Hvor længe må en forsikring vente med udbe~
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 09-07-03 21:43

Hejsa,
I forbindelse med en totalskade på en bil er der blevet underskrevet
erklæring fra forsikringen om "vi udbetaler xx kroner" etcetc, hvor ejer af
bilen har sat sin hægoglyf samt en fra forsikringen.
Men hvor længe må de reelt trække den fra den aftale er underskrevet til de
udbetaler pengene ? (eller er der ingen regler herom?).
Ydermere hvis de beslutter sig for IKKE at betale så skal forsikringen vil
hoste op med den skadede bil? (der står i aftalen af forsikringen afmelder
bilen og det deres ejndom - men det er vel ikke tilfældet hvis de skulle
komme i tanke om ikke at betale? - så er aftalen vel værende at betragte som
annuleret?)

/Dennis

Fra : Dunk

Dato : 10-07-03 08:53

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:3f0c7e22$0$83052$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> bilen og det deres ejndom - men det er vel ikke tilfældet hvis de skulle
> komme i tanke om ikke at betale? - så er aftalen vel værende at betragte

Hvis forsikringen allerede har takseret og erklæret bilen totalskadet er det
kun et spørgsmål om dage inden checken kommer. Der er sommerferie etc. som
kan sætte tempoet lidt ned.
De skifter kun mening omkring sagen, hvis de kommer i besiddelse af
væsentlige oplysninger, som peger i anden retning end den beslutning der er
taget.
Hvis du har været ærlig omkring uheldet har du intet at frygte - pengene
skal nok komme.

Venligst
Dunk

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 10-07-03 09:03

"Dunk" <091255slet@iname.com> wrote in message

> [...]
det
> kun et spørgsmål om dage inden checken kommer. Der er sommerferie etc. som

Det er den.
Den er sågar solgt til en ophugger.

> [...]
er
> taget.
> Hvis du har været ærlig omkring uheldet har du intet at frygte - pengene

De har en anden mening om tingene end ejeren af bilen, derfor efterlyser jeg
info om hvor længe de reelt må tilbageholde pengene. Jeg ville mene når der
er underskrevet en aftale om der udbetales xx så er der ingen vej tilbage
(og da slet ikke når de allerede har solgt ejerens bil til en ophugger)

/Dennis

Fra : Peter G C

Dato : 10-07-03 19:40

In news:3f0d1d9b$0$83066$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Dennis Pedersen <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> typed:

[klip]

> De har en anden mening om tingene end ejeren af bilen

Hvilken anden mening?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 10-07-03 22:15

Peter G C wrote:

> In news:3f0d1d9b$0$83066$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
> Dennis Pedersen <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> typed:
>
> [klip]

> Hvilken anden mening?

Hvis deres opfattelse efter jeres mening er uberettiget, bør I
fremsende et krav om procesrenter fra normalt udbetalingstidspunkt,
der svjh er 14 dage efter enighed.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 11-07-03 11:57

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
> In news:3f0d1d9b$0$83066$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
> Dennis Pedersen <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> typed:
>
> [klip]

> Hvilken anden mening?

De mener der tvivl om ejeren af bilen.
Der købes en bil der skal have lavet en hel række ting og derfor skal
indregistrerres og forsikres på billigste måde. Faderen forsikrer og
indregistrerrer derfor bilen indtil dette er lavet (og bruger bilen som
transport i forbindelse med at skulle pendle 80km/dag mens gammel passat
holder på værksted). Det er så i mellemtiden sønnen der står på slutsedlen
p.g.,a det er ham der afhentede den ved forhandleren(engro handel).
Bilen købes for en slik (~20.000 under markedsprisen) med henblik på den
skal skydes af når den er lavet i stand.
Bilen bliver totalt skadet af faderen inden der bliver lavet færdig.
Forsikringen vil nu ikke betale fordi de ser rødt idet sønnens navn står på
slutsedlen (og måske fordi der blev talt lidt med store ord da de kun ville
give det beløb på slutsedlen og ikke den reelle handelsværdi på bilen - men
det endte med det blev handelsværdien der blev anført på opgørelsen.)

/Dennis

Fra : Peter G C

Dato : 11-07-03 15:40

In news:3f0e97de$0$83063$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Dennis Pedersen <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> typed:

[klip]

> De mener der tvivl om ejeren af bilen.

Nårhhh. Det glemte du jo at skrive i 1. omgang.....

Den strid må I jo se at få løst - ryk evt. selskabet for en løsning.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 11-07-03 15:46

> In news:3f0e97de$0$83063$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
> Dennis Pedersen <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> typed:
>
> [klip]

> Nårhhh. Det glemte du jo at skrive i 1. omgang.....

Jae men det jeg efterlyste var nærmere hvor længe de må trække den eller om
der ingen regler var herom?

/Dennis

Fra : Peter G C

Dato : 11-07-03 15:59

In news:3f0ecd79$0$83064$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Dennis Pedersen <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> typed:

[klip]

> Jae men det jeg efterlyste var nærmere hvor længe de må trække den
> eller om der ingen regler var herom?

Det er der ikke. Der skal jo ligge en afgørelse.... ryk, hvis det generer
dig.

/Peter

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 11-07-03 16:40

Peter G C wrote:

> Det er der ikke. Der skal jo ligge en afgørelse.... ryk, hvis det generer
> dig.

Hm, læs det tidligere,
erfaring..

Fra : Peter G C

Dato : 11-07-03 21:18

In news:3F0EDA5F.884D84DC@FJERNpost1.tele.dk,
Erik G. Christensen <egc@FJERNpost1.tele.dk> typed:

[klip]

?

> erfaring..

Ja... ?

/Peter

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 12-07-03 16:57

Peter G C wrote:

> Erik G. Christensen <egc@FJERNpost1.tele.dk> typed:
>
> [klip]

> ?

> Ja... ?

Læser du ikke bagud ?

Min newsreader, netscape 4.7 kan både fremad og bagud.

Fra : Peter G C

Dato : 13-07-03 19:20

In news:3F102FC2.1C69D42@FJERNpost1.tele.dk,
Erik G. Christensen <egc@FJERNpost1.tele.dk> typed: