Filmfejl?
Fra : Emil Jensen

Dato : 09-07-03 00:38

Hej NG

Jeg er interesseret i at finde et website som handler om filmfejl (f.eks. en
skuespiller som bærer ur i en film hvor handlingen foregår i middelalderen).
Det gør ikke noget ikke er på dansk, bare der er så mange film med som
muligt.

Grunden til jeg spørger, er at jeg ved ikke hvad filmfejl hedder på engelsk?

Mvh

Emil

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 09-07-03 01:23

Hej!

Emil Jensen wrote:

> Grunden til jeg spørger, er at jeg ved ikke hvad filmfejl hedder på engelsk?

Det hedder simpelthen "goofs". Se f.eks. her:

http://www.dlc.fi/~frog/goofs/

Søg selv videre på Google med ordene 'movie' og 'goofs'.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Fooling around is like screwing around - without dinner "

Fra : Emil Jensen

Dato : 09-07-03 01:35

Takker Peter + Kim

Go'nat

Emil

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 09-07-03 01:22

Emil Jensen skrev:

> [...]
> (f.eks. en skuespiller som bærer ur i en film hvor handlingen foregår
> i middelalderen). Det gør ikke noget ikke er på dansk, bare der er så

Prøv for eksempel:
http://www.movie-mistakes.com
http://www.imdb.com/Sections/Goofs/
www.nitpickers.com/

> Grunden til jeg spørger, er at jeg ved ikke hvad filmfejl hedder på
> engelsk?

Movie errors, movie mistakes, goofs eller bloopers.

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"I hope you're all happy. You've succeeded in convincing me that life

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-07-03 10:03

Peter Bjerre Rosa wrote:

> Movie errors, movie mistakes, goofs eller bloopers.

Bloopers er det mere fraklip fordi skuespillerne begynder at grine eller
laver sjov på anden måde?

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 09-07-03 10:08

Carsten Riis skrev:

> Bloopers er det mere fraklip fordi skuespillerne begynder at grine
> eller laver sjov på anden måde?

Jo, det ville nok kunne oversættes med 'fraklip', men det handler jo
stadig om fejl i film (eller tv-programmer).

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"Dear MacGyver, enclosed is a rubber band, a paper clip and a drinking

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 09-07-03 15:03

"Emil Jensen" <lime@jensen73.dk> writes:

> Grunden til jeg spørger, er at jeg ved ikke hvad filmfejl hedder på engelsk?

Ud over dem der er nævnt er der naturligvis http://www.imdb.com/
Se under "goofs".