URL Link i JFrame
Fra : René Kikkenborg

Dato : 08-07-03 12:37

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man i en JFrame åbner en webside i
browseren via fx en JLabel eller noget tilsvarende der fungerer som et link
til fx. www.somewhere.com .

I en applet gøres det via getAppletContext().showDocument(new
URL(http://www.here.com));

/René

Fra : Filip Larsen

Dato : 08-07-03 12:48

René Kikkenborg skrev

> Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man i en JFrame åbner en webside
> browseren via fx en JLabel eller noget tilsvarende der fungerer som et
link
> til fx. www.somewhere.com .

Prøv at kig på JEditorPane.

Mvh,
--
Filip Larsen

Fra : René Kikkenborg

Dato : 08-07-03 13:25

Tak for svaret. Men er det ikke korrekt at JEditorPane åbner siden (er
beregnet til) i JEditorPane selv. Jeg har brug for via en applikation at
aktiverer browseren (fx IE) til at åbne den pågældende side.

Mvh.
René

Fra : Filip Larsen

Dato : 08-07-03 16:01

René Kikkenborg skrev

> Men er det ikke korrekt at JEditorPane åbner siden (er
> beregnet til) i JEditorPane selv. Jeg har brug for via en applikation at
> aktiverer browseren (fx IE) til at åbne den pågældende side.

Du kan åbne filer med deres standard applikation under Windows ved at skrive
filen i en "start" kommando. Til eksempel kan man åbne en web side med

Runtime.getRuntime().exec("cmd.exe /c start http://www.google.com");

eller åbne en eksisterende text-fil med

Runtime.getRuntime().exec("cmd.exe /c start \sti\filnavn.txt");

Lidt afhængig af Windows versionen skal man vist bruge forskellige kommando
filer. cmd.exe virker under Windows 2000.

Mvh,
--
Filip Larsen

Fra : René Kikkenborg

Dato : 09-07-03 07:49

Tak for svaret.

Ja, den metode kender jeg godt, men den er jo platformsafhængig som du også
nævner. Jeg havde håbet på der var en mere generel motode.

Mvh.
René Kikkenborg

Fra : René Kikkenborg

Dato : 09-07-03 07:58

Jeg har fundet en metode til at gøre det platformsuafhængig

http://sourceforge.net/projects/browserlauncher/

/René Kikkenborg