Grækenland i august.
Fra : Palle Jensen

Dato : 07-07-03 22:38

Hej,

Kæresten og jeg har planer om at tage til Grækenland i sidste halvdel
af august. Helt præcist har vi snakket om "nogle af øerne".

Jeg kender intet til "øerne" eller resten af Grækenland for den sags
skyld, derfor kunne jeg godt tænke mig lidt hjælp herinde

Vi leder ikke efter disko dasko gang i den, men på den anden side
heller ikke pensionist helvede... Tror gerne vil vi have mulighed for
at ræse lidt rundt i bil eller scootere...

Er der nogen de rhar nogle erfaringer med steder på øerne som de kan
øse ud af, så smid dem lige efter mig engang...

Takker på forhånd...

--
Palle Jensen

Fra : Marianne Kristiansen

Dato : 07-07-03 22:51

Palle Jensen <palle.jensen@galprofessor.com> wrote:

> [...]
>
>Er der nogen de rhar nogle erfaringer med steder på øerne som de kan
>øse ud af, så smid dem lige efter mig engang...

Hva med Chios? Skibby har reiser dit.

Chios er Hellas 5. største øy, og har lite turisme. Å leie bil eller
scooter og ta seg rundt på øya er nesten et must, den har så mye
spennende å by på!

Til Chios reiser alle slags mennesker, unge, barnefamilier,
besteforeldre... -og skulle man få lyst på disco, kan man f.eks ta
turen inn til byen og svinge seg der, men reiser man kun for fest og
moro, er kanskje ikke Chios stedet

På hjemmesiden min finner du litt info om Chios, og mer finner du ved
å ta veien via linksiden!

--
Marianne Kristiansen
http://home.no.net/mixelite

Fra : Jesper

Dato : 07-07-03 23:30

"Palle Jensen" <palle.jensen@galprofessor.com> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Kæresten og jeg har planer om at tage til Grækenland i sidste halvdel
> af august. Helt præcist har vi snakket om "nogle af øerne".

www.kretaforum.dk
www.dinkretaferie.dk

På Kreta får i meget mere for jeres penge, da Øen er selvforsyende, hvorimod de andre Øer,
varer skal sejles dertil og det koster

Fra : Sune Kjærgård

Dato : 08-07-03 07:28

Jeg var på Rhodos sidste år i august, med en kammerat. Når i kun er to, så
sørg for at vente med at bestille til sidste øjeblik (det kommer jo
selvfølgelig også an på hvor gode ens nerver er, men man kan holde øje med
dem på nettet) .... Der er en del penge at spare.
Vi var i byen en enkelt gang, men ellers kørte vi øen tynd på scootere, som
er forholdsvis billige at leje hvis man ser sig lidt for. Hvis i kommer til
Lindos, hvor der ligger et akropolis, så snyd ikke jer selv for en
snorkeltur i området neden for akropolis - Det er godt nok lidt besværligt
at komme derned, men et af de bedste steder jeg har været endnu.

Vi var afsted i 8 dage med fly og et udemærket hotel med morgenmad, for ca
2500 pr person. Havde vi ventet med at bestille til dagen før vi tog afsted
kunne vi være kommet derned for 1700. Det var med startours.

Nu kender jeg ikke prisniveauet på Kreta, men priserne på Rhodos var yderst
overkommelige. Eksempelvis var vi ude at spise på en rigtig god restaurant,
med forret, hovedret (sværdfisk) og husets dyreste vin, for knap 200 pr
person.

Mvh Sune

Udskift nejtaktilspam med indbakke hvis du vil maile!

Fra : Jele

Dato : 09-07-03 11:35

Hej Palle

Hvad med Loutraki, jeg ved godt det ikke er en ø, men der har I fine
udflugtsmuligheder fra med bil.

Hvis I tager en flybillet til Athen, kan I leje bil hos Thrifty
https://www.thrifty.com/res/main.asp?LC=ATH&PKLOC=ATHENS+AIRPORT%2C+GREECE-ATH&JS=YES
som vi brugte i maj måned, det fungere fint og kvikt, og er billigere end
f.eks. Avis og Hertz.

Fra Athens Lufthavn er der f.eks.bus til Pireaus, og derfra kunne I jo sejle
til en ø.
Ellers prøv min side www.greek-travel.dk der er måske en ide at hente.

M.v.h.
Jele

Fra : F.Larsen

Dato : 09-07-03 12:30

"Palle Jensen" <palle.jensen@galprofessor.com> wrote in message

> Er der nogen de rhar nogle erfaringer med steder på øerne som de kan
> øse ud af, så smid dem lige efter mig engang...

Jeg har smidt nogle billeder fra min ture til rhodos her:
http://home.cbkn.dk/rhodos/

--
Flemming

Fra : Palle Jensen

Dato : 09-07-03 19:00

Tak for alle de gode tips!

Nu må vi om vi kan beslutte os Det hele virker sgu lækkert...

Gode billeder Flemming.

1½ måned så skal der svedes..