Blokke IP på hjemmeside?
Fra : Jonas Hoffmann

Dato : 09-07-03 09:43

Er det muligt at blokke en IP addresse fra sin hjemmeside?.....således
192.0.0.1 f.eks ikke har adgang??.....eller bliver sendt videre til et andet
sted!!

/Jonas

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 09-07-03 09:46

"Jonas Hoffmann" <news@medietek.dk> writes:

> Er det muligt at blokke en IP addresse fra sin hjemmeside?.....således
> 192.0.0.1 f.eks ikke har adgang??.....eller bliver sendt videre til et andet
> sted!!

..htaccess i Apache.

(hint: Fortæl, hvilket programmel, du bruger)

/Rasmus

It may be the only innovation in Windows (CTRL-ALT-DELETE was
not invented by MS).
- Hans Reiser

Fra : Jonas Hoffmann

Dato : 09-07-03 09:52

ok....

Hjemmesiden er lavet i ASP.

siden bliver hostede hos wannafind.dk

/Jonas

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 09-07-03 10:31

> andet

192.0.0.1 ?
Hvis den er hosted hos en webudbyder.
hvorfor vil du så blokke for 192.0.0.1 ?

/Thomas

Fra : Kasper Dupont

Dato : 09-07-03 11:02

Thomas Nielsen wrote:

> 192.0.0.1 ?
> Hvis den er hosted hos en webudbyder.
> hvorfor vil du så blokke for 192.0.0.1 ?

Det ser ud til, at 192.0.0.0/16 er reserveret til ARIN.
Og der er ingen rute til nettet. Så adressen må vist
være ikke-eksisterende. Med andre ord må source
adressen være spoofet, hvis den er 192.0.0.1. Men så
kan du jo også være ligeglad. Da der aldrig kan
gennemføres et trevejs handshake kan adressen alligevel
aldrig nå frem til din webside.

It is NOT portable (Linus Benedict Torvalds 1991)

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 09-07-03 11:32

In article <3F0BE826.C7AD3DE6@daimi.au.dk>, Kasper Dupont wrote:
> [...]
> Men så kan du jo også være ligeglad. Da der aldrig kan gennemføres et
> trevejs handshake kan adressen alligevel aldrig nå frem til din

Sikker på at der aldrig kan gennemføres et handshake?

--
Andreas Plesner Jacobsen | Sushido, n.:

Fra : Kasper Dupont

Dato : 09-07-03 14:16

Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> Sikker på at der aldrig kan gennemføres et handshake?

Man kan selvfølgelig aldrig være helt sikker. Der findes dårlige TCP
implementationer, hvor man har en chance for at gætte indholdet af
retur pakken. Desuden er antallet af tilfældige bits ikke særlig
stort. (Jeg tror nok det er i størrelsesordnen 24-48 bits, men lad
være med at hænge mig op på det.) Så man har stadig en chance for
at gætte rigtigt selvom TCP implementationen er i orden. Endelig kan
det jo være, at angriberen har adgang til netværket til at se retur
pakkerne inden de når den router, som afviser pakkerne. Men hvis man
kun ønsker at spære for enkelte specifikke IP adresser og lade resten
af nettet få adgang, så er der nok heller ikke grund til at bekymre
sig om disse angreb.

It is NOT portable (Linus Benedict Torvalds 1991)

Fra : Peter Brodersen

Dato : 09-07-03 16:42

On Wed, 09 Jul 2003 12:02:14 +0200, Kasper Dupont
<kasperd@daimi.au.dk> wrote:

>Det ser ud til, at 192.0.0.0/16 er reserveret til ARIN.

Var IP-adressen ikke blot et eksempel?

--
- Peter Brodersen

Fra : Jonas Hoffmann