GPRS med CBB - Forkert navn til adgangspun~
Fra : Morten

Dato : 09-07-03 06:57

Hejsa

Jeg tilmeldte mig GPRS hod CBB igår, men når jeg prøver at forbinde for jeg
denne besked:

Forkert navn til adgangspunkt (APN)

.....anyone?

/Morten

Fra : Max[DK]

Dato : 09-07-03 08:48

Hvad skal du bruge GPRS'en til? WAP eller internet via din PC?

/Max

Fra : Morten

Dato : 09-07-03 14:44

"Max[DK]" <maxses@hotmail.comFJERN> skrev i en meddelelse
> Hvad skal du bruge GPRS'en til? WAP eller internet via din PC?

Begge dele ... men nu var det WAP'en jeg prøvede med her

Fra : CamillaD

Dato : 10-07-03 09:30

Hej Morten.

Jeg gjorde det samme i går den 9. juli også hos CBB og får samme besked,
men er der ikke noget med, at det først virker i løbet af max 24 timer??

Virker det i dag hos dig (den 10. juli). Der er jo gået 24 timer nu....

Med venlig hilsen

CamillaD

http://www.kandu.dk/

Fra : Morten

Dato : 10-07-03 15:27

"CamillaD" <CamillaD.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg gjorde det samme i går den 9. juli også hos CBB og får samme besked,
> men er der ikke noget med, at det først virker i løbet af max 24 timer??
>
> Virker det i dag hos dig (den 10. juli). Der er jo gået 24 timer nu....

Det gør det ikke nej, dog har jeg lagt mærke til at hvis man går ind i
indstillingerne, og sletter det der står i APN (der står: internet) så
kommer beskedden ikke ... til gengæld skriver den noget i stil med "Dine
indstillinger tillader ikke visning af denne side" ligemeget hvilken wap
side jeg går ind på (f.eks. wap.sonofon.dk)

Fra : Ivar Madsen

Dato : 10-07-03 19:21

Morten skrev Torsdag den 10. juli 2003 16:26 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> [...]
> "Dine indstillinger tillader ikke visning af denne side" ligemeget
> hvilken wap side jeg går ind på (f.eks. wap.sonofon.dk)

Du skal have en opsætning med APN = WAP til at WAP'pe med, og
du skal have en opsætning med APN = INTERNET til at hente e-mail til
telefonens e-mail klient, eller til at gå på internettet med en
computer.

Ivar Madsen

Fra : Morten

Dato : 11-07-03 06:49

"Ivar Madsen" <news-@milli.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> du skal have en opsætning med APN = INTERNET til at hente e-mail til
> telefonens e-mail klient, eller til at gå på internettet med en

Jeg havde faktisk også prøvet at ændre det til WAP, da det jo virkede logisk
.... men der skriver den stadig samme fejl... det eneste der hjælper er slet
ikke at skrive noget, som jeg beskrev tidligere...

Jeg kan bare ikke forstå hvordan CBB kan have SÅ utrolig mangelfuld
information på deres side... der står jo intet !... og ud over det så virker
"GPRS2GO <model>" ikke med Sony Ericsson telefoner ....

Fra : Morten

Dato : 11-07-03 06:59

"Morten" <REMOVETHIS_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
virker
> "GPRS2GO <model>" ikke med Sony Ericsson telefoner ....

....ikke på Sony Ericsson T310 telefoner mener jeg ... de har simpelthen ikke
opdateret deres system til de nyeste telefoner ... nu prøver jeg at skrive
T300 i stedet for ... det må vel være nogenlunde det samme

Fra : CamillaD

Dato : 10-07-03 20:07

Hejsa.

Jeg står i nøjagtig samme situation som Morten, så jeg blander mig lige
lidt i indlæggene her:

Det, som Ivar Madsen så klogt skriver, er vel i virkeligheden det, som
man gør ved at tilmelde sig inde på CBB's hjemmeside, er det ikke??

Med venlig hilsen CamillaD

http://www.kandu.dk/

Fra : Ivar Madsen

Dato : 10-07-03 20:42

CamillaD skrev Torsdag den 10. juli 2003 21:06 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Det, som Ivar Madsen så klogt skriver, er vel i virkeligheden det,
> som man gør ved at tilmelde sig inde på CBB's hjemmeside, er det
> ikke??

Nu er det nogen siden jeg brugte Sonofon, men jeg mener at jeg på
wap2go tilmellingen kunne oprette gprs til at wappe med, og at jeg
kunne få sat min mobil's e-mail klient op også, og fik en profil mere
til det formål. Men jeg er ikke sikker på at jeg husker ret,,,

Ivar Madsen

Fra : CamillaD

Dato : 10-07-03 21:00

Hej Morten og Ivar Madsen.

Inde på CBB's hjemmeside kan man (som du jo allerede ved, Morten) sende
forskellige opsætninger til sin mobiltelefon i forindelse med deres nye
GPRS-mulighed: Blandt andet GPRS-2GO, MMS, WAP, e-mail med videre, og
man skal sende dem hver for sig ved at taste sit telefonnummer og vælge,
hvilken mobiltelefon man har og trykke send. Så står der noget med, at
man eventuelt skal bruge en pinkode, når man får opsætningen.
I dag har jeg ringet til CBB mobil for at blive klogere, og de sagde, at
der kunne gå op til 24 timer, og da der - i mit tilfælde - ikke var gået
den tid endnu, kunne de endnu ikke hjælpe mig.

Og jeg har tænkt mig at kontakte CBB i morgen, hvis ikke det kommer til
at virke her til aften på et tidspunkt. Så jeg kan kun opfordre dig,
Morten, til at gøre det samme, og hvis ikke du har mulighed for det, kan
du læse min løsning (? - altså hvis jeg kommer frem til en sådan) på
problemet i morgen, når jeg eventuelt har nødt til at kontakte CBB.

Med venlig hilsen CamillaD

http://www.kandu.dk/

Fra : Ivar Madsen

Dato : 10-07-03 21:41

CamillaD skrev Torsdag den 10. juli 2003 22:00 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> I dag har jeg ringet til CBB mobil for at blive klogere, og de sagde,
> at der kunne gå op til 24 timer, og da der - i mit tilfælde - ikke
> var gået den tid endnu, kunne de endnu ikke hjælpe mig.

Du husker at efter det er sat op på nettet for netop dig, så skal din
telefon slukkes og tændes, før den opdager at den har fået GPRS
adgang,,,

Ivar Madsen

Fra : CamillaD

Dato : 10-07-03 21:56

Hej Ivar Madsen.

Tak, det havde jeg faktisk ikke tænkt på....... men det hjalp desværre
heller ikke.
Men jeg burde jo også have fået de dersens beskeder om opsætning med
videre...

Med venlig hilsen CamillaD

http://www.kandu.dk/

Fra : CamillaD

Dato : 11-07-03 11:42

Hej Morten.

Nå, nye fremskridt i min situation....

Jeg har fået WAP til at virke, men ikke GPRS. Jeg tilmeldte mig til det
hele på samme tid (har lige købt telefonen i forgårs), men prøvede at
tilmelde mig WAP igen i går aftes (hvor jeg tror det ikke virkede som
det skulle - i hvert fald ikke for mit vedkommende), hvorefter jeg med
det samme fik en besked om installation, hvorefter WAP'en virkede... Så
jeg kan MMS'e og hente ringetoner og WAP'pe nu... skønt...

Men med hensyn til GPRS: Jeg har selve "profilen" Sonofon GPRS i min
telefon, så noget rigtigt har jeg vel gjort... så jeg ringede til CBB og
sagde, at mit GPRS endnu ikke virker og at den skriver samme
fejlmeddelelse som din, på trods af, at de 24 timer er gået, og
medarbejderen sagde, at hun kunne godt se, at jeg stod som "venter" i
GPRS-systemet, så hun ville gøre det, at hun fejlmelder min telefon hos
Sonofon..... De skulle kunne ordne det....

Nu får vi at se...

Med venlig hilsen CamillaD

http://www.kandu.dk/

Fra : Morten

Dato : 13-07-03 16:04

> Nu får vi at se...

Hejsa

Så virker alt hos mig igen. Jeg ventede ca. 30 timer, men uden held, så
ringede jeg til dem igår, og fik afvide at de (CBB Hotline) ikke var blevet
oplært i GPRS, så jeg måtte prøve igen mandag ... idag, Søndag prøvede jeg
så mere eller mindre tilfeldigt og så virkede WAP'en pludselig... Nu er jeg
så kommet hjem og har sat den til den bærbare, og det fungere også 100%, jeg
har en fart på 4 - 5 kb/sek.

Fra : CamillaD

Dato : 14-07-03 11:58

Hej Morten.

Skønt at høre, at dit GPRS virker!

Men lad mig lige forstå det rigtigt...

Hvis du skal bruge GPRS til at wappe fra mobilen, skal der stå "WAP" i
APN-navnet.... koster det så noget at WAP'pe hos CBB, hvis man gør det
over GPRS, som jo er gratis indtil videre?

Og en anden ting: Der skal så stå "internet" i APN-navnet, når du bruger
din bærbare til at gå på internettet gennem mobilen, ikk´? Skal du så
skifte APN-navn, hver gang du vil skifte fra WAP fra mobilen til
internet via din bærbare.... Du kan nok høre, at jeg er lidt
forvirret....

Med venlig hilsen CamillaD

http://www.kandu.dk/

Fra : Morten

Dato : 14-07-03 22:22

"CamillaD" <CamillaD.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

Hejsa Milla ...

> Hvis du skal bruge GPRS til at wappe fra mobilen, skal der stå "WAP" i
> APN-navnet.... koster det så noget at WAP'pe hos CBB, hvis man gør det
> over GPRS, som jo er gratis indtil videre?

Nej, der skal stå "internet" uanset hvad du skal bruge det til !

Det er gratis indtil videre ja, og det gælder alt som foregår over GPRS ...
dvs. at du kan wap'pe gratis, og du kan bruge internet gratis via mobilen
(hvilket jeg faktisk gør lige nu) ... og husk selvfølgelig at være sikker på
at det ER over GPRS, og ikke alm. telefon opkald du bruger det, inden du
sidder på i flere timer ... du ved det sikkert allerede, men du kan se
forskellen ved at den IKKE skal ringe op til et 8-cifret nummer i starten,
men bare forbinde når det er GPRS

> [...]
> skifte APN-navn, hver gang du vil skifte fra WAP fra mobilen til
> internet via din bærbare.... Du kan nok høre, at jeg er lidt

Som skrevet ... der skal stå "internet" uanset hvad ... derfor bruger jeg
også den samme forbindelse til at bruge wap fra mobilen, hente mail fra
mobilen, eller bruge internet fra den bærbare ...

Håber du får styr på det ... og bare fyr løs hvis der er spørgsmål (det KAN
jo være jeg kan svare...)

Fra : CamillaD

Dato : 15-07-03 10:18

Hejsa Morten.

Tak for svarene - jeg blev en hel del klogere.

Men jeg har prøvet at koble på GPRS igen og igen, men den skriver
stadigvæk "forkert navn til adgangspunkt (APN)".... hmmmm.....

Men det er rart, du er så flink til at hjælpe!

Jeg må kontakte CBB igen.....

Med venlig hilsen og tusind tak!!!

CamillaD

http://www.kandu.dk/