/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Elektrolyse
Fra : M. Høy


Dato : 07-07-03 17:49

Hej

Læste lige nogle gamle indlæg ang. elektrolyse, og tænkte herefter på, om
man kunne få renset ens motor huse indvendig, nu da jeg har motoren
fuldstændig skilt ad?

Jeg har i forvejen tænkt mig at sende de 2 halvstykker til glasblæsning, har
pakket dem godt ind i gaffatape, der hvor der sidder lejer, samt
anlægsfladerne, og sørget for at der ikke kan trænge noget ind i selve
husene, da jeg er interesseret i at få dem pæne udvendigt, så jeg kan male
dem grå, med Motip engine case paint.

Men på denne måde får jeg dem ikke renset ned indvendigt. Jeg ved
selvfølgelig godt at man kan rense dem af med vand, men det ville jo være
smart hvis man kunne få dem pæne indvendigt, ved hjælp af elektrolyse, og
fjerne alle FOD'er (Foreing Object Damage). Fjerner man noget af materialet
ved at gøre det?? Og hvor kan man få det lavet?

Mvh

M. Hoey
(Suzuki GT750A)




 
 
M. Høy (07-07-2003)
Kommentar
Fra : M. Høy


Dato : 07-07-03 19:48


"M. Høy" <mhoeyNOSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3f09a4a0$0$32464$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej
>
> Læste lige nogle gamle indlæg ang. elektrolyse, og tænkte herefter på, om
> man kunne få renset ens motor huse indvendig, nu da jeg har motoren
> fuldstændig skilt ad?
>
> Jeg har i forvejen tænkt mig at sende de 2 halvstykker til glasblæsning,
har
> pakket dem godt ind i gaffatape, der hvor der sidder lejer, samt
> anlægsfladerne, og sørget for at der ikke kan trænge noget ind i selve
> husene, da jeg er interesseret i at få dem pæne udvendigt, så jeg kan male
> dem grå, med Motip engine case paint.
>
> Men på denne måde får jeg dem ikke renset ned indvendigt. Jeg ved
> selvfølgelig godt at man kan rense dem af med vand, men det ville jo være
> smart hvis man kunne få dem pæne indvendigt, ved hjælp af elektrolyse, og
> fjerne alle FOD'er (Foreing Object Damage). Fjerner man noget af
materialet
> ved at gøre det?? Og hvor kan man få det lavet?
>
> Mvh
>
> M. Hoey
> (Suzuki GT750A)
>
>
>

Fandt lige denne side med beskrivelse af processen, så det må man kunne
gøre selv, skal bare lige finde ud af, om der er noget man skal tage
forbehold med, når det drejer sig om aluminium?

http://www.detektorfund.dk/Artikler/Rensning.htm

Mvh

M. Hoey
(suzuki GT750A)



M. Høy (07-07-2003)
Kommentar
Fra : M. Høy


Dato : 07-07-03 20:22


"M. Høy" <mhoeyNOSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3f09c07c$0$32539$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "M. Høy" <mhoeyNOSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f09a4a0$0$32464$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Hej
> >
> > Læste lige nogle gamle indlæg ang. elektrolyse, og tænkte herefter på,
om
> > man kunne få renset ens motor huse indvendig, nu da jeg har motoren
> > fuldstændig skilt ad?
> >
> > Jeg har i forvejen tænkt mig at sende de 2 halvstykker til glasblæsning,
> har
> > pakket dem godt ind i gaffatape, der hvor der sidder lejer, samt
> > anlægsfladerne, og sørget for at der ikke kan trænge noget ind i selve
> > husene, da jeg er interesseret i at få dem pæne udvendigt, så jeg kan
male
> > dem grå, med Motip engine case paint.
> >
> > Men på denne måde får jeg dem ikke renset ned indvendigt. Jeg ved
> > selvfølgelig godt at man kan rense dem af med vand, men det ville jo
være
> > smart hvis man kunne få dem pæne indvendigt, ved hjælp af elektrolyse,
og
> > fjerne alle FOD'er (Foreing Object Damage). Fjerner man noget af
> materialet
> > ved at gøre det?? Og hvor kan man få det lavet?
> >
> > Mvh
> >
> > M. Hoey
> > (Suzuki GT750A)
> >
> >
> >
>
> Fandt lige denne side med beskrivelse af processen, så det må man kunne
> gøre selv, skal bare lige finde ud af, om der er noget man skal tage
> forbehold med, når det drejer sig om aluminium?
>
> http://www.detektorfund.dk/Artikler/Rensning.htm
>
> Mvh
>
> M. Hoey
> (suzuki GT750A)
>
>

Men hvis der er nogen der har gjort sig nogle erfaringer med
elektrolyse-rensning, så kom gerne med nogle råd, og beskrivelse, jeg
lyttede vist ikke ordentlig efter i fysik timen Jeg skal som sagt have
renset 2 aluminiums motorhalvdele. Efter hvad jeg har læst mig til, så skal
det modsatte metal der tilsættes, være rustfri stål, så der sker en vandring
mellem metallerne, er det korrekt?

Mvh

M. Hoey
(Suzuki GT750)



Bent Erik Thomsen (07-07-2003)
Kommentar
Fra : Bent Erik Thomsen


Dato : 07-07-03 22:00

M. Høy wrote:
> "M. Høy" <mhoeyNOSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f09c07c$0$32539$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>
>> "M. Høy" <mhoeyNOSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse
>> news:3f09a4a0$0$32464$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>> Hej
>>>
>>> Læste lige nogle gamle indlæg ang. elektrolyse, og tænkte herefter
>>> på, om man kunne få renset ens motor huse indvendig, nu da jeg har
>>> motoren fuldstændig skilt ad?
>>>
>>> Jeg har i forvejen tænkt mig at sende de 2 halvstykker til
>>> glasblæsning, har pakket dem godt ind i gaffatape, der hvor der
>>> sidder lejer, samt anlægsfladerne, og sørget for at der ikke kan
>>> trænge noget ind i selve husene, da jeg er interesseret i at få dem
>>> pæne udvendigt, så jeg kan male dem grå, med Motip engine case
>>> paint.
>>>
>>> Men på denne måde får jeg dem ikke renset ned indvendigt. Jeg ved
>>> selvfølgelig godt at man kan rense dem af med vand, men det ville
>>> jo være smart hvis man kunne få dem pæne indvendigt, ved hjælp af
>>> elektrolyse, og fjerne alle FOD'er (Foreing Object Damage). Fjerner
>>> man noget af materialet ved at gøre det?? Og hvor kan man få det
>>> lavet?
>>>
>>> Mvh
>>>
>>> M. Hoey
>>> (Suzuki GT750A)
>>>
>>>
>>>
>>
>> Fandt lige denne side med beskrivelse af processen, så det må man
>> kunne gøre selv, skal bare lige finde ud af, om der er noget man
>> skal tage forbehold med, når det drejer sig om aluminium?
>>
>> http://www.detektorfund.dk/Artikler/Rensning.htm
>>
>> Mvh
>>
>> M. Hoey
>> (suzuki GT750A)
>>
>>
>
> Men hvis der er nogen der har gjort sig nogle erfaringer med
> elektrolyse-rensning, så kom gerne med nogle råd, og beskrivelse, jeg
> lyttede vist ikke ordentlig efter i fysik timen Jeg skal som sagt
> have renset 2 aluminiums motorhalvdele. Efter hvad jeg har læst mig
> til, så skal det modsatte metal der tilsættes, være rustfri stål, så
> der sker en vandring mellem metallerne, er det korrekt?
>
> Mvh
>
> M. Hoey
> (Suzuki GT750)


Lad være ...

1) Det er totalt overflødigt idet du ikke skal producere microchips i din
motorblok
2) Risikoen for at du ødelægger din motorblok (ved at der bliver fjernet
materiale hvor
pasningen er vigtig) er overhængende

Just my 2 cents

mvh

Bent Erik Thomsen
nær Aalborg
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=319
1980 Suzuki GS850GT (Skal sælges: http://www.poet.dk/bmt/index.html)
1987 BMW K100RS (Skal pudses)
1992 Golf TD(i)



Armand (08-07-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-07-03 22:55


M. Høy <mhoeyNOSPAM@mail.dk> skrev i en
news:3f09a4a0$0$32464$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej
>
> Læste lige nogle gamle indlæg ang. elektrolyse, og tænkte herefter på, om
> man kunne få renset ens motor huse indvendig, nu da jeg har motoren
> fuldstændig skilt ad?

Som at skyde gråspurve med kanoner!

Hvis du ikke selv magter at pensle smuds og slam væk med petroleum (ALDRIG
det ofte lettere tilgængelige diesel p.g.a. gummi tager skade deraf!!), kan
du tage stumperne og en six-pack med forbi det nærmeste lastvognsværksted
som givetvis har en hed-vaskemaskine (á en opvaskemaskine - blot med kun én
roterende kurv med en diameter på Ø1000mm!) du kan få sagerne igennem :-/

--
Armand.



M. Høy (09-07-2003)
Kommentar
Fra : M. Høy


Dato : 09-07-03 19:32


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:befhgv$1pqq$2@news.cybercity.dk...
>
> M. Høy <mhoeyNOSPAM@mail.dk> skrev i en
> news:3f09a4a0$0$32464$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Hej
> >
> > Læste lige nogle gamle indlæg ang. elektrolyse, og tænkte herefter på,
om
> > man kunne få renset ens motor huse indvendig, nu da jeg har motoren
> > fuldstændig skilt ad?
>
> Som at skyde gråspurve med kanoner!
>
> Hvis du ikke selv magter at pensle smuds og slam væk med petroleum (ALDRIG
> det ofte lettere tilgængelige diesel p.g.a. gummi tager skade deraf!!),
kan
> du tage stumperne og en six-pack med forbi det nærmeste lastvognsværksted
> som givetvis har en hed-vaskemaskine (á en opvaskemaskine - blot med kun
én
> roterende kurv med en diameter på Ø1000mm!) du kan få sagerne igennem :-/
>
> --
> Armand.
>
>

Okay, tak, ellers tager jeg dem med ud på jobbet, så får de en gang Jetfuel
A1, bare rolig der er ikke noget gummi der kan tage skade, det bliver
skyllet godt igennem med Isopropanol inden det samles

M. Hoey



M. Høy (11-07-2003)
Kommentar
Fra : M. Høy


Dato : 11-07-03 17:42


"M. Høy" <mhoeyNOSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3f0c5fa4$0$32461$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:befhgv$1pqq$2@news.cybercity.dk...
> >
> > M. Høy <mhoeyNOSPAM@mail.dk> skrev i en
> > news:3f09a4a0$0$32464$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > > Hej
> > >
> > > Læste lige nogle gamle indlæg ang. elektrolyse, og tænkte herefter på,
> om
> > > man kunne få renset ens motor huse indvendig, nu da jeg har motoren
> > > fuldstændig skilt ad?
> >
> > Som at skyde gråspurve med kanoner!
> >
> > Hvis du ikke selv magter at pensle smuds og slam væk med petroleum
(ALDRIG
> > det ofte lettere tilgængelige diesel p.g.a. gummi tager skade deraf!!),
> kan
> > du tage stumperne og en six-pack med forbi det nærmeste
lastvognsværksted
> > som givetvis har en hed-vaskemaskine (á en opvaskemaskine - blot med kun
> én
> > roterende kurv med en diameter på Ø1000mm!) du kan få sagerne igennem
:-/
> >
> > --
> > Armand.
> >
> >
>
> Okay, tak, ellers tager jeg dem med ud på jobbet, så får de en gang
Jetfuel
> A1, bare rolig der er ikke noget gummi der kan tage skade, det bliver
> skyllet godt igennem med Isopropanol inden det samles
>
> M. Hoey
>
>

Jeg kunne ikke dy mig, jeg har lavet et elektrolysekar med en
spædingsforsyning, plastickar, rustfri stålplade, demiraliseret vand, samt
husholdningssalt.

Men jeg kunne godt tænke mig at være helt på den sikre sidde ang.
stålpladen, skal det være dette metal, hvis det er aluminium (cyllinder) man
skal have renset??

Kom gerne med nogle råd, hvis der skulle være nogen der har prøvet det
før......

Mvh.

M. Hoey



M. Høy (11-07-2003)
Kommentar
Fra : M. Høy


Dato : 11-07-03 19:59


"M. Høy" <mhoeyNOSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3f0ee8e9$0$32534$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "M. Høy" <mhoeyNOSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f0c5fa4$0$32461$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> >
> > "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> > news:befhgv$1pqq$2@news.cybercity.dk...
> > >
> > > M. Høy <mhoeyNOSPAM@mail.dk> skrev i en
> > > news:3f09a4a0$0$32464$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > > > Hej
> > > >
> > > > Læste lige nogle gamle indlæg ang. elektrolyse, og tænkte herefter
på,
> > om
> > > > man kunne få renset ens motor huse indvendig, nu da jeg har motoren
> > > > fuldstændig skilt ad?
> > >
> > > Som at skyde gråspurve med kanoner!
> > >
> > > Hvis du ikke selv magter at pensle smuds og slam væk med petroleum
> (ALDRIG
> > > det ofte lettere tilgængelige diesel p.g.a. gummi tager skade
deraf!!),
> > kan
> > > du tage stumperne og en six-pack med forbi det nærmeste
> lastvognsværksted
> > > som givetvis har en hed-vaskemaskine (á en opvaskemaskine - blot med
kun
> > én
> > > roterende kurv med en diameter på Ø1000mm!) du kan få sagerne igennem
> :-/
> > >
> > > --
> > > Armand.
> > >
> > >
> >
> > Okay, tak, ellers tager jeg dem med ud på jobbet, så får de en gang
> Jetfuel
> > A1, bare rolig der er ikke noget gummi der kan tage skade, det bliver
> > skyllet godt igennem med Isopropanol inden det samles
> >
> > M. Hoey
> >
> >
>
> Jeg kunne ikke dy mig, jeg har lavet et elektrolysekar med en
> spædingsforsyning, plastickar, rustfri stålplade, demiraliseret vand, samt
> husholdningssalt.
>
> Men jeg kunne godt tænke mig at være helt på den sikre sidde ang.
> stålpladen, skal det være dette metal, hvis det er aluminium (cyllinder)
man
> skal have renset??
>
> Kom gerne med nogle råd, hvis der skulle være nogen der har prøvet det
> før......
>
> Mvh.
>
> M. Hoey
>
>

Billeder af processen er lagt i dk.binaer.motor for de nysgerige sjæle

Mvh.

M. Hoey



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408622
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste