SCSI hotplug ramme
Fra : Jeppe Ladefoged

Dato : 08-07-03 22:04

Jeg har fået mulighed for at aftage 12 stk 4,3gb SCSI diske.
De er af hotplug typen (tror det hedder SCA).

Jeg er total newbie indenfor SCSI, men vil da gerne have dem, men så skal
jeg jo have en ramme at sætte dem i.

Hvor finder man sådan en henne og hvad koster de(n)?

Jeppe Ladefoged
degofedal@NOSPAMunderflow.dk
http://www.underflow.dk

Fra : Søren Jakobsen

Dato : 09-07-03 08:12

hep

> [...]
> jeg jo have en ramme at sætte dem i.
>
> Hvor finder man sådan en henne og hvad koster de(n)?

du kan købe en server kab. med hot-swap der i passer de.

eller du kan købe en 80pin sca convter til 68 pin, så de kan bruges på alm.
scsi kabel.

en sådan kan evt. købes af os :)

mvh
Søren Jakobsen
DataMusen.dk

Fra : Jeppe Ladefoged

Dato : 09-07-03 16:34

> Jeg er total newbie indenfor SCSI, men vil da gerne have dem, men så skal
> jeg jo have en ramme at sætte dem i.

Er der ikke en, der har en god link, der forklarer om de forskellige SCSI
typer?
Jeg er helt på herrens mark...

Fra : Søren Jakobsen

Dato : 09-07-03 16:52

> Er der ikke en, der har en god link, der forklarer om de forskellige SCSI
> typer?
> Jeg er helt på herrens mark...

ikke lige.. men hvad vil du vide?

sca 80pin er det man bruger i hot-swap systemer.
60 pin er "normal" scsi kabel.
der fåes også som 50 pins.

du kan også bruge sådan en fætter her:
hotswap box til 4 diske, CompuCase Backplane, D340, SCA,
http://211.20.198.74/online/ecase2003/products_detail.cfm?productid=26

--
Søren Jakobsen
DataMusen.dk

Fra : FTW414

Dato : 09-07-03 16:54

Hot-Swap er ikke nødvendigvis SCA kører da selv med 68-Pins Hot-Swap bays i
min server...

Fra : Niels C. Gronlund

Dato : 30-07-03 17:14

Rigtig nok, men hiver du dine skuffer ud vil du se at på bagsiden af dine
"rammer" sidder der 2 transistore....

Derfor kan du bruge dem som Hot Swap...

Mvh.
Niels

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-07-03 23:07

In dk.edb.hardware.server, Jeppe Ladefoged
<degofedal@NOSPAMunderflow.dk> says...

http://www.karbosguide.com/hardware/module5c1a.htm

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-07-03 23:08

In dk.edb.hardware.server, Jeppe Ladefoged
<degofedal@NOSPAMunderflow.dk> says...
> Hvor finder man sådan en henne og hvad koster de(n)?

http://www.novadata.dk

Prisen ligger i omegnen af en hund.

Fra : Jeppe Ladefoged

Dato : 07-08-03 20:58

> [...]
> jeg jo have en ramme at sætte dem i.
>
> Hvor finder man sådan en henne og hvad koster de(n)?

Jeg har fundet en gammel server hvor der var en