Hvilket GamePad skal jeg vælge ?
Fra : kim

Dato : 09-07-03 07:38

Jeg overvejer at købe et GamePad men hvad ville I anbefale ?
Det skal være til bilspil a-lá Grand Theft Auto Vice City og
Colin McRae Rally. Giv gerne nogle links.
Mvh Kim

Fra : Bandit

Dato : 09-07-03 10:32

Hvis de skal bruges til bil spil ,hvorfor så ikke vælge rat & pedaler ??
I ViceCity spiller jeg med Rat&pedaler og tastertur/mus. :)
Jeg har selv et Formula force fra www.Logitech.com men Microsoft laver vist
også rigtigt fede rat&pedaler

Fra : Michael

Dato : 09-07-03 11:26

Det vil jeg også sige rat og pedaler til bilspil og kombinere det i vice,
men ellers har jeg set der er nogle fede trådløse pads på vej til pc ala dem
som ligner playstations med gode fingerpads osv.

Hilsen Michael

Fra : Bandit

Dato : 09-07-03 11:52

Ja jeg har haft et logiteh trådløst joypad hjemme på prøv i et par uger ,og
det virker da OK :) men skal man spille bil spil ,så er der kun en ting som
virker , Rat&pedaler!

Fra : Michael

Dato : 10-07-03 17:31

Spørgsmålet er jo bare hvilke rat og pedaler.
Jeg ved man engang kunne få et af de første Logitech force-rat (ca. 1998)
med indvendige snore istedet for de urealistiske tandhjul til at give
'modstanden'. Tandhjul bla. som nok går sig en tur, hvis man flår i rattet
som man kan i en alm. bil og giver en modstand som ikke er i alm. rat. I
feks. jimmy hendrix's wau-pedal som de dangang opfandt, fandt man på
snortrækket som jeg hørte/læste entusiaster anbefale langt over tandhjul.
Desværre er rat med tandhjul (fra Kina) noget billigere at lave end
snortræk, som iøvrigt også er nær uforgængeligt (især iforhold til plastic
tandhjul), og derfor også kun at få.
Har selv testet et rat uden snortræk, men med tandhjul, og jeg vil ikke give
1kr. for en så urealistisk fornemmelse iforhold til en bil.
Spørgsmålet er jo bare om målgruppen for tandhjuls-rat ikke kan forholde sig
til alm. rat så de ikke er kritiske nok og Kræver snortræk. Jeg ved og håber
det ikke, men hvor skulle de vide det fra.
Selv momo-force har modstand (som med tandhjul) i rattet, men modstanden
skal jo ikke være permanent som ved tandhjul, men man skal kunne lave et
hurtigt hiv i rattet uden den 'forkerte' modstand. Flere forveksler dårlig
(uraealistisk) modstand med god force, men det er ihvertfald ikke
realistisk.
Hvorfor jeg spørger ved jeg ikke, for der bliver nok ikke lavet om på dette.
Det er meget få rat-entusiaster overhovedet, som jeg har set stille disse
specifikke krav = dårligere standard end hvad der nu engang kan laves.

Fra : kim

Dato : 10-07-03 17:38

"kim" <no@spam.dk> skrev
> Jeg overvejer at købe et GamePad men hvad ville I anbefale ?
> Det skal være til bilspil a-lá Grand Theft Auto Vice City og
> Colin McRae Rally. Giv gerne nogle links.

Nu har jeg købt et Eliminator AfterShock GamePad , hentet en XP
driver på deres side www.Gravis.com problemet er nu at
få det kallibreret/indstillet.... skal man det ?

Mvh Kim ( Rat&pedaler kommer senere

Fra : Michael

Dato : 10-07-03 17:55

"kim" <no@spam.dk> wrote in message

> driver på deres side www.Gravis.com problemet er nu at
> få det kallibreret/indstillet.... skal man det ?

Ja helst. Så virker det bedst og mest præcist i windows.

Fra : kim

Dato : 10-07-03 21:39

Jeg har købt et Eliminator AfterShock GamePad , hentet en XP
driver GRAVIS XPERIENCE 4.5 ( Xp4.5_FTP ) på deres side
http://www.gravis.com/support/sup_1037.html#pcsoftware
problemet er nu at få det kallibreret/indstillet...

Jeg er først gået ind i Kontrolpanel - Gamecontrollers - hvor
jeg kan se at Eliminator AfterShock GamePad fint ligger,
men ligesom et Joystik er der ikke nogle options der hedder
" kallibrering " ?

Så kan jeg trykke " Launch Control Panel " men hvordan
kallibrering man et GamePad ?

Der står intet om kallibrering i intrukstionsbogen eller på
deres hjemmeside, så vidt jeg kan se ?

Jeg har mange gange kallibreret et Joystik, men her er jeg på bar bund :(

Mvh Kim

Fra : Bjarne

Dato : 12-07-03 18:40

Du vælger et tilsvarende i 'add joypad/stick' jeg vil tro windoes vil få det
til at virke som det skal. Men følger der drivere med som skal køre sammen
med windows på en anden måde ved jeg ikke hvad du skal gøre. Det skal jo
virke.

Michael