css, renderingsfejl i netscape 7.01, eller~
Fra : Michael Foged

Dato : 08-07-03 11:50

Hej

Jeg har et problem med en hjemmeside jeg er ved at lave. Når siden
loades, overskrider 2 linier, "borderen", men hvis jeg reloader, vises
siden uden denne overskridelse.

http://mogif.lir.dk/fogelfors/billed.php?nr=5

Her er et screenshot af siden, med fejlen

http://mogif.lir.dk/arrrrgh.png

Billederne er temmeligt store i opløsning (endnu)

Nogen der kan se hvor pokker jeg kvajer mig. Siden er valideret
(mangler stadig en alt attribut)

mvh
Michael

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-07-03 13:29

"Michael Foged" <momberg@c.dk> skrev

> Billederne er temmeligt store i opløsning (endnu)

Ja, mon ikke. Når du vil vise billederne i en bredde på 600 pixels, hvorfor
lægger du dem så ud i en bredde på 2048 pixels og en filstørrelse på 1.5 MB.
Det er da helt godnat.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Michael Foged

Dato : 08-07-03 13:33

On Tue, 08 Jul 2003 14:28:43 +0200, Erik Ginnerskov wrote:

> "Michael Foged" <momberg@c.dk> skrev

> Ja, mon ikke. Når du vil vise billederne i en bredde på 600 pixels,
> hvorfor lægger du dem så ud i en bredde på 2048 pixels og en
> filstørrelse på 1.5 MB. Det er da helt godnat.

Fordi jeg stadig mangler ca. 200 billeder. Når disse er kommet, er det en
kommandolinie for at reducere alle i et hug. Jeg er goodt klar over at jeg
ikke skal anvende browseren til at reducere billederne, jeg er bare for
doven til at gøre det i flere omgange. Det er trods alt kun en
testmaskine de ligger på for øjeblikket.

mvh
Michael

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-07-03 13:42

> [...]
> doven til at gøre det i flere omgange. Det er trods alt kun en
> testmaskine de ligger på for øjeblikket.

Er det da så slemt at nedsætte størrelsen på den lille håndfuld billeder, du
har i gang nu, så folk ikke bliver trætte af at vente på billederne?

Det ville sikkert hjælpe på folks vilje til at hjælpe dig med dit problem.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 08-07-03 13:44

Michael Foged wrote:

> [...]
> jeg er bare for doven til at gøre det i flere omgange. Det er trods
> alt kun en testmaskine de ligger på for øjeblikket.

Jeg sidder med 10MBit, og det går stadig meget langsomt. Hvis du vil have
hjælp, kan du da lige komprimere et par billeder, og smide dem op.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Michael Foged

Dato : 08-07-03 13:47

On Tue, 08 Jul 2003 14:43:42 +0200, Soeren Nielsen wrote:

> Michael Foged wrote:
>
> Jeg sidder med 10MBit, og det går stadig meget langsomt. Hvis du vil have
> hjælp, kan du da lige komprimere et par billeder, og smide dem op.

Søren og Erik,

Jeg reducerer billederne og vender tilbage når det er gjort.

beklager,

mvh
Michael

Fra : jec

Dato : 08-07-03 13:54

"Michael Foged" <momberg@c.dk> wrote in message

> Jeg har et problem med en hjemmeside jeg er ved at lave. Når siden
> loades, overskrider 2 linier, "borderen", men hvis jeg reloader, vises
> siden uden denne overskridelse.

måske ligger "fejlen" her:
Browseren sætter måske width hel ud til kanten. Hvis du laver en <div>
udenom, fx en der definere området med marble baggrund, så vil den inderste

I øvrigt synes jeg du skal bruge <div> og css meget mere, frem for alle de
tabeller. Det kan også være en god ide under udviklingen at sætte en ramme
om alle <div> elementerne, så man bedre kan overskue hvor de er. fx:
border-width: 1px; border-style: solid;

Jesper

Fra : Michael Foged

Dato : 08-07-03 14:36

On Tue, 08 Jul 2003 14:53:44 +0200, jec wrote:

> [...]
> udenom, fx en der definere området med marble baggrund, så vil den
> inderste <div> (altså class="menu") ikke kunne overskride den anden.

Tak! Jeg fjernede style="width:auto;" fra menu klassen, og nu er den i
orden.

> I øvrigt synes jeg du skal bruge <div> og css meget mere, frem for alle
> de tabeller.

Jeg er så småt ved det, men når man også gerne vil have ældre
browsere med kan det være nødvendigt at gå på kompromis, her og der.

> Det kan også være en god ide under udviklingen at sætte en ramme om
> alle <div> elementerne, så man bedre kan overskue hvor de er. fx:
> border-width: 1px; border-style: solid;½

Et godt råd, som jeg hidtil kun har anvendt på tabeller.
Endnu engang tak.

mvh
Michael

Fra : Michael Foged

Dato : 08-07-03 13:58

On Tue, 08 Jul 2003 12:50:14 +0200, Michael Foged wrote:

> http://mogif.lir.dk/fogelfors/billed.php?nr=5
>
> Her er et screenshot af siden, med fejlen
>
> http://mogif.lir.dk/arrrrgh.png

Så er billederne reduceret.

Nye links følger her

http://mogif.lir.dk/arrrrgh.jpg