sp. angående moms og skat
Fra : Fam. Rasmussen

Dato : 09-07-03 18:35

Hejsa

Jeg ville gerne vide om jeg skal betale skat af en indtægt jeg har ved
f.eks. salg af æg/kartofler fra en bod på min egen ejendom. Jeg forventer en
omsætning på en del under de 50.000 der gør at man skal momsregistreres (så
vidt jeg ved)

Kenneth

Fra : Peder Porse

Dato : 09-07-03 18:52

Ja, det skal du, men du har så fradrag for dine udgifter til foder m.v.
pp

--
Peder Porse
Boesvej 2, Svejstrup Enge

Fra : Fam. Rasmussen

Dato : 10-07-03 04:28

"Peder Porse" <pp@pederporse.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, det skal du, men du har så fradrag for dine udgifter til foder m.v.
> pp

Hvordan kan/vil skattevæsnet forvente at se dokumentation for indtægtens
størelse fra sådan en vejbod, der er jo ikke lovpligtig kassestrimmel på en
cigarkasse

Jeg forventer faktisk at det kommer til at give underskud, vil det så betyde
at min hobby bliver fradragsberettiget ?
Ska jeg selv betale for de Æg/kartofler jeg tager med ind i køkkenet, sådan
hvis det skal gøres helt lovligt ?

Kenneth

Fra : Peder Porse

Dato : 10-07-03 18:53

Fam. Rasmussen wrote:

> Jeg forventer faktisk at det kommer til at give underskud, vil det så betyde
> at min hobby bliver fradragsberettiget ?

> Kenneth

Nej, der accepteres ikke fradrag for underskud i hobbyvirksomheder.
pp

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 10-07-03 22:11

"Fam. Rasmussen" wrote:

> Hvordan kan/vil skattevæsnet forvente at se dokumentation for indtægtens
> størelse fra sådan en vejbod, der er jo ikke lovpligtig kassestrimmel på en
> cigarkasse

Du er jo pudsigt nok ikke den eneste med sådan en bod, og skatterne kører
såmænd også til og fra arbejde, så det er noget der skønnes.

Men skriv beløbet hverdag i fx din kalender, som det også skal gøres ved
alm. cigarkassesalg.

> Jeg forventer faktisk at det kommer til at give underskud, vil det så betyde
> at min hobby bliver fradragsberettiget ?

Nej, hobbyvirksomheder beskattes kun af overskud, underskud kan ikke
fradrages.
Men det er vigtigt at du har styr på alle dine udgifter, så saml alle
bilag mv.

> Ska jeg selv betale for de Æg/kartofler jeg tager med ind i køkkenet, sådan
> hvis det skal gøres helt lovligt ?

Kun hvis du har fradrag for udgifterne.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Fam. Rasmussen

Dato : 11-07-03 05:40

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fradrages.
> Men det er vigtigt at du har styr på alle dine udgifter, så saml alle

Hej igen

Tak for de gode svar.
Lige et afsluttende spørgsmål, Erik skriver jeg skal betale for det jeg
tager til privatforbrug hvis jeg har fradrag for udgifter, har jeg ikke
altid det ? (ned til overskud=0) Det kan jo være de ting jeg "køber" selv
der gør at jeg ryger op og tjener et par håndøre (omsætning-udgifter>0) ,
som jo så skal beskattes.

Kenneth