er mine squash syge?
Fra : Nette

Dato : 08-07-03 21:10

Hej!

På min altan har jeg to kraftige squash-planter i en stoooor krukke.
Planterne er kraftige, og ligeså store som jeg husker dem fra min
forhenværende have.

Men......... frugterne er ligesom visne i spidsen.

De starter godt nok ( og der er masser af blomster, og små squash på
vej ) men når blomsten falder af frugten, og den påbegynder at vokse,
vokser den kun i den halvdel, der vender mod stilken - den anden
halvdel beholder sin størrelse, og bliver gullig og runken, mens
førnævnte bliver stor og flot. Nogle gode bud på hvorfor ?

Den bliver vandet dagligt ( men måske for meget?), og får også tilført
lidt gødning i ny og næ.

Håber på et godt bud!

PFT!

Nette

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-07-03 22:52

Nette <stormlund@hotmail.com> skrev i en
> [...]
> førnævnte bliver stor og flot. Nogle gode bud på hvorfor ?
>
> Den bliver vandet dagligt ( men måske for meget?), og får også tilført

Mit bud er for lidt gødning(blade skal blive mørke hurtigt), vand skal den
selvf. have, men ikke druknes(er der dræn i krukken?). Og så skal den have
fuld sol og helst læ.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Nette

Dato : 09-07-03 07:50

Hej Preben!

Tak for dit svar!

De står i fuld sol, læ - og der er dræn i potten, så jeg vil prøve at
sætte gødningsdosen lidt op. Bladene er store og mørkegrønne - men jeg
har hørt at ved mangel på( var det kvælstof ?) er det første symptom
netop mindre frugter / blomster.

Mange Tak!

Nette