CB1200F/R 85' Street Fighter Style

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 10-07-03 17:10

--=Stone=-- wrote:

> Jeg tror, jeg vil prøve det !! så må vi se hvordan det går...

Det virker, det han skriver, så nu kan du glæde dig, din cykel kommer til at
gå godt

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000 THUNDERACE
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : --=Stone=--

Dato : 11-07-03 08:16

">
> Det virker, det han skriver, så nu kan du glæde dig, din cykel kommer til
at
> gå godt

Det lyder godt Havde lige gang i den i går nat ( kl. 0125 ) den spinder
bare som en mis, sjældent har jeg hårt en CB motor som ikke larmer fra knast
kæderne, den summer bare som en ny cykel ) jubiii, så nu skal jeg have
pakket min tandbørste og telt, og afsted til skagen..