Mallorca, Alcudia
Fra : RH

Dato : 09-07-03 18:41

Hej

Om en måneds tid rejser vi til Mallorca, Alcudia. Vi skal rejse med Spies og
bo på Hotel Laguna. Er der nogen der kender dette hotel og gerne lidt om
stedet. Strand, seværdigheder, gode restauranter og meget mere.

Hilsen

John

Fra : Casper H - OldTraffo~

Dato : 09-07-03 21:42

"RH" <rh@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bo på Hotel Laguna. Er der nogen der kender dette hotel og gerne lidt om
> stedet. Strand, seværdigheder, gode restauranter og meget mere.

jeg var i alcudia for 8 år siden, så husker ikke så meget, men jeg var i
santa ponsa, en sydkyst by, tæt på palma i 98.
Den by er virkelig et besøg værd.
Den ligger i en utroligt flot bugt, hvilket gjorde at vi blev ret glade for
det hotel med havudsigt vi havde fået for 2000 kr. pr person i en
afbestillingsrejse.

Af seværdigheder så kan jeg nævne nogle undervandsgrotter på øst siden og
evt. en tur gennem bjergene på vest siden.
havnen i Palma er også et besøg værd, hvis man vil se store flotte både.

Fra : Torben Hansen

Dato : 10-07-03 19:05

> [...]
> bo på Hotel Laguna. Er der nogen der kender dette hotel og gerne lidt om
> stedet. Strand, seværdigheder, gode restauranter og meget mere.

Hej John...

Jeg har været en del i alcudia på Mallorca. har også boet på Sun club
laguna, som det hedder, det er en del af et KÆMPE lejlighedskomplet der har
en masse pools osv. Stranden i ALcuadia er HELT perfekt, det fås ikke bedre
i Europa tror jeg.
man kan gå 50 meter ud i vanden før det bliver dybt, og så er der små fisk i
vandet, helt kanont. Man spiser rigtig godt på Mallorca, men det er samme
pris som herhjemme, eller nogle steder lidt dyrerer. Prøv en rest. der
hedder Lunas beergarden, helt forrygende mad, den ligger på Dollergaden, som
du iøverigt også skal gå ned gennem for at komme til vandet. I Dollergaden
handles der med ALT muligt ragelse, akurat som alle andre steder sydover.
Priserne er blevet skruet i vejret efter Euroen kom. Men hensyn til
serværdigheder, så lej en bil, besøg Palma havedstaden på øen. Køre en tur
op tur Soller, en fed tur op i bjergene. Hvis i skal have en rigtig fed
oplevelse, så gå en tur langs stranden ind mod lystbådhavnen, der er nok 3
km. men hele turen værd, der ligger Villaer, man ikke skulle tror var til,
inde i lystbåd havnen ligger de største skuder af lystjacter, og i rigtig
heldige, så ser i måske Scan Connery, har bor vist dernede i
sommermånederne, men kun noget jeg har hørt Der er også et lokalt marked
inde i selv Alcudia by, der er ret godt hvis man kan lide at prutte om
prisen på tingene inden man køber, Men der stjæles en del derinde, så
tegnebogen op af lommen og i forlommen med den.

Er der flere spørgsmål, så send mig en mail

Ha en fed ferie

--
Med venlig Hilsen
Torben Hansen, Vejle