Andet multimedie
bentjuul 3670
transperent baggrund
Fra : Rune Thougaard

Dato : 09-07-03 15:34

hvordan laver jeg en transperent baggrund i PSP 8.0

mvh. Rune Thougaard
--
http://www.vinperlen.dk
http://www.hh-indretning.dk

Fra : emj

Dato : 09-07-03 16:02

On Wed, 9 Jul 2003 16:33:54 +0200, "Rune Thougaard"
<rune@vinperlen.dk> wrote:

>hvordan laver jeg en transperent baggrund i PSP 8.0

File/export gif optimizer
Hilsen emj

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 09-07-03 17:05

"Rune Thougaard" skrev:
> hvordan laver jeg en transperent baggrund i PSP 8.0

Til hvad ?

Transparent baggrund på et nyt billede:
File -> New -> flueben i Transparent

Transparent baggrund på et billede uden:
Layers -> Promote to background layer
Og derefter sletter du det som skal være transparent

Til web-brug (GIF) :
File -> Export -> GIF optimizer
Vælg fanebladet "Transparency" og hvis du allerede har lavet en transparent
baggrund på dit billede, så brug "existing image or layer transparency"
ellers vælg "Areas that match this color" og nu kan du vælge eller markere
farven der skal være gennemsigtig (prøv at flytte musen ud på dit billede).

Til web-brug (PNG) :
File -> Export -> PNG optimizer
PNG: Brug "Single color transparency" eller "Areas that match this color".
Og ellers som beskrevet ovenfor ved GIF.

Andet? Prøv disse tutorials:
http://www.pspgrafik.dk/

Mvh, Lars

www.recorder.dk - Sammenligning af HD & DVD optagere