Strokers: Vær stolt af at ryge!
Fra : Rune Larsen

Dato : 08-07-03 16:28

Denne undersøgelse fra yama-haha viser en interessant sammenhæng ml.
anti-røg additiver i to-taktsolie og smøreevnen på lejerne.

http://www.yamaha-motor.co.jp/eng/profile/technical/no35/technicalpapersandarticles/0008.pdf

/Rune

Fra : Hekto

Dato : 08-07-03 18:22

In article <ZpBOa.14793$Kb2.707119@news010.worldonline.dk>, Rune Larsen
says...
> Denne undersøgelse fra yama-haha viser en interessant sammenhæng ml.
> anti-røg additiver i to-taktsolie og smøreevnen på lejerne.

> [...]
Absolut spændende læsning!
Der er dog sådan lidt pest eller kolera over det. Polybutene er
nødvendigt for at holde motoren i topform, ved at mindske koks, og er
samtidig voldsomt med til at forringe smøreevnen.

Ren polybutene gav mørkeblå søle ved 9.000 omdr. Choking!
God gammeldags minaralolie eller vegetabilske og esterbaserede olier
giver bedst smøring.

De kommer lidt ind på molekylevægten af polybutene, og at en for høj
værdi deraf, giver foringede smøreevner. Jeg savner dog noget mere
specifikt om indhold og molekylevægt, i en olie som tilgodeser både
smøring og mindre koks. Der må være et kompromis, et eller andet sted.

Umidelbart får jeg det ud af undersøgelsen, at semi-syntetiske olier
p.t. er det bedste, for at sikre både smøring og mindre koks?

--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Poul B-H

Dato : 08-07-03 19:42

Ikke desto mindre er min krank kun blå der hvor lejet brød sammen, på trods
af at jeg altid kører på fuldsyntetisk. Jeg aner så til gengæld ikke hvilke
additiver der i den, men den virker.

--
Poul B-H
MC21 NSR250SE

Fra : Rune Larsen

Dato : 08-07-03 21:36

Hekto wrote:

> Der er dog sådan lidt pest eller kolera over det. Polybutene er
> nødvendigt for at holde motoren i topform, ved at mindske koks, og er
> samtidig voldsomt med til at forringe smøreevnen.

Ja, nu står man så tilbage og lurer lidt over hvad fanden man så skal gøre.

> God gammeldags minaralolie eller vegetabilske og esterbaserede olier
> giver bedst smøring.

Men som bekendt er de sværest at opbevare og anvende, hvorfor det til daglig
ikke er særligt praktisk.

> Umidelbart får jeg det ud af undersøgelsen, at semi-syntetiske olier
> p.t. er det bedste, for at sikre både smøring og mindre koks?

Og at man måske med vilje skal _fravælge_ de olier der reklamerer med
anti-smoke-additives. Det er desværre bare mit indtryk, at det skidt er
blandet i stort set alle olier.

Man skal måske komme til den konklusion, at enten kører man på gade og kan
godt leve med den lidt ringere smørreevne i bytte med mindre sodaflejring,
eller man kører på bane og skal finde sig i at rense indimellem. I så fald,
skal man vælge en vegetabilsk eller esterbaseret olie (castrol R eller A747
samt motul 800)

/Rune

Fra : Claus

Dato : 09-07-03 06:56

"Rune Larsen" <rune.larsen@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
fald,
> skal man vælge en vegetabilsk eller esterbaseret olie (castrol R eller

A747 det er bare olie der vil noget, det er bare synd at det ikke kan bruges
til i olie tanken men skal blandes i benzinen.

Claus

Fra : Hekto

Dato : 09-07-03 12:28

In article <PWFOa.14961$Kb2.728362@news010.worldonline.dk>,
rune.larsen@tiscali.dk says...
> [...]
> skal man vælge en vegetabilsk eller esterbaseret olie (castrol R eller A747

Umiddelbart ville jeg overveje at anvende semi-syntetisk. Det burde
give en passende kombination.
Min gamle RD350, som hans har købt, havde 'hele livet' kørt på den
ganske almindelige røde Castrol 2T, mineralsk 2T-olie. Måske kører den
derfor stadig?? Den må have gået et godt stykke over 60.000 km, endnu
uden hovedrep.

Det er sq svært!!!
--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi lave en Pizza-racer???? (En Italo-freaket Japs'er)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Rune Larsen

Dato : 09-07-03 14:25

Hekto wrote:

> Umiddelbart ville jeg overveje at anvende semi-syntetisk. Det burde
> give en passende kombination.

Det er jeg ikke helt sikker på jeg ville gøre.
De fleste semisyntetiske olie bliver markedsført som "scooter-olie" eller
olie til low-performance maskiner. Disse er ikke så hårdt belastede, og
måske netop derfor er der proppet masser af polybuten i dem, så de ikke
ryger!

> [...]
> ganske almindelige røde Castrol 2T, mineralsk 2T-olie. Måske kører den
> derfor stadig?? Den må have gået et godt stykke over 60.000 km, endnu

Min TZR har kørt på semisyntetisk olie det meste af tiden. Den har tydelige
blå krydspinde men krumtapsølerne er fine.

> Det er sq svært!!!

Meget.
Som jeg læser yamahaha's rapport, er "ester-oil for biodegradeability"
temmeligt godt. F.eks. Motuls bio 2t er sådan en olie, har jeg fundet ud af
idag.

/Rune

Fra : Hekto

Dato : 09-07-03 14:55

In article <%IUOa.15233$Kb2.757016@news010.worldonline.dk>,
rune.larsen@tiscali.dk says...
> Som jeg læser yamahaha's rapport, er "ester-oil for biodegradeability"
> temmeligt godt. F.eks. Motuls bio 2t er sådan en olie, har jeg fundet ud af
> idag.

Det kunne være vejen frem!?

Krydspinden er nok den hårdest belastede del, smøre og
temperaturmæssigt. I modsætning til sølen er den dog enkel at
udskifte.

Det er ikke utænkeligt at du har ret m.h.t. 'scooter-olie'.

Vi må kræve indholdsdeklaration!!!

Fra : Rune Larsen

Dato : 09-07-03 15:16

Hekto wrote:

> Vi må kræve indholdsdeklaration!!!

Absolut!
Jeg har brugt en del tid idag på at kigge på div. fabrikanters hjemmeside,
og det er det sædvanlige salgsgas der står der. De eneste der er lidt mere
liberale med deres produktoplysninger er shell, hvor man kan hente et par
pdf'er med nogen få informationer, men stadig intet om PB indholdet.

Og nu vi snakker om olie, så vil jeg godt høre om der er nogen der kender et
sted man kan få Motul Bio2T, og hvad det koster.
Jeg vil osse godt høre priser på Castrol A747.

/Rune

Fra : Claus

Dato : 10-07-03 03:31

> Jeg vil osse godt høre priser på Castrol A747.

Den sidste liter jeg købte, kostede 160.00 kr men vores forbrug er meget
lavt, ganske få banedage, så det gør ikke så meget.

Claus

Fra : Rune Larsen

Dato : 10-07-03 09:33

Claus wrote:

> Den sidste liter jeg købte, kostede 160.00 kr men vores forbrug er meget
> lavt, ganske få banedage, så det gør ikke så meget.

Det er vist nogenlunde det samme jeg har givet... Jeg syntes dog stadig det
er p****dyrt.

/Rune

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-07-03 14:51

Rune Larsen wrote:
> [...]
> olie til low-performance maskiner. Disse er ikke så hårdt belastede, og
> måske netop derfor er der proppet masser af polybuten i dem, så de ikke

De fleste semisyntetiske jeg har prøvet ryger, og ganske meget
endda..

// Hans
--
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Fra : Rune Larsen

Dato : 11-07-03 14:50

Hans Joergensen wrote:

> De fleste semisyntetiske jeg har prøvet ryger, og ganske meget
> endda..

På de motorer jeg har prøvet på, forsvinder røgen lisså snart motoren er
varm. Det er fælles for alle olierne, både halvsynt. fudsynt. og
castor-olie.
Jeg syns jeg kan se ud af resten af indlæggene her i tråden, at du skal ha
justeret din oliepumpe lidt.

/Rune

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-07-03 15:13

Rune Larsen wrote:
> På de motorer jeg har prøvet på, forsvinder røgen lisså snart motoren er
> varm. Det er fælles for alle olierne, både halvsynt. fudsynt. og
> castor-olie.

De vil jo altid ryge lidt ...

> Jeg syns jeg kan se ud af resten af indlæggene her i tråden, at du skal ha
> justeret din oliepumpe lidt.

Næh .. :) så længe den kører over 300km/l så må den være fin.

// Hans
--
RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985

Fra : Pwh

Dato : 11-07-03 16:00

Hans Joergensen wrote:

> Næh .. :) så længe den kører over 300km/l så må den være fin.
>
> // Hans

Og hvis den begynder at kører over 300km/T er den rigtigt fin :)

/Jens

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-07-03 16:57

Pwh wrote:
> Og hvis den begynder at kører over 300km/T er den rigtigt fin :)

Så skal den nok lige ha' en anden gearing først .. redline nås ved
190km/t ... :)

Gad vide hvor hurtigt en RD kan spæne med sådan et 530cc cylindersæt
med en påstået effekt på 125-135hk ? :)

// Hans, der gætter på hurtigere end stellet kan klare
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : Rune Larsen

Dato : 12-07-03 10:20

Hans Joergensen wrote:

> De vil jo altid ryge lidt ...

Du startede ellers med at sige de "ryger ganske meget"
En smule ved voldsom gasgivning, men det er kun fordi så giver oliepumpen jo
et ordentligt skud med det samme, inden omdrejningerne er steget.

> Næh .. :) så længe den kører over 300km/l så må den være fin.

Det kiommer jo temmeligt meget an på hvor meget benzin du sender igennem på
samme tid.
Min er regnet ud til at køre på ca 2½ procent. Det er fint med mig, da det
sparer på olieudgifterne, og heller ikke ryger så meget.

/Rune

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-07-03 11:04

Rune Larsen wrote:
> Du startede ellers med at sige de "ryger ganske meget"
> En smule ved voldsom gasgivning, men det er kun fordi så giver oliepumpen jo
> et ordentligt skud med det samme, inden omdrejningerne er steget.

Den ryger ganske voldsomt ved bykørsel .. ;) der bliver den nemlig
ikke ordentlig gennemvarm hvorfor den lægger røgsignaler hver gang
man accelererer hårdt (hvilket er meget sjældent).

> [...]
> Min er regnet ud til at køre på ca 2½ procent. Det er fint med mig, da det
> sparer på olieudgifterne, og heller ikke ryger så meget.

Jeg har beregnet at min ligger på ca. 3 ...

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Fra : Rune Larsen

Dato : 12-07-03 21:36

Hans Joergensen wrote:

> Den ryger ganske voldsomt ved bykørsel .. ;) der bliver den nemlig
> ikke ordentlig gennemvarm hvorfor den lægger røgsignaler hver gang
> man accelererer hårdt (hvilket er meget sjældent).

Hvor mange liter vand er der på sådan en RD'er?
Min TZR med 1.3 liter har vandet oppe i driftstemperatur på ca. 5 minutters
kørsel.
Hvis du kører mindre end det skal du sgu til og ta cyklen noget oftere!

/Rune

Fra : Pwh

Dato : 13-07-03 09:17

Rune Larsen wrote:

> Hvor mange liter vand er der på sådan en RD'er?
> Min TZR med 1.3 liter har vandet oppe i driftstemperatur på ca. 5
> minutters kørsel.

Min KR-1'er er også oppe på driftstemperatur efter ca 5 min.
Men den er nok ikke ligefrem gennemvarm.
Den får ihvertilfælde ikke kniven før jeg har kørt 6-8 km.
Jeg synes også kun at den ryger når ved koldstart og når den bliver fyret af.
Kan man forestille sig at Hans'es RD'er måske trækker motorolie
op fra krumtappen ?. Den har jo trods alt kørt 60kkm og er måske
ikke helt tæt ved lejerne. Chekker du oliestanden i gearkassen ind imellem ?.

/Jens

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-07-03 13:14

Pwh wrote:
> [...]
> op fra krumtappen ?. Den har jo trods alt kørt 60kkm og er måske
> ikke helt tæt ved lejerne. Chekker du oliestanden i gearkassen ind imellem ?.

Ja, den har ikke brugt noget synligt siden jeg skiftede olie i
vinters .. og den har vel kørt en 5-6000km i år.

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Fra : Pwh

Dato : 13-07-03 13:27

Hans Joergensen wrote:

> Ja, den har ikke brugt noget synligt siden jeg skiftede olie i
> vinters .. og den har vel kørt en 5-6000km i år.

Ok, det var også bare en tanke at den måske trak noget olie op fra gearkassen.
Men du kan jo evnt stille blandingspumpen til det fabrikken forskriver
i stedet for at give den lidt ekstra, hvis du synes at den sviner for meget.

/Jens

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-07-03 13:13

Rune Larsen wrote:
> [...]
> kørsel.
> Hvis du kører mindre end det skal du sgu til og ta cyklen noget oftere!

Stempler og cylinder bliver stadig mindre varm end den gør når
maskinen ligger med 7-10000rpm på en landevej.. det er i hvertfald
min teori ;)

Iøvrigt er der vist ca. lidt over en liter vand, og den åbner
termostaten efter ca. 5-7 minutters kørsel.

// Hans
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Fra : Pwh

Dato : 13-07-03 13:35

Hans Joergensen wrote:

> Stempler og cylinder bliver stadig mindre varm end den gør når
> maskinen ligger med 7-10000rpm på en landevej.. det er i hvertfald
> min teori ;)

Jeg tror faktisk at den bliver varmest ved bykørsel.
Der kommer jo næsten ingen fartvind til køleren.

> Iøvrigt er der vist ca. lidt over en liter vand, og den åbner
> termostaten efter ca. 5-7 minutters kørsel.

Det gør KR-1'eren også. Jeg syntes bare ikke at den RD'er
jeg havde for 6 år tilbage gjorde sig specielt bemærket ved at ose.
Undtagen ved koldstart og ved pludselig gasgivning, motoren havde også kun kørt 12kkm.
Kan man så forstille sig at dine potter er sovset helt ind i uforbrændt olie. Det vil vel så
ligge og ose noget når potterne bliver varme.

/Jens

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-07-03 16:17

Pwh wrote:
> [...]
> Kan man så forstille sig at dine potter er sovset helt ind i uforbrændt olie. Det vil vel så
> ligge og ose noget når potterne bliver varme.

Det kan godt være jeg har skrevet et eller andet på en fjollet
måde...

Den oser faktisk kun som du skriver ved koldstart, og pludselig
gasgivning efter lang tids kørsel med let gas.. eller lige efter
opvarmning

Til gengæld lægger den så også en ret stor sky i de to tilfælde.. ;)

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=43

Fra : Pwh

Dato : 13-07-03 20:10

Hans Joergensen wrote:

> Det kan godt være jeg har skrevet et eller andet på en fjollet
> måde...

Næ, det er nok os der ikke har fattet en meter som sædvanligt ;)

> [...]
> opvarmning
>
> Til gengæld lægger den så også en ret stor sky i de to tilfælde.. ;)

Så er der jo en god chanche for at det bare er fordi at du kører på mineralsk olie.
Men går RD'eren godt på det, så op i rø... med at den oser når du fyrer den af :D

/Jens

Fra : Armand

Dato : 12-07-03 13:19

> [...]
> castor-olie.
> Jeg syns jeg kan se ud af resten af indlæggene her i tråden, at du skal ha

- - - - endsamt vænne sig fra tung gasgivning => Hellere ét gear lavere end
nytteløs(!) tung gasgivning! :-/

--
Armand.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-07-03 13:17

Armand wrote:
> - - - - endsamt vænne sig fra tung gasgivning => Hellere ét gear lavere end
> nytteløs(!) tung gasgivning! :-/

Hvis den var rettet på mig vil jeg godt lige sige at den kører i
absolut lavest mulige gear ved bykørsel .. men der er nu grænser for
hvor lav belastning den bryder sig om at køre ved uden at gå over i
'4takt' (hvilket lyder utroligt grimt når den af og til kun gør det
på den ene cylinder;)

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=43

Fra : Hekto

Dato : 12-07-03 19:50

In article <cgzPa.16624$Kb2.843101@news010.worldonline.dk>, Rune Larsen
says...

> [...]
> castor-olie.
> Jeg syns jeg kan se ud af resten af indlæggene her i tråden, at du skal ha

Du skal tage alderen på konstruktionen i betragtning.
Den er lavet til væsentligt dårligere olier end vi har i dag, og derfor
er doceringen ca. 3% i snit.

Fra : Rune Larsen

Dato : 12-07-03 21:34

Hekto wrote:

> Du skal tage alderen på konstruktionen i betragtning.
> Den er lavet til væsentligt dårligere olier end vi har i dag, og derfor
> er doceringen ca. 3% i snit.

Det kunne jo så passende justeres ind, nu hvor ejeren er opmærksom på at
nyere olier er bedre

/Rune

Fra : Hekto

Dato : 12-07-03 23:09

In article <hh_Pa.17596$Kb2.914743@news010.worldonline.dk>, Rune Larsen
says...
> Det kunne jo så passende justeres ind, nu hvor ejeren er opmærksom på at
> nyere olier er bedre

Ja; men efter hvad?
Mærker og indstillinger er ud fra 'gammal' olie.

Haynes opgiver dog et kvantum olie, efter et opgivent antal
omdrejninger; men jeg ville nok bare lade den stå som oprindeligt
justeret. Hvorfor eksperiemntere? ... det kan hurtigt koste!

Fra : Pwh

Dato : 13-07-03 09:22

Hekto wrote:
> [...]
> omdrejninger; men jeg ville nok bare lade den stå som oprindeligt
> justeret. Hvorfor eksperiemntere? ... det kan hurtigt koste!

Det ville jeg sgu heller ikke turde begynde at eksperimenterer med.
Hvis den kører fint med den nuværende indstilling er der ingen grund
til at rører ved det. Hvis motoren kokser til skal den måske stille lidt ned.

/Jens

Fra : Hekto

Dato : 13-07-03 10:17

In article <3f11181f$0$13215$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Pwh
says...
> Det ville jeg sgu heller ikke turde begynde at eksperimenterer med.
> Hvis den kører fint med den nuværende indstilling er der ingen grund
> til at rører ved det. Hvis motoren kokser til skal den måske stille lidt ned.

De fleste pumper varierer den mulige slaglængde af stemplet ved at man
drejer en eksentrik eller lign. anordning med kablet.
D.v.s. at man kan 'dreje' den over en vinkel på højst 180 grader for at
regulere oliemængden.

På RD'eren går doseringen fra x1 til x10, fra min til max.
KR-1'en ka' jeg ikke huske.
Skal man derfor justere oliemængden ned, tror jeg at man skal justere
uforholdsmæssigt meget på kablet, eller modificere selve pumpen.Det
bliver vist svært sådan lige at afgøre hvor man er hende, når man
begiver sig ud på lande vejen.
Dog vil man nok få et hint, til 3-5.000 kr., når den siger
SKRIIIIIIIIII - BONK! ;0)

Vedr. utætte simmerringe ud til gearkassen, viser dette sig på en RD'er
normalt i venstre side, og nok sjældnere i begge sider samtidig - men
det er en mulighed. Dog vil den så som regel ryge hele tiden, ved
belastning, også i varm tilstand.
Bimota var smartere, og smøre hovedlejerne direkte med gearkasseolien,
selv om dette selvfølgelig stadig kræver tætning ind til krumtappen.

Fra : Pwh

Dato : 13-07-03 13:41

Hekto wrote:
> [...]
> begiver sig ud på lande vejen.
> Dog vil man nok få et hint, til 3-5.000 kr., når den siger

Jeg forstillede mig også kun at Hans stille pumpen til det fabrikken forskrev.
Jeg havde fået forståelsen af at pumpen var stillet lidt gavmildt

> [...]
> - men
> det er en mulighed. Dog vil den så som regel ryge hele tiden, ved

Det var også bare en tanke.

> Bimota var smartere, og smøre hovedlejerne direkte med gearkasseolien,

Det kunne du godt have fortalt inden jeg købte din KR-1'er :-II
Så havde jeg da købt en Bimota i stedet for :D

/Jens

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-07-03 16:19

Pwh wrote:
> Jeg forstillede mig også kun at Hans stille pumpen til det fabrikken forskrev.
> Jeg havde fået forståelsen af at pumpen var stillet lidt gavmildt

Nu er det jo Brian der har stillet den ;)

> Det kunne du godt have fortalt inden jeg købte din KR-1'er :-II
> Så havde jeg da købt en Bimota i stedet for :D

Bimota'en var da vist ikke særligt god bortset fra mht.
smøresystemet ? Den havde svjh. en del problemer med
indsprøjtningsanlægget der gjorde at fabrikken skiftede det ud med
kaburatorer.

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Pwh

Dato : 13-07-03 20:14

Hans Joergensen wrote:

> Nu er det jo Brian der har stillet den ;)

Derfor kan du jo godt selv stille den tilbage til standart indstilling.
Det er jo ikke sikkert at Brian gider at skrue mere på din RD'er :)

> Bimota'en var da vist ikke særligt god bortset fra mht.
> smøresystemet ? Den havde svjh. en del problemer med
> indsprøjtningsanlægget der gjorde at fabrikken skiftede det ud med
> kaburatorer.

Så var det da godt at jeg købte KR-1'eren aligevel

/Jens

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-07-03 09:48

Pwh wrote:
> Derfor kan du jo godt selv stille den tilbage til standart indstilling.

Den der smør godt, kører godt ;)

> Det er jo ikke sikkert at Brian gider at skrue mere på din RD'er :)

Det kunne han da ellers godt ...

// Hans, nu med rids i forskærmen :o/
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Hekto

Dato : 14-07-03 10:28

In article <slrnbh4ri1.1gq.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Det kunne han da ellers godt ...
>
> // Hans, nu med rids i forskærmen :o/

At stille oliepumpen, kan klares en dag på Linien. Det tager ikke
mange sekunder.

En rids!!!! = Hva' har du lavet????

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-07-03 14:05

Hekto wrote:
> At stille oliepumpen, kan klares en dag på Linien. Det tager ikke
> mange sekunder.

Hvis man ellers synes den står forkert :)

> En rids!!!! = Hva' har du lavet????

En snotunge er kørt ind i den på cykel mens den holdt parkeret
hjemme i Brønshøj ... og jeg har ingen ide om hvem det er.

Ved nærmere eftersyn kan den muligvis poleres væk.. måske..

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Hekto

Dato : 14-07-03 20:51

In article <slrnbh5ajr.1gq.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen
says...

> [...]
> hjemme i Brønshøj ... og jeg har ingen ide om hvem det er.
>
> Ved nærmere eftersyn kan den muligvis poleres væk.. måske..

Der er kun een ting at gøre!!! Landminer; men brug nu ikke
'opspringere' - så får du bare buler i tanken også!!! ,0)

Fra : Hekto

Dato : 13-07-03 19:29

In article <3f1154be$0$13205$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Pwh
says...
> Jeg forstillede mig også kun at Hans stille pumpen til det fabrikken forskrev.
> Jeg havde fået forståelsen af at pumpen var stillet lidt gavmildt

Nej 'gavmildt' er nok i overkanten. De to streger der skal stå over for
hinanden, er bare lige nøjagtig forskudt.

> Det kunne du godt have fortalt inden jeg købte din KR-1'er :-II
> Så havde jeg da købt en Bimota i stedet for :D

Helt afgjort! ... næppe!;0)
Det var den model der kostede dem livet, og som var hunde, hamrende
dyr!!

Fra : Pwh

Dato : 13-07-03 21:27

Hekto wrote:
> In article <3f1154be$0$13205$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Pwh
> says...
>>

> Nej 'gavmildt' er nok i overkanten. De to streger der skal stå over
> for hinanden, er bare lige nøjagtig forskudt.

Man kan godt hører at du aldrig har fået gaver af mig siden
du ikke ved hvad jeg mener med 'gavmildt' :))

> Helt afgjort! ... næppe!;0)
> Det var den model der kostede dem livet, og som var hunde, hamrende
> dyr!!

Jaja, det skal du jo sige efter at du på det nærmeste tvang mig til
at købe KR-1'eren selvom at jeg strittede imod på det kraftigste ;)
Hørte du forøvrigt nogensinde fra ham fjolset der først skulle have købt den.
Og hvordan gik det med dig og din Suki, er i begge blevet hele igen efter styrtet.

/Jens (der lige har været ude og brænde lidt olie af)

Fra : Hekto

Dato : 13-07-03 22:59

In article <3f11c1e9$0$13253$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Pwh
says...
> [...]
> Og hvordan gik det med dig og din Suki, er i begge blevet hele igen efter styrtet.

ÆH-HEM!!!! Skal vi lige korrigere lidt!?

Jeg brugte laaang tid på at advare dig! Jeg advarede dig både
skriftligt og mundligt imod at tage en prøvetur - ikke???

- Og hvad skete der???? Du sate dig op på dyret, hylede rundt i
kvarteret og ud på Roskildevej så man kunne høre dig flere kilometer
væk ... og kom tilbage med et grin på, som en komfirmand, der havde
fået ... noget af det dér forneden, sammen med en dame, for første
gang!!!! Right???

KR-1'ere gør ét eller andet ved folk!!!

Nej, jeg sendte ham selvfølgelig høfligt en mail, og fortalte ham, at
jeg havde justeret svømmerhøjden, og at den nu gik helt fornuftigt; men
at den desværre også var blevet solgt! ;0)
Forhåbentlig har han fundet en DKW RT125, hvis han stadig har hang til
2T'ere. Han havde vist ikke gjort sig helt klart hvad det var han var
igang med; men kun hørt om det! *GGG*

Skulderen hænger stadig en smule, og bliver øm og træt, når den bruges
for meget. Den skal nu nok blive i orden ... med tiden, siger de.
Det værdste er faktisk foden, som jeg først opdagede jeg havde slået,
flere dage efter. Den kom jo i klemme imellem MC og asfalt, og selv om
jeg havde støvler på, forstrakte jeg en sene i storretåen, som nu gerne
vil pege indad. Den skal simpelthen tvinges på plads igen, hvilket også
tager sin tid!

Jeg kan dog godt trille rundt på GS'eren, og den opfører sig da
anstændigt ... over 7.000 omdr.!!!
Vi har faktisk været på Orø i dag!

Fra : Pwh

Dato : 14-07-03 08:43

Hekto wrote:
> [...]
> væk ... og kom tilbage med et grin på, som en komfirmand, der havde
> fået ... noget af det dér forneden, sammen med en dame, for første

Hehe, ja og så er det ikke engang løgn.
Jeg måtte straks ind og skifte underbukser efter den testtur

> KR-1'ere gør ét eller andet ved folk!!!

Ja det er som en hysterisk RD'er der kan styrer og bremse ;)

> [...]
> Forhåbentlig har han fundet en DKW RT125, hvis han stadig har hang til
> 2T'ere. Han havde vist ikke gjort sig helt klart hvad det var han var

Han ved ikke hvad han har snydt sig selv for. Hvis han skal ud og finde
en KR-1'er nu får han et problem. Jeg har holdt øje i DBA siden jeg købte din.
Der har ikke været en eneste til salg i privat handel i hele DK siden.

> [...]
> gerne
> vil pege indad. Den skal simpelthen tvinges på plads igen, hvilket

Det er da godt at hører at der går fremad. Har du ikke en ulykkesforsikring
hvis du nu aligevel skulle gå hen at få en varig skade.

> Jeg kan dog godt trille rundt på GS'eren, og den opfører sig da
> anstændigt ... over 7.000 omdr.!!!
> Vi har faktisk været på Orø i dag!

Fint at du kan trille lidt igen. Men det var nu Savagen jeg tænkte på
om du havde fået reppet. Eller bliver det en vinteropgave.

/Jens

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-07-03 14:49

Hekto wrote:
> [...]
> ganske almindelige røde Castrol 2T, mineralsk 2T-olie. Måske kører den
> derfor stadig?? Den må have gået et godt stykke over 60.000 km, endnu

Jeg tror faktisk slet ikke sådan en gammel konstruktion er så satans
følsom med olien ...

Nu smør den vist også rigeligt ? jeg har ikke checket oliepumpen
endnu, men jeg vil personligt gætte på at den giver ihvertfald en
lille smule mere end den skal?

Har du haft checket den? :)

> Det er sq svært!!!

Næh.. jeg kører bare på det fra tanken for tiden... den
halvsyntetiske til knallerter ... den virker fint.

Lige bortset fra at mine tændrør snart er ved at være lidt trætte af de
voldsomme belægninger, jeg kunne lige så forsigtigt skralle nogle
ca. 1mm tykke skaller halløj af isolatoren her sidst jeg havde dem ude.

// Hans, der snart bør skifte tændrør og rense udstødninger, samt
// lappe den anden YPVS-ventil..
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Hekto

Dato : 10-07-03 15:00

In article <slrnbgqrmn.88k.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Nu smør den vist også rigeligt ? jeg har ikke checket oliepumpen
> endnu, men jeg vil personligt gætte på at den giver ihvertfald en
> lille smule mere end den skal?
>
> Har du haft checket den? :)

Ja, Faltisk!!!

Du skal dog tage højde for at mængden den leverer tomgang : fuld gas =
1:10 =

Nåååh, ja! .... den står sådan liiige en ½ mm på den 'rigtige' side af
stregen på oliepumpen ... just in case - You Know!?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-07-03 15:08

Hekto wrote:
> Nåååh, ja! .... den står sådan liiige en ½ mm på den 'rigtige' side af
> stregen på oliepumpen ... just in case - You Know!?

Det er helt fint med mig :)

Den soder iøvrigt heller ikke mere end at YVPS'en stadig siger wrrr
wrrr på den rigtige måde når man slår tændingen til .. :)

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking