(Kugle-) Lejer til vaskemaskine?
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 08-07-03 19:49

Hej!

Jeg har som tidl. nævnt fået stillet min vaskemaskine op og nu ved jeg hvorfor
jeg fik lov til at overtage den - den larmer ganske meget når den centrifugerer
:,-(

Den er topbetjent (det er en Hoover T107S) og jeg kan rokke med tromlen så jeg
føler mig overbevist om at mindst et leje er defekt.

Hvor kan man købe lejer til sådan en maskine? Hos en vaskemaskinereparatør oder?
Kan der risikere at være leveringstid eller er sådan nogen rimeligt standard?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Fooling around is like screwing around - without dinner "

Fra : Michael jensen

Dato : 08-07-03 21:14

Hej Kim Voss Schrader

prøv denne side

http://www.arparts.dk/

mvh

Michael Jensen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 09-07-03 00:05

Hej!

Michael jensen wrote:

> prøv denne side
>
> http://www.arparts.dk/

Nice, det ser ud til at være sagen. Hvis altså ikke disse lejer er rimeligt
standard som .Kody antyder.

Fra : .Kody

Dato : 08-07-03 21:51

> [...]
oder?
> Kan der risikere at være leveringstid eller er sådan nogen rimeligt

Du kan købe kuglelejer hos en jern/stål forhandler, bare det er en størrelse
der passer,
der er ikke et specielt leje fordi der er til en vaskemaskine.

Men du bliver nok nød til at låne en aftrækker, ellers får du den aldrig af
akslen.

..Kody

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 09-07-03 00:07

Hej!

".Kody" wrote:

> Du kan købe kuglelejer hos en jern/stål forhandler, bare det er en størrelse
> der passer, der er ikke et specielt leje fordi der er til en vaskemaskine.

Ok. Jeg kunne bare forestille mig, at de havde brugt et eller andet custom-fit
leje som er umuligt at skaffe uden at købe et hos Hoover selv.

> Men du bliver nok nød til at låne en aftrækker, ellers får du den aldrig af
> akslen.

Jeg tager hele maskinen med på autoværksted - så har vi vist udstyret

Så kan jeg også bruge en "giraf" til at løfte den tunge tromle ud - skidtet skal
da nok veje 35-40 kg... :(