Honda Transalp spm
Fra : Nicolaj C.

Dato : 07-07-03 20:04

Hvornår stoppede Nellemann importen til Danmark af den model ?
Svært at forstå hvorfor Africa Twin importeres - men ikke Transalp.

Mvh
Nic
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/nicolaj_christensen

Fra : John Jensen

Dato : 07-07-03 20:18

"Nicolaj C." <nic@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/nicolaj_christensen
>
> Trans Alpen blev importeret til & med sidste år, men er blevet erstattet
af Africa Twin i importørens
program fra & med iår.

Jeg formoder det er pga. et for lavt salgstal,- specielt efter T.A. blev
faceliftet for et par år siden, med
den prisstigning det medførte, og så kan jeg også forestille mig at det
måske har været muligt for importøren
at finde et parti Africa T. til en fornuftig pris et eller andet sted, de
fleste andre lande satser nok mere på
Varadero'en med 1000cc. V2 motor, men den er jo desværre også for dyr til at
være med i Nellemann's
program.

Det er jo relativt få Enduroer der sælges i vort lille afgiftsplagede land.

/ John

Fra : Richard

Dato : 07-07-03 21:06

John Jensen wrote:
> [...]
> måske har været muligt for importøren
> at finde et parti Africa T. til en fornuftig pris et eller andet sted,

Det er nok snarere det sidste, de gjorde dog en del for at promovere
TAen efter faceliftet, og den blve da også modtaget fint i pressen mv.
Så det er nok af prismæssige årsager, de nu sætter hele det arbejde over
styr. Og så er TA'en vel også for tæt på Deauville'en, som den tidligere
var prissat identisk med - og konkurrredede med qua sine udmærkede
langtursegenskaber. Der er AT'en mere terrænpræget.

> de fleste andre lande satser nok mere på
> Varadero'en med 1000cc. V2 motor, men den er jo desværre også for dyr til at
> være med i Nellemann's program.

Ja, det er et sølle indskrænket sortiment af Honda's store udvalg, N&D
tager hjem. I Bella forsøgte jeg at starte en diskussion om det med en
af deres medarbejdere pba de mange fabrikker, der overtager importen.
Det var der absolut ikke udsigt til for Honda's vedkommende og fordelene
ved fx at et sådant datterselskab kunne trække ad libitum fra et
europæisk centrallager, var da iøvrigt også kun til stede for
bilimportens vedkommende, mente han. Og bilimport ville han meget
hellere snakke om...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Mogens Dammand

Dato : 07-07-03 20:48

> Svært at forstå hvorfor Africa Twin importeres - men ikke Transalp.
>
> Mvh
> Nic

Da prisen på en TA næsten er på højde med AT mener man ikke der er belæg for
at have TA'en på programmet.

TA er da modificeret op gennem årene, hvilket man ikke kan sige om AT, men
alligevel er TA ikke her i lille dk.

Mogens
USTA '89
15k miles