Google og frames?
Fra : Belial

Dato : 08-07-03 13:29

Hvordan er det det er med Google og frames? Jeg laver altid sider i tables,
men jeg har fået til opgave at tilmelde en side opbygget i frames til bl.a.
Google. Kan det lade sig gøre, at Google kan finde undersider, når siden er
opbygget i frames, eller er det kun forsiden, man kan få frem, når man
søger?

Fra : Brian Tranholm

Dato : 08-07-03 13:50

Mine undersider der er placeret i frames, bliver medtaget af Google og andre
søgemaskiner.

Venlig hilsen
Brian Tranholm
Hjemmeside: www.1sted.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-07-03 13:54

"Brian Tranholm" <lbt@stofanet.dk> skrev

> Mine undersider der er placeret i frames, bliver medtaget af Google og
andre
> søgemaskiner.

Men når folk finder dine undersider via Google, ser de dine undersider uden
den navigation, som du har anbragt i en anden frame - har jeg ret?

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Brian Tranholm

Dato : 08-07-03 14:28

Nej, - jeg har taget mine forholdsregler, da jeg bruger dette lille script,
som gør at alt kommer på sin rette plads.

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript"><!-- Begin
if (window == top)
location.replace("????.html");// End --></script>

Det har den fordel frem for andre scripts, at det ikke tager den besøgende
som gidsel. Gæsten kan vende tilbage til hans søgning, uden at topframen
ustandseligt bliver genindlæst.
Det kræver ideelt set, at de individuelle undersider har deres egne frames,
så de besøgende får den information de søger, når siden bliver genindlæst.

Venlig hilsen
Brian Tranholm
Hjemmeside: www.1sted.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-07-03 16:42

"Brian Tranholm" <lbt@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> <SCRIPT LANGUAGE="JavaScript"><!-- Begin
> if (window == top)
> location.replace("????.html");// End --></script>

Og hvis folk har slået afvikling af javascripts fra ?

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Brian Tranholm

Dato : 08-07-03 17:23

Man foretager nogle valg når man laver en hjemmeside. Man kan ikke tilgodese
alle, og har du en besøgende som skiller sig meget ud fra normen, så har jeg
en forventning om, at han ved, hvad han gør.

Har man en hjemmeside, skal man selvfølgelig holde øje med, om den fungerer
hensigtsmæssigt. Mit indtryk er, at folk kommer korrekt ind. Selv gamle
maskine bevæger sig som de skal. Så problemet eksisterer vidst mere i
teorien end i praksis.

Jeg gør heller ikke noget for blinde internet brugere. Ingen lydfiler, - de
er for tunge.

Venlig hilsen
Brian Tranholm
Hjemmeside: www.1sted.dk

Fra : noreply@noreply.com

Dato : 09-07-03 19:11

On Tue, 8 Jul 2003 14:54:29 +0200, "Erik Ginnerskov"
<egin@SPAMKILLoncable.dk> wrote:

> Men når folk finder dine undersider via Google, ser de dine undersider uden
> den navigation, som du har anbragt i en anden frame - har jeg ret?

Det er kun et teoretisk problem,
som folk med korte mellemrum elsker at snaske i.

Hvis der på hvert enkelt side (i bunden fx.)
er et link til hovedsiden, så kan folk jo gå dertil,
hvis ellers de gider, -
og har de slået js og cookies fra,
så er det jo nok sådan de vil ha' det.
Hvorfor så modarbejde det ???

Fra : Belial

Dato : 08-07-03 15:17

Hvordan fungerer det rent søgemæssigt i Google? Hvad har du gjort? Google
kigger jo ofte efter sidens titel, og jeg er lidt i tvivl om den kan "finde"
siden, hvis den er inde i et frameset.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-07-03 09:58

Brian Tranholm skrev:

> Jeg gør heller ikke noget for blinde internet brugere. Ingen
> lydfiler, - de er for tunge.

Jeg tror ikke der er mange blinde brugere der efterlyser lydfiler
med indholdet på en side. Det er rigeligt med en fornuftig
semantisk inddeling af teksten - så kan deres oplæserprogram fint
læse teksten.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Casper H - OldTraffo~

Dato : 08-07-03 14:21

du kan eventuelt gøre sådan, at du på din index side lægger en cookie hos
brugeren, og på dine udnersider checker du så om de har denne cookie, hvis
de ikke har, så ryger de tilbage på index.
Dvs. hvis de går fra google og over til en underside, så hopper den
automatisk til din index side, da de ingen cookie har.

Du kan også prøve at tage et kig på meta koderne....
på metamaten.dk finder du hjælp, her er måske svaret på problemet:
http://www.metamaten.dk/faq.shtm#4

som den sidste ,mulighed, jeg ka finde på, så kan du i toppen af hver
underside, skrive et link som fx. "Ingen menu i højre side?" og så med
henvisning til index siden...

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-07-03 16:41

"Casper H - OldTrafford.dk" <webmaster@oldtrafford.dk> skrev

> [...]
> Dvs. hvis de går fra google og over til en underside, så hopper den
> automatisk til din index side, da de ingen cookie har.

Hvis folk har slået cookies fra, hvad ser de så?

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 08-07-03 18:36

"Belial" <666_NOSPAM@esenet.dk> writes:

> [...]
> opbygget i frames, eller er det kun forsiden, man kan få frem, når man

Google finde fint undersiderne, så længe du har almindelige links til
dem. De ignorerer blot target-attributten. Google linker også
gladeligt til undersiderne direkte. Det mener nogle designere er et
problem, men det er et generelt problem ved frames at man ikke kan
linke til et helt frameset med indhold.

/L