Tabeller op til IE's toplinie?
Fra : Jakob Munck

Dato : 09-07-03 11:21

Jeg kunne godt tænke mig at få den øverste brune tabel med tekst i til at gå
helt op til browserens (IE) toplinie, og jeg ved at det kan lade sig gøre på
en eller anden måde:

www.art4you.dk

Men hvordan er det nu man gør?

v.h.
Jakob

Fra : Jakob Munck

Dato : 09-07-03 11:37

Probelemet er løst

LEFTMARGIN="0" TOPMARGIN="0" MARGINWIDTH="0" MARGINHEIGHT="0"

jm

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 09-07-03 14:07

> Probelemet er løst
>
> LEFTMARGIN="0" TOPMARGIN="0" MARGINWIDTH="0" MARGINHEIGHT="0"

Overvej evt. at bruge css.
html, body {
margin: 0px;
padding: 0px;
}

--
Ryan

Fra : Michael Nielsen

Dato : 09-07-03 14:32

"Ryan Kristensen" <ryan@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> Overvej evt. at bruge css.
> html, body {
> margin: 0px;
> padding: 0px;
> }
> Ryan

Hej Ryan
Hvordan ville du gøre det med class=""?
Sådan her? <body class="body">

Og i css´en:
..body
{
margin: 0px;
padding: 0px;
}

Mvh\Michael

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-07-03 14:42

Michael Nielsen skrev:

> [...]

Ovenstående fanger både body- og html-elementet på en side.

> Hvordan ville du gøre det med class=""?
> Sådan her? <body class="body">

Man kan sagtens gøre det sådan (med class), men det er ikke
nødvendigt at bruge klasser. Body- og html-elementerne optræder kun
en gang på en side, så der er ikke behov for at skelne mellem
forskellige varianter. Hvis man derimod lægger css-koderne i en
særskilt css-fil, kan der være en ide i at bruge klasser til body
og html. Her kan man have brug for forskellige egenskaber på
forskellige sider.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Michael Nielsen

Dato : 09-07-03 14:56

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev i en meddelelse > Man
> [...]
> særskilt css-fil, kan der være en ide i at bruge klasser til body
> og html. Her kan man have brug for forskellige egenskaber på

Ja, netop - og hvordan ville den kode se ud hvis man bruger <link
rel="stylesheet" href="/css/design.css">?
Mvh\Michael

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-07-03 15:38

"Michael Nielsen" <christiansbro@hotmail.com> skrev :

>Ja, netop - og hvordan ville den kode se ud hvis man bruger <link
>rel="stylesheet" href="/css/design.css">?

..nomargin {margin: 0; padding: 0}

Istedet for nomargin kan du kalde det hvad som helst andet i et
ord uden æøå.
--
Knud

Fra : Jakob Munck

Dato : 09-07-03 20:07

> .nomargin {margin: 0; padding: 0}

Det er jo udmærket, men er der ikke flere indstillingsmuligheder ved at
anvende almindelige bodytags?

LEFTMARGIN="0" TOPMARGIN="0" MARGINWIDTH="0" MARGINHEIGHT="0"

Eller er der også en måde man med stylesheet kan regulere venstre margin,
topmargin, marginwidde og højde på samme måde som med disse tags?

v.h.
Jakob

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-07-03 20:12

"Jakob Munck" <jakob.munck@tdcadsl.dk> skrev

> [...]
>
> Eller er der også en måde man med stylesheet kan regulere venstre margin,
> topmargin, marginwidde og højde på samme måde som med disse tags?

Med

body{
margin:0
}

.... definerer du alle fire marginer: top, højre, bund og venstre. Skal de
specialdefinere disse værdier:

margin-top
margin-right
margin-bottom
margin-left

På samme måde kan du differentiere padding

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 10-07-03 10:35

Jakob Munck wrote:

> Det er jo udmærket, men er der ikke flere indstillingsmuligheder
> ved at anvende almindelige bodytags?

Tværtimod! Du bør for alt i verden, eller i det mindste for din egen
skyld, undgå at benytte layout-orienterede attributter i din (X)HTML.
Prøv så vidt muligt at benytte CSS til den slags; du vil forbløffes
over den enorme frihed.

For nyligt fandt jeg følgende side (den er sikkert kendt på forhånd af
CSS-hajerne her i gruppen), som om noget demonstrerer styrken ved CSS-
baseret design:

   http://www.csszengarden.com/

Denne side kan vises i forskellige versioner - det vil sige, man kan få
siden vist med forskellige style sheets, med vidt forskellige
resultater. XHTML-koden er den samme.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fredgaard!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fredgaard