monitorering af wireless netværk
Fra : .:J:.

Dato : 08-07-03 13:56

Hej

Jeg vil gerne overvåge mit trådløse netværk for brugere. Jeg har endnu ikke
krypteret, men det ender det nok med. Jeg søger egentlig bare et program til
at overvåge trådløse netværk og se hvis der kommer brugere på. Mao en form
for sikkerhedsprodukt. Hvilke programmer kan overvåge trådløse netværk, evt
forbinde til dem og se brugere? Jeg har en linksys router, hvis det har
nogen indflydelse

Fra : Troels Arvin

Dato : 08-07-03 14:19

On Tue, 08 Jul 2003 14:55:34 +0200, .:J:. wrote:

> Hvilke programmer kan overvåge trådløse netværk

Hvis du vil holde øje med, om nye mac-adresser dukker op, kan "arpwatch"
fx. benyttes.

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-03 18:29

det ser jeg lige efter, takker

Fra : .:J:.

Dato : 08-07-03 18:53

Hmmmm, det var ikke helt det jeg havde regnet med, håbede på en applikation
til windows ??

Fra : Michael U. Hove

Dato : 08-07-03 22:48

..:J:. wrote:
> [...]
> forbinde til dem og se brugere? Jeg har en linksys router, hvis det har

Scanning for WLANs:

http://www.netstumbler.com (freeware)

Realtime monitor af traffik:

http://www.network-monitor.net/ (freeware)

Se også denne glimrende oversigt over wlan monitor tools:

http://www.infosecuritymag.com/2003/apr/sniffingair.shtml

Hvis du vil have peg-og-klik monitorering med "alarm" til Windows,
kommer du nok til at betale for det:

http://www.airdefense.net

http://www.airmagnet.com

http://www.networkinstruments.com

http://www.wildpackets.com

http://www.networkassociates.com/us/products/sniffer/home.asp

Andre mere "manuelle" alternativer:

Et glimrende Open Source IDS:

http://www.snort.org (kører også på windows)

En glimrende freeware Sniffer:

http://www.ethereal.com (kører også på windows)

WEP og WLAN sikkerheds ressourcer:

http://www.airdefense.net/education/wlanres_80211.shtm

Håber du kan bruge svaret

Mvh.

Michael.

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-03 07:34

Hej Michael

Tak, jeg ser nærmere på dine links

jakob

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 12-07-03 02:13

..:J:. skrev:

> Jeg har en linksys router, hvis det har nogen indflydelse

Det kan det sagtens have, hvis Access Pointet er indbygget i den, der
kan jo være indbyggede muligheder for at opsætte det fornuftigt.

Hvad hedder routeren (mere end Linksys)?