/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Yes, GB'ens endelige vurdering svarede til~
Fra : Richard


Dato : 07-07-03 20:21

T&S bekræftede den endelige vurdering på GB'e, som jeg fremstillede for
små 3 uger siden. Samme 13 kkr i afgiftpligtig værdi som depositummet
blev sat til ved fremmøde hos T&S i Nærum for godt en måned siden.
(Modsvarer en handelspris på 34.331 kr.)Og dermed en tusse lavere i
afgiftlpigtig værdi end den - dengang - eneste anden GB'er i Modep.

Min argumentation var, at min GB var et år yngre og havde 16 mod 10
kmiles på klokken og derfor burde vurderes lavere. Derudover henviste
jeg til annoncer på to XBR500 - husmandsudgaven - der har stået til
salg til 32-33 kkr i halve år hos hhv Folmers MC og Mc-garagen,
sammenlignede de to modeller på de væsentligste punkter - og især
hvorfor Gb'en ikke burde være så meget dyrere. Jeg vedlagde kopi af de
originale tyske XBR- og GB500-brochurer til støtte for sammenligningen.

Så det viser i mine øjne, at det betaler sig at gøre fodarbejdet - som
det så ofte fremhæves herinde - og at T&S er lydhøre over for fornuftigt
input fra fremstilleren.

Har efter fremstillingen hørt at en tredie GB500 for kun 2 mdr. siden
også blev sat til 14 kkr ligesom den første i efteråret. Men det er også
en '92'er, så han får næppe noget tilbage...

Iøvrigt virker Modep-systemet nu i Netscape 7.02 og den spritnye 7.1, så
T&S- web-designere er også lytter til deres kunder


--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade


 
 
D@n Dethlefsen (07-07-2003)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 07-07-03 20:57

Richard wrote:
> T&S bekræftede den endelige vurdering på GB'e, som jeg fremstillede
> for små 3 uger siden. Samme 13 kkr i afgiftpligtig værdi som
> depositummet blev sat til ved fremmøde hos T&S i Nærum for godt en
> måned siden. (Modsvarer en handelspris på 34.331 kr.)Og dermed en
> tusse lavere i afgiftlpigtig værdi end den - dengang - eneste anden
> GB'er i Modep.
>
> Min argumentation var, at min GB var et år yngre og havde 16 mod 10
> kmiles på klokken og derfor burde vurderes lavere. Derudover henviste
> jeg til annoncer på to XBR500 - husmandsudgaven - der har stået til
> salg til 32-33 kkr i halve år hos hhv Folmers MC og Mc-garagen,
> sammenlignede de to modeller på de væsentligste punkter - og især
> hvorfor Gb'en ikke burde være så meget dyrere. Jeg vedlagde kopi af de
> originale tyske XBR- og GB500-brochurer til støtte for
> sammenligningen.
>
> Så det viser i mine øjne, at det betaler sig at gøre fodarbejdet - som
> det så ofte fremhæves herinde - og at T&S er lydhøre over for
> fornuftigt input fra fremstilleren.
>

Tillykke med det Richard, det er altid dejligt at få overstået T&S
"forhindringen".

Men hvorfor er det egentlig dig der skal gøre hele arbejdet med at få den
korrekte afgift "udregnet".
Det burde jo egentlig være T&S`s arbejde, et eller andet skal de jo lave for
deres løn, det burde jo være en smal sag for dem at fortælle dig/os hvorfor
afgiften er som den er, det har vel undersøgt tingene grundigt før de
fremsender brevet med depositiums beløbet, og ikke som jeg i mellem tror,
stukket en finger i munden og derefter i vejret for at se hvilken vej vinden
blæser.

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar





Richard (07-07-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 07-07-03 21:13

D@n Dethlefsen wrote:
>>Så det viser i mine øjne, at det betaler sig at gøre fodarbejdet - som
>>det så ofte fremhæves herinde - og at T&S er lydhøre over for
>>fornuftigt input fra fremstilleren.
>
> Tillykke med det Richard, det er altid dejligt at få overstået T&S
> "forhindringen".

Tak, ja det er nu meget rart. Bordet ryddet, klar til den næste mc

> Men hvorfor er det egentlig dig der skal gøre hele arbejdet med at få den
> korrekte afgift "udregnet".

Man kunne jo læne sig tilbage og lade dem om det...

> Det burde jo egentlig være T&S`s arbejde, et eller andet skal de jo lave for
> deres løn, det burde jo være en smal sag for dem at fortælle dig/os hvorfor
> afgiften er som den er, det har vel undersøgt tingene grundigt før de
> fremsender brevet med depositiums beløbet, og ikke som jeg i mellem tror,
> stukket en finger i munden og derefter i vejret for at se hvilken vej vinden
> blæser.

....og leve med den afgift, de nu fandt frem til. Men i tilfældet
aldrig-importerede cykler som GB500 - og til dels XBR500 - er de vel på
herrens mark. Hvor skal de lede, hvor meget vægt skal de lægge på
importørens mening om en sandsynlig handelspris tilbage i 1991 og hvad
den så burde være værd nu, når importøren reelt ikke kender den (der
blev dog importeret 2 stk XBR i '85).

Nej, det er IMHO OK at hjælpe dem på vej som beskrevet i en situation
som denne - hellere det end et månedslang skænderi bagefter

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade


Steen Gruby (07-07-2003)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 07-07-03 21:31

On Mon, 7 Jul 2003 21:56:48 +0200, "D@n Dethlefsen"
<sotaOSTEN@tdcadsl.dk> wrote:

Hej Richard.

>> T&S bekræftede den endelige vurdering på GB'e, som jeg fremstillede
>> for små 3 uger siden. Samme 13 kkr i afgiftpligtig værdi som
>> depositummet blev sat til ved fremmøde hos T&S i Nærum for godt en
>> måned siden. (Modsvarer en handelspris på 34.331 kr.)Og dermed en
>> tusse lavere i afgiftlpigtig værdi end den - dengang - eneste anden
>> GB'er i Modep.
>>
Tillykke med udfaldet, det ser ikke så tosset ud.
>>
>> Så det viser i mine øjne, at det betaler sig at gøre fodarbejdet - som
>> det så ofte fremhæves herinde - og at T&S er lydhøre over for
>> fornuftigt input fra fremstilleren.
>>
Det med forarbejdet er vigtigt.
Hvis argumentationen er i orden og T&S fastholder et urimeligt krav
tror jeg de frygter en tur i den offentlige vridemaskine, så det er
sikkert nok til at holde dem på rimelighedens vej.
>
>Men hvorfor er det egentlig dig der skal gøre hele arbejdet med at få den
>korrekte afgift "udregnet".
>Det burde jo egentlig være T&S`s arbejde, et eller andet skal de jo lave for
>deres løn, det burde jo være en smal sag for dem at fortælle dig/os hvorfor
>afgiften er som den er, det har vel undersøgt tingene grundigt før de
>fremsender brevet med depositiums beløbet, og ikke som jeg i mellem tror,
>stukket en finger i munden og derefter i vejret for at se hvilken vej vinden
>blæser.

T&S er den eneste offentlige myndighed der føler sig hævet over loven.
De agerer lige som Gestabo - Der skulle tiltalte også bevise deres
uskyld.
Precis sådan er det også med T&S.
De fastsætter skat og afgifter som det passer dem, borgerne er
henviste til at løfte bevisbyrden, gå gennem retsager mm, hvor T&S
blot skal være den passive og hovedrystende part.
Det er meget at det får lov til at fortsætte på den måde.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Richard (07-07-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 07-07-03 21:56

Hej Steen,

Steen Gruby wrote:
>>>T&S bekræftede den endelige vurdering på GB'e, som jeg fremstillede
>>>for små 3 uger siden. Samme 13 kkr i afgiftpligtig værdi som
>>>depositummet blev sat til ved fremmøde hos T&S i Nærum for godt en
>>>måned siden. (Modsvarer en handelspris på 34.331 kr.)Og dermed en
>>>tusse lavere i afgiftlpigtig værdi end den - dengang - eneste anden
>>>GB'er i Modep.
>
> Tillykke med udfaldet, det ser ikke så tosset ud.

Nej, selv om den næppe kan sælges til den pris, den faktisk står mig i
pba det høje tyske prisniveau på denne cykel - men sådan er det jo med
liebhaveri; den er ikke købt for at blive solgt, men for at blive nydt

> Det med forarbejdet er vigtigt.
> Hvis argumentationen er i orden og T&S fastholder et urimeligt krav
> tror jeg de frygter en tur i den offentlige vridemaskine, så det er
> sikkert nok til at holde dem på rimelighedens vej.

Ja, det er nok det eneste, der kan bevæge dem.

> T&S er den eneste offentlige myndighed der føler sig hævet over loven.
> De agerer lige som Gestabo - Der skulle tiltalte også bevise deres
> uskyld.
> Precis sådan er det også med T&S.

Stærke ord...

> De fastsætter skat og afgifter som det passer dem, borgerne er
> henviste til at løfte bevisbyrden, gå gennem retsager mm, hvor T&S
> blot skal være den passive og hovedrystende part.
> Det er meget at det får lov til at fortsætte på den måde.

....men det gør det, fordi den sidste krone af afgiftprovenuet er så
vigtigt for politikerne, og mc-beskatningen - og ikke mindst mængden af
de berørte borgere - samlet set er så forsvindende lille i det store
billede IMHO.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade


Hekto (07-07-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 07-07-03 22:50

In article <becms3$iu5$1@sunsite.dk>, Richard says...
> ...men det gør det, fordi den sidste krone af afgiftprovenuet er så
> vigtigt for politikerne, og mc-beskatningen - og ikke mindst mængden af
> de berørte borgere - samlet set er så forsvindende lille i det store
> billede IMHO.
>
1)
Tillykke!!!!

2)
Nej, der skal helst ikke komme den mindste ridse i overfladen! Det
kunne i sidste ende føre til uheldig omtale, opinionsdannelse i (større
dele af) offentligheden, samt væmmeligt provenue-tab!
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto


.... What about www.mc-portalen.com ?

D@n Dethlefsen (07-07-2003)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 07-07-03 22:38

Steen Gruby wrote:
>
> T&S er den eneste offentlige myndighed der føler sig hævet over loven.
> De agerer lige som Gestabo - Der skulle tiltalte også bevise deres
> uskyld.
> Precis sådan er det også med T&S.
> De fastsætter skat og afgifter som det passer dem, borgerne er
> henviste til at løfte bevisbyrden, gå gennem retsager mm, hvor T&S
> blot skal være den passive og hovedrystende part.
> Det er meget at det får lov til at fortsætte på den måde.
>

Jeg brugte en 3-4 måneder på at indsamle materialer til T&S for at afgiften
på min 748 ned i et realistik prisleje.
Er det rimeligt, nej det mener jeg ikke, men det var da til at leve med hvis
det kun var mig det var gået udover, men med den mindre strøm af mail`s jeg
har fået fra især andre Ducati ejer der også gerne vil betale en realistik
afgift af deres mc, kan jeg konkludere (måske på et spinkelt grundlag) at
T&S`s meget meget ofte ikke gør deres hjemmearbejde bare en lille smule
anstændigt, hvis man ser på de nedsættelser der gives til de personer der
ikke finder sig i alt, man har endog indtryk af at Person der skal af med
pengene betyder mere end tilstanden af den Mc der skal betales afgift af,
for afgift-nedsættelsens størrelse !!! Og hvor er vi så lige henne...

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar





Steen Gruby (07-07-2003)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 07-07-03 23:39

On Mon, 7 Jul 2003 23:38:13 +0200, "D@n Dethlefsen"
<sotaOSTEN@tdcadsl.dk> wrote:

Hej Dan.
>
>Jeg brugte en 3-4 måneder på at indsamle materialer til T&S for at afgiften
>på min 748 ned i et realistik prisleje.
>Er det rimeligt, nej det mener jeg ikke, men det var da til at leve med hvis
>det kun var mig det var gået udover, men med den mindre strøm af mail`s jeg
>har fået fra især andre Ducati ejer der også gerne vil betale en realistik
>afgift af deres mc, kan jeg konkludere (måske på et spinkelt grundlag) at
>T&S`s meget meget ofte ikke gør deres hjemmearbejde bare en lille smule
>anstændigt, hvis man ser på de nedsættelser der gives til de personer der
>ikke finder sig i alt, man har endog indtryk af at Person der skal af med
>pengene betyder mere end tilstanden af den Mc der skal betales afgift af,
>for afgift-nedsættelsens størrelse !!! Og hvor er vi så lige henne...

Mit første møde med T&S i forbindelse med afgift på motorkøretøjer var
da en kollega blev udstationeret i Østrig og før afrejsen ville vide
hvad afgiften på den drømmebil han ville købe dernede ville koste at
få med hjem.
På det tidspunkt ville de ikke en gang opgive et bud på det.
Dengang fandtes begrebet "Offentlighed i forvaltningen" ikke, og jeg
følte at de lo ad os.
Af forskellige andre årsager blev det aldrig aktuelt, men det er ikke
pga. T&S.
Senere har jeg haft andre ubehagelige oplevelser af helt privat
karakter med dem som jeg skal forskåne andre for, men hvis jeg havde
ageret ligeså i mit daglige virke var jeg blevet fyret.
Pyt, jeg har da en skriftlig undskyldning fra både skatteministeren på
det tidspunkt og byens borgmester
Da jeg selv skulle have min Paso gennem møllen havde jeg læst på
lektien og startede, precis som du, med at undersøge baggrunden,
skaffe papirer på andre lignende sager og ellers benytte de muligheder
for en retfærdig behandling jeg kunne finde på.
Hvis jeg efterfølgende skal gøre min arbejdsindsats op i penge, havde
jeg været bedre tjent med at passe mit job og tjene mine penge der og
så ellers betale hvad T&S forlangte.
Men da det var blevet lidt af en sport at tage kampen op fortsatte
jeg.
Forskellen mellem den første ansættelse og den endelige vurdering var
godt 20%, og det vil jeg betegne som noget af et vildskud fra T&S's
side.
Med andre ord - Det kan betale sig at tage fat i "ondet".
Som Richard ganske rigtigt påpeger - gå systematisk til værks.
Jeg har senere været indblandet i lignende sager med samme resultat.
Den næstsidste var en nedsættelse på næsten 45%, og den mest komiske
var min NSU Super FOX.
631 kr i depositum og 631 Kr retur.
Det tog ½ år med udendørs toldsyn og hele molevitten.
Tænk hvad det har kostet i skriverier, forgæves renderi, tabt
arbejdsfortjeneste og nytteløs administration.
Det tør jeg slet ikke tænke på - Ikke noget under at den offentlige
administration koster samfundet en formue.
Som jeg tidligere har skrevet ville det være en glimrende ide med en
database på internet hvor så mange sager som muligt kunne samles.
Dels som inspiration for andre, og dels som bevismateriale og et vink
med en vognstang til lovgiverne om at kigge T&S's forvaltning lidt
nærmere efter i sømmene.
Det er sørgeligt, men det eneste der virker er tilsyneladende et
offentligt udhængsskab.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Hekto (08-07-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 08-07-03 00:10

In article <qsrjgvgpc7katl91peua8k3goactdb7820@4ax.com>, Steen Gruby
<steen.gruby@(at)gruby.dk> says...
> Som jeg tidligere har skrevet ville det være en glimrende ide med en
> database på internet hvor så mange sager som muligt kunne samles.
> Dels som inspiration for andre, og dels som bevismateriale og et vink
> med en vognstang til lovgiverne om at kigge T&S's forvaltning lidt
> nærmere efter i sømmene.
>
>
Selv dine 631 kr. kunne jo være 'sprækken' der fører til revnen.

Var det ikke en opgave Tony?
En database over MC'er med data, stand/billeder, 1. vurdering, 2.
vurderng og endelig afgift?
Det ville, som Gruby påpeger, gøre det nemmere at argumentere for mere
retfærdige afgifter. Der ville hurtigt være materiale der kunne danne
baggrund for sammenligning.
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto


.... What about www.mc-portalen.com ?

D@n Dethlefsen (08-07-2003)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 08-07-03 06:40

Hekto wrote:
>> Som jeg tidligere har skrevet ville det være en glimrende ide med en
>> database på internet hvor så mange sager som muligt kunne samles.
>> Dels som inspiration for andre, og dels som bevismateriale og et vink
>> med en vognstang til lovgiverne om at kigge T&S's forvaltning lidt
>> nærmere efter i sømmene.
>>
>>
> Selv dine 631 kr. kunne jo være 'sprækken' der fører til revnen.
>
> Var det ikke en opgave Tony?
> En database over MC'er med data, stand/billeder, 1. vurdering, 2.
> vurderng og endelig afgift?
> Det ville, som Gruby påpeger, gøre det nemmere at argumentere for mere
> retfærdige afgifter. Der ville hurtigt være materiale der kunne danne
> baggrund for sammenligning.

Ja for godt nok har T&S lagt deres vurderinger på nettet, men de er sorteret
som vinden blæser (ihvertfald under de mærker/modeller der interesssere
mig), og den del af stelnummeret der reelt angiver hvilken motorcykel/model
der er tale om er ret ufuldstændigt, er det mon tilfældigt, jeg tror det
næppe da Stelnummeret er en af de vigtigste oplysninger for T&S under
afgifts-behandlingen. Altså bevist vildførelse fra T&S`s side der stadigvæk
giver dem muligheden for at sætte afgidten næsten som de lyster. Så en
privat liste ville helt klart være en god ide.

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar





Hekto (08-07-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 08-07-03 09:16

In article <3f0a5940$0$83046$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
sotaOSTEN@tdcadsl.dk says...
> Ja for godt nok har T&S lagt deres vurderinger på nettet, men de er sorteret
> som vinden blæser (ihvertfald under de mærker/modeller der interesssere
> mig), og den del af stelnummeret der reelt angiver hvilken motorcykel/model
> der er tale om er ret ufuldstændigt, er det mon tilfældigt, jeg tror det
> næppe da Stelnummeret er en af de vigtigste oplysninger for T&S under
> afgifts-behandlingen. Altså bevist vildførelse fra T&S`s side der stadigvæk
> giver dem muligheden for at sætte afgidten næsten som de lyster. Så en
> privat liste ville helt klart være en god ide.
>
>
Umiddelbart tror jeg ikke at det er for at de kan sætte afgiften som
de lyster!
De fleste embedsmænd har en underlig angst for at begå fejl, og skulle
de alligevel begå en, vil de gerne have nogle ufuldstændige
oplysninger at gemme sig beg ved. De ville aldrig indrømme, hvis en
skulle være sluppet for billigt.
--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi lave en Pizza-racer???? (En Italo-freaket Japs'er)
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Tony Lorentzen (08-07-2003)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 08-07-03 11:39

Hekto wrote:

> Var det ikke en opgave Tony?
> En database over MC'er med data, stand/billeder, 1. vurdering, 2.
> vurderng og endelig afgift?
> Det ville, som Gruby påpeger, gøre det nemmere at argumentere for mere
> retfærdige afgifter. Der ville hurtigt være materiale der kunne danne
> baggrund for sammenligning.

Jo muligvis - men det kræver en del feedback fra folk som jer, der har
prøvet det og været hele møllen igennem.

Jeg kan sagtens kode skidtet hvis I giver mig en god beskrivelse af hvad man
skal kunne

--
Tony



Hekto (08-07-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 08-07-03 13:54

In article <bee701$300o$1@news.cybercity.dk>,
spam@dkfritidmotorcykel.dk says...
> Hekto wrote:
>
> > Var det ikke en opgave Tony?
> > En database over MC'er med data, stand/billeder, 1. vurdering, 2.
> > vurderng og endelig afgift?
> > Det ville, som Gruby påpeger, gøre det nemmere at argumentere for mere
> > retfærdige afgifter. Der ville hurtigt være materiale der kunne danne
> > baggrund for sammenligning.
>
> Jo muligvis - men det kræver en del feedback fra folk som jer, der har
> prøvet det og været hele møllen igennem.
>
> Jeg kan sagtens kode skidtet hvis I giver mig en god beskrivelse af hvad man
> skal kunne
>
> --
> Tony
>
>
>
Jeg kunne (ved ikke ret meget om det!) forestille mig en eller anden
'formular' med faste felter om indkøbspris, vurderinger, beskrivelse
af stand, årgang og kilometer. Så et billede af begge sider (hvis
muligt), nærbilleder af hjulnav og motor, så man visuelt kunne vurdere
standen.
Så vil forskellige mere eller mindre avancerede søge og
afgrænsningsfaciliteter selvfølgelig lette arbejdet for brugeren.

Det vigtigeste vil være registreringen af data, så man kan bruge det
som dokumentation over for T&S.
--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi lave en Pizza-racer???? (En Italo-freaket Japs'er)
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

D@n Dethlefsen (08-07-2003)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 08-07-03 18:34

Hekto wrote:
> In article <bee701$300o$1@news.cybercity.dk>,
> spam@dkfritidmotorcykel.dk says...
>> Hekto wrote:
>>
> Jeg kunne (ved ikke ret meget om det!) forestille mig en eller anden
> 'formular' med faste felter om indkøbspris, vurderinger, beskrivelse
> af stand, årgang og kilometer. Så et billede af begge sider (hvis
> muligt), nærbilleder af hjulnav og motor, så man visuelt kunne vurdere
> standen.
> Så vil forskellige mere eller mindre avancerede søge og
> afgrænsningsfaciliteter selvfølgelig lette arbejdet for brugeren.
>
> Det vigtigeste vil være registreringen af data, så man kan bruge det
> som dokumentation over for T&S.

Opbygget som person oversigten på www.dkfritidmotorcykel.dk hvor man kan
sorterer indholdet efter inholdet af de forskellige kolonner, jeg kunne
forestille mig følgende kolonner:
- Mærke
- Model
- Årg.
- Km
- Stelnummer (sidste ciffere kan undlades)
- Ekstraudstyr
- Beskrivelse/foto af stand ved vurdering
- Direkte link til blanketten hos T&S
- 1 Desipositums udspil fra T&S. (Dato, Dispositum, Toldsted)
- 2 Desipositums udspil fra T&S. (Dato, Dispositum, Toldsted)
- 3 Desipositums udspil fra T&S. (Dato, Dispositum, Toldsted)
- Endelig vurdering (Dato, Afgift, Vurderingssted)

Andre foreslag ?

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar





Steen Gruby (08-07-2003)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 08-07-03 19:44

On Tue, 8 Jul 2003 19:34:16 +0200, "D@n Dethlefsen"
<sotaOSTEN@tdcadsl.dk> wrote:
Hej.
>
>Opbygget som person oversigten på www.dkfritidmotorcykel.dk hvor man kan
>sorterer indholdet efter inholdet af de forskellige kolonner, jeg kunne
>forestille mig følgende kolonner:
>- Mærke
>- Model
>- Årg.
>- Km
>- Stelnummer (sidste ciffere kan undlades)
>- Ekstraudstyr
>- Beskrivelse/foto af stand ved vurdering
>- Direkte link til blanketten hos T&S
>- 1 Desipositums udspil fra T&S. (Dato, Dispositum, Toldsted)
>- 2 Desipositums udspil fra T&S. (Dato, Dispositum, Toldsted)
>- 3 Desipositums udspil fra T&S. (Dato, Dispositum, Toldsted)
>- Endelig vurdering (Dato, Afgift, Vurderingssted)
>
De data jeg har er til rådighed.

>Andre foreslag ?

Ja, en kort beskrivelse af hændelsesforløb - Sådan bare kort.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

D@n Dethlefsen (09-07-2003)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 09-07-03 06:34

Steen Gruby wrote:
>>
> De data jeg har er til rådighed.
>
>> Andre foreslag ?
>
> Ja, en kort beskrivelse af hændelsesforløb - Sådan bare kort.
>

Ditto
--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar





Hekto (08-07-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 08-07-03 19:43

In article <3f0b009f$0$83055$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, D@n
Dethlefsen says...
> - Stelnummer (sidste ciffere kan undlades)
> - Ekstraudstyr
> - Beskrivelse/foto af stand ved vurdering
> - Direkte link til blanketten hos T&S
> - 1 Desipositums udspil fra T&S. (Dato, Dispositum, Toldsted)
> - 2 Desipositums udspil fra T&S. (Dato, Dispositum, Toldsted)
> - 3 Desipositums udspil fra T&S. (Dato, Dispositum, Toldsted)
> - Endelig vurdering (Dato, Afgift, Vurderingssted)
>
> Andre foreslag ?
>
Den af T&S vurderede salgspris? Så kan man bedre sammenligne med DBA
o.s.v. og finde ud af om de er skudt helt ved siden af.
(Måske er det indeholdt i dine punkter?)
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto


.... What about www.mc-portalen.com ?

D@n Dethlefsen (09-07-2003)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 09-07-03 06:34

Hekto wrote:
> In article <3f0b009f$0$83055$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, D@n
> Dethlefsen says...
>> - Stelnummer (sidste ciffere kan undlades)
>> - Ekstraudstyr
>> - Beskrivelse/foto af stand ved vurdering
>> - Direkte link til blanketten hos T&S
>> - 1 Desipositums udspil fra T&S. (Dato, Dispositum, Toldsted)
>> - 2 Desipositums udspil fra T&S. (Dato, Dispositum, Toldsted)
>> - 3 Desipositums udspil fra T&S. (Dato, Dispositum, Toldsted)
>> - Endelig vurdering (Dato, Afgift, Vurderingssted)
>>
>> Andre foreslag ?
>>
> Den af T&S vurderede salgspris? Så kan man bedre sammenligne med DBA
> o.s.v. og finde ud af om de er skudt helt ved siden af.
> (Måske er det indeholdt i dine punkter?)

Det har du ret i.
Hver af de 3 T&S Dispositum udspil skal spilttes op ti tre beløb.
- Dispositum
- mc værdi incl. moms
- anslået salgspris (fra forretning)

En % angivelse af hvor meget afgiften er faldet/steget iforhold til første
vurdering er måske også en ide.

Tony, hvis du vil lave dette, kan du så ikke bare kontakte mig direkte pr.
mail., så finder vi udaf det sammen.

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar





Tony Lorentzen (09-07-2003)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 09-07-03 08:42

D@n Dethlefsen wrote:

> Tony, hvis du vil lave dette, kan du så ikke bare kontakte mig
> direkte pr. mail., så finder vi udaf det sammen.

Lyder som en god idé. Det er vel ok at vi venter til efter TPT for jeg har
lidt små-travlt med at få færdiggjort nogle opgaver inden i morgen.

Mange hilsner,

Tony



D@n Dethlefsen (09-07-2003)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 09-07-03 20:34

Tony Lorentzen wrote:
> D@n Dethlefsen wrote:
>
>> Tony, hvis du vil lave dette, kan du så ikke bare kontakte mig
>> direkte pr. mail., så finder vi udaf det sammen.
>
> Lyder som en god idé. Det er vel ok at vi venter til efter TPT for
> jeg har lidt små-travlt med at få færdiggjort nogle opgaver inden i
> morgen.
>

Yes.
Send en mail når du er klar.

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar





Anders Majland \(Rep~ (08-07-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 08-07-03 07:30

> Det burde jo egentlig være T&S`s arbejde, et eller andet skal de jo
> lave for deres løn, det burde jo være en smal sag for dem at fortælle
> dig/os hvorfor afgiften er som den er, det har vel undersøgt tingene
> grundigt før de fremsender brevet med depositiums beløbet, og ikke
> som jeg i mellem tror, stukket en finger i munden og derefter i
> vejret for at se hvilken vej vinden blæser.

Det kunne også vendes på hovedet. Hvor mange forespørgsler tror I de får
der aldrig kommer videre. Sålænge det er gratis at få en
forhåndsvurdering synes jeg det er ok at de ikke står på hovedet for at
være milimeterretfærdige....

Men inden den endelige vurdering burde man kunne forvente at de havde
fået styr på tingene. Der er de jo ved at være ret sikre på at hive en
afgift iland

/A



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408622
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste