Vandreture på Gran Canaria
Fra : FinnP

Dato : 09-07-03 08:59

Vi er blevet inviteret til Gran Canaria ( Puerto Rico på sydkysten).

Da vi kan lide at gå i bjerge, vil vi gerne høre om nogen har gode
erfaringer fra øen desangående. Hvad skal man se? Hvor finder man
turforslag? osv.

På forhånd tak.

M & F

Fra : Grethe Nielsen

Dato : 09-07-03 21:51

"FinnP" skrev i en meddelelse...
> Vi er blevet inviteret til Gran Canaria ( Puerto Rico på
sydkysten).

Gæld I jer over den invitation (hvilket I sikkert også gør).

> [...]
gode
> erfaringer fra øen desangående. Hvad skal man se? Hvor finder

Du kan finde billeder og beskrivelser af de vandreture, jeg har
foretaget på Gran Canaria på følgende adresser (samt ved at følge
uddybende link fra siderne):

Gran Canaria (Spanien):
http://www.sportslex.com/dk/c/1/sp_canaria.htm
Rejseplan 2000:
http://www.sportslex.com/dk/c/1/sp_canaria_2000.htm
Rejseplan 2001:
http://www.sportslex.com/dk/c/1/sp_canaria_2001.htm
Rejseplan 2002:
http://www.sportslex.com/dk/c/1/sp_canaria_2002.htm

På siderne kan du også finde litteraturforslag til bøger med
bl.a. vandrebeskrivelser.

Bogen "Landscapes of Gran Canaria" er et must. Kan fx købes via
Amazon i England:
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/1856911500/sportcomis/

Bogen "Canary Island" fra Lonely Planet er en fænomenal bog vdr.
Gran Canaria generelt. Kan også købes gennem Amazon:
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/0864425228/sportcomis/

Politikens "Turen går til Gran Canaria..." giver et udmærket
(kortfattet) overblik over turistserværdigheder.

Spørg gerne efter flere/manglende oplysninger.

--
Bedste hilsner Grethe
Homepage: http://www.sportslex.com/

Fra : FinnP

Dato : 11-07-03 09:03

Tak for besvarelsen.
Der er allerede gået flere timer med at se på dine billeder og læse de gode
rejse/vandringsbeskrivelser.
Det er helt skkert, de vil blive benyttet. Desværre når vi nok kun et par af
dem, da det er en større familietur,
vi skal på og vi kun er en 3-4 stykker, der kan lide vandringens glæder
..
Jeg har det forøvrigt på samme måde med at jeg ikke bruger vandrestøvler,
men joggingsko.
Det gør fødderne meget mere bevægelige og adrætte synes jeg. Dog er man nødt
til at have gummistøvler med sig,
når man skal passere fugtige områder (vi går meget i de svenske
fjældområder).

Jeg er sikker på, din besvarelse gør vores tur bedre. Tak for det.

Hilsen FinnP