Hvad skal man købe i Mexico og Costa Rica?
Fra : René Jensen

Dato : 08-07-03 12:07

Hej

Jeg skal til Mexico og Costa Rica til september vil lige høre om
der er nogen der har nogle ideer til hvad der er godt at købe her?

Tøj (evt. nogle mærke/kopivarer)
Elektronik
Andet...

/René

Fra : Kevin

Dato : 08-07-03 15:54

d. 08/07/03 13:06 ytrede René Jensen

> Hej
>
> Jeg skal til Mexico og Costa Rica til september for at købe
> Tøj (evt. nogle mærke/kopivarer)
> Elektronik
> Og andet...
>
> /René

Tjaaaah

Vh kevin
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Christian Lyng

Dato : 08-07-03 17:24

"René Jensen" <rene_jensen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Jeg skal til Mexico og Costa Rica til september vil lige høre om
> der er nogen der har nogle ideer til hvad der er godt at købe her?

Jeg var i Mexico her i November, der var stort set kun junk i turist
områderne, mens der var flot kunsthåndværk i feks Oaxaca, og Chiapas,-jeg
tror man ikke 'bare' skal købe noget når man skal ud og rejse, for det meste
er det junk man kan få...hvis du endeligt skal købe noget, så lad det være
kvalitet, feks et nyt GODT kamera, eller sådanne noget, og tænk på at hvis
det går istykker så er der ingen garanti.

Personligt køber jeg ikke ret meget når jeg er ude at rejse, jeg har
indenfor sidste år været i Canada (USA),Mexico,Italien og Spanien, og kun
købt et par nye gode sko, samt et par bukser...men set en masse
spændende,-det var derfor jeg rejste....

Chr.

Fra : EVH

Dato : 09-07-03 16:37

Du kan med fordel købe sølvsmykker bl.a.
MVH/EVH

Fra : Morten Seeberg

Dato : 15-07-03 20:35

> Tøj (evt. nogle mærke/kopivarer)

De har masser af lækkert og billigt tøj i Mexico City. Især læder og
brudekjoler, hvis man er til den slags (enten sammen eller hver for sig
).

> Elektronik

Hvis walkmen (kassetteafspillere) og Playstation 1 kopi-spil er din store
interesse er Mexico paradis, ellers skal du ikke regne med at finde noget
brugbart elektronik. Vi kiggede på et par radioer, ligesom alle handlerne
gik med, og de ville have 1000kroner for dem som Fona og alle andre sælger
for 3-400.

> Andet...

Alt hvad der kan snittes med en kniv eller slibes med sandpapir er
imponerende og imponerende billigt (hvis du ikke køber det på
turist-attraktioner). Af større ting kan du bl.a. få et håndskåret spisebord
med stole for 4-5000 (men hvad siger flyselskabet). De laver dog også mindre
ting som er mindst lige så flotte :)

Til sidst skal du ikke snyde dig selv for at besøge en bager, en hvilken som
helst bager :) Alle bagere burde uddannes i Mexico, vi besøgte nogle
bagerforretninger på næsten 250m2 med 400 forskellige kager, og næsten intet
kostede over 2-3 kroner / stk. 1 månede mere i Mexico og jeg ville have
været nødt til at trille hjem.

/Morten

Fra : gedestalden

Dato : 31-07-03 06:34

Hej René.
Først vil jeg ønske dig en rigtig god tur. Vi var i Costa Rica for 3 år
siden - en kæmpeoplevelse.
Hvis du er kaffedrikker, vil jeg anbefale dig at købe noget kaffe med
hjem. Vi købte selv noget kaffe, der hed Britt - en meget sødlig kaffe.
Men smag dig frem derover - de siger selv, de er verdens bedste
kaffedyrkere ( det siger vel alle kaffelande ); men vi var meget
begejstrede for kaffen.
Med venlig hilsen

Flemming Jensen

http://www.kandu.dk/