Komisionssalg??
Fra : Jesper B Nielsen

Dato : 08-07-03 11:45

Er der nogen af jer der har erfaring med at sælge motorcykel igennem en
forhandler?

Er det nemmere at få den solgt på den måde?

Det har jo den konsekvens at man skal være uden MC så længe den står til
salg. Det er vi jo ikke meget for så det skal kunne betale sig.

/Jesper

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 08-07-03 12:03

Jesper B Nielsen wrote:

> [...]
>
> Det har jo den konsekvens at man skal være uden MC så længe den står
> til salg. Det er vi jo ikke meget for så det skal kunne betale sig.

Netop - og du skal regne med at forhandleren _skal_ sælge den med 25% moms.
Så derfor skal du være opsat på i hvert fald at miste 25% af brugtprisen for
at dække forhandlerens omkostninger. Derudover vil han jo gerne tjene lidt
på salget, men skal også gå maskinen efter og gøre den fin og præsentabel
.... kan du så ikke lige så godt sælge den lidt billigere i DBA og begrænse
tabet til et absolut minimum?

Fisker MC tilbød mig i sin tid 40.000,- for min XJ 600 (sort fra 2001 og med
17.000 km på bagen) og jeg solgte den i DBA for 60.000,- (hvilket var lidt
mindre end jeg havde håbet på). Dennis her fra gruppen fik 69.000,- for sin
(i starten af sæsonen) og den havde gået stort set det samme - omend den
havde forhøjet kåbeglas og fuldkåbe som ekstraudstyr.

--
Tony

Fra : Jesper B Nielsen

Dato : 08-07-03 12:20

> [...]
> (i starten af sæsonen) og den havde gået stort set det samme - omend den
> havde forhøjet kåbeglas og fuldkåbe som ekstraudstyr.

Ja det kan være det er sæsonnen der er problemet. Jeg har sat min XVS 650 på
dba og til en god pris.
Men der sker ikke rigtigt noget. Det kan være jeg må se i øjnene at den ikke
bliver solgt før begyndelsen af næste sæson. Men der er jo stadig masser af
god sæson tilbage (det kan jo kun blive bedre indtil videre) så jeg forstår
det ikke helt.

/Jesper

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 08-07-03 12:42

Jesper B Nielsen wrote:

> [...]
> den ikke bliver solgt før begyndelsen af næste sæson. Men der er jo
> stadig masser af god sæson tilbage (det kan jo kun blive bedre indtil

Det var samme dillemma jeg stod i. Jeg solgte min 1. juni i år efter en
måneds tid på DBA. Jeg oprettede en galleri-annonce og det lod til at være
en god idé da man får mulighed for at lægge flere billeder ind, bliver
eksponeret i toppen af siderne og i øvrigt har fuldt synlige
kontaktoplysninger.

Det er svært at få sig selv til at sætte maskinen ned under pris i forhold
til de andre - men det er desværre det, der skal til hvis man vil sælge midt
eller i slutningen af sæsonen.

--
Tony