Racetech Goldvalves
Fra : Peder

Dato : 07-07-03 15:33

Efter måneder med økonmisk nær-ruin oplevelser, er jeg blevet
velsignet af en sponsoraftale, så nu må jeg hellere se om jeg ikke kan
få lidt bedre performance ud af min gamle cykel.
Jeg har hørt om og set på Racetech goldvalves.
Det ligner jo et godt alternativ til den store udskiftning - er der
nogen der har erfaringer med dem.
--
Peder
SGSXR750 (http://roadracing.netpartner.dk)

Fra : Richard

Dato : 07-07-03 17:04

Peder wrote:
> Jeg har hørt om og set på Racetech goldvalves.
> Det ligner jo et godt alternativ til den store udskiftning - er der
> nogen der har erfaringer med dem.

Hvis det er Racetech's såkaldte cartridge emulators, har jeg set dem
skamrost af en US'sk banekører i Yahoo's GB500-gruppe. De skulle give en
anderledes følsom dæmpning og bliver derfor af samme fremstillet som et
must sammen med progressive fjedre, hvis man vil have en ordentlig
forgaffel ud af sin standard-GB-do.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Rune Larsen

Dato : 07-07-03 17:37

Richard wrote:

> [...]
> anderledes følsom dæmpning og bliver derfor af samme fremstillet som et
> must sammen med progressive fjedre, hvis man vil have en ordentlig

Jeg har osse tænkt på sådan nogen krabater, men er alligevel lidt
tilbageholdende med at købe dem.
De er svjv. indstillet udfra nogen parametre fra fabrikken, men hvad hvis de
nu ikke stemmer? Hvordan ændrer man kompressions og returdæmpningen på dem?
Hvis man skal ændre på både olie-viskositet og de der spændeskiver der
ligger i dem, så tager det jo en krig at lave en justering hver gang!

/Rune

Fra : Peder

Dato : 07-07-03 17:45

On Mon, 07 Jul 2003 18:03:39 +0200, Richard
<richardpunktumpade@mail.dk> wrote:

> [...]
>anderledes følsom dæmpning og bliver derfor af samme fremstillet som et
>must sammen med progressive fjedre, hvis man vil have en ordentlig

Det var nu goldvalve kits jeg havde set på. Cartridge emulatorerne er
noget andet. Jeg kan ikke se ud af produktbeskrivelserne, hvor
emulatorerne skal sidde, men ventilerne (goldvalve kits) erstatter de
eksisterende ventiler.

Fra : Rune Larsen

Dato : 07-07-03 18:38

Peder wrote:

> [...]
> noget andet. Jeg kan ikke se ud af produktbeskrivelserne, hvor
> emulatorerne skal sidde, men ventilerne (goldvalve kits) erstatter de

Så hut jeg visker, havde Jørund som tidligere skrev her i gruppen goldvalves
i hans R1'er, kort tid efter han erhvervede sig den. Jeg mener at huske han
skrev det gjorde forgalfen en del bedre, men han skiftede vistnok alligevel
videre til en anden forgaffel.
Du kan måske læse noget om det på hans website www.motorcycle-dk.com

/Rune

Fra : Richard

Dato : 07-07-03 20:26

Peder wrote:

> [...]
> noget andet. Jeg kan ikke se ud af produktbeskrivelserne, hvor
> emulatorerne skal sidde, men ventilerne (goldvalve kits) erstatter de

Svjv erstatter emulatorerne også dæmperventilerne i bunden af rørene,
men gutten hedder Tom Fitzpatrick, og hvis du er interesseret i at høre
om det fra ham selv, finder du hurtigt hans adresse i Yahoo's GB500-gruppe.

Fra : Peder

Dato : 07-07-03 21:54

On Mon, 07 Jul 2003 21:25:33 +0200, Richard

OK tak. Det vil jeg prøve

Fra : Claus Rittig

Dato : 07-07-03 23:11

"Peder" <peder.eskildsen@@@@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har hørt om og set på Racetech goldvalves.
> Det ligner jo et godt alternativ til den store udskiftning - er der

Jeps, det har min kammy Poul - ganske vist på en '00 YZ250, men det er vist
også i motocross Racetech har deres store omsætning. Det er dyrt (over 6K
for forgaffel og bagdæmper behandling) og han lyder ikke overvældende
tilfreds.

Rittig

Fra : Peder

Dato : 07-07-03 23:08

On Tue, 8 Jul 2003 00:10:52 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

> [...]
>også i motocross Racetech har deres store omsætning. Det er dyrt (over 6K
>for forgaffel og bagdæmper behandling) og han lyder ikke overvældende

Hmm. Træls. Alternativer (ud over alt for dyre Öhlins)?

Fra : Claus Rittig

Dato : 08-07-03 00:24

> Hmm. Træls. Alternativer (ud over alt for dyre Öhlins)?

Tjah, der er da masser. Wilbers, White Power, Marzocchi, Showa, Paioli laver
alle top-klasse produkter, og så er der sikkert flere jeg har glemt.
RaceTech er jo som regel bare goldvalves og fjedre, ikke helt nye dæmpere.
Desværre er det mit indtryk at pris og kvalitet følges godt ad på det
marked.
Jeg har prøvet flere Marzocchi, og det virkede fremragende. De andre
producenters top-end produkter har jeg ikke prøvet, kun de "almindelige"
modeller. Jeg er mest til White Power, som kvalitetsmæssigt er på linie med
Öhlins, men er lidt billigere, syns jeg. Men mine off-road erfaringer kan
næppe projiceres direkte over på din asfalt-racer.

Rittig

Fra : Flemming Petersen

Dato : 09-07-03 08:05

[snip]
> Efter måneder med økonmisk nær-ruin oplevelser, er jeg blevet
> velsignet af en sponsoraftale, så nu må jeg hellere se om jeg ikke kan
> få lidt bedre performance ud af min gamle cykel.
[/snip]

Hvad er nu det??? Har du vundet i lotto eller har der været en ræs pause?

[snip]
> Jeg har hørt om og set på Racetech goldvalves.
> Det ligner jo et godt alternativ til den store udskiftning - er der
> nogen der har erfaringer med dem.
[/snip]

Jeg har købt lidt af det til min blade. Du skal lige være opmærksom på at
der fås både en kompresions og en retur ventil (jep jeg købte kun den ene).

Min forende blev en del bedre end standard da jeg smed dem i, men ikke
overvældene (nok pga af ovenstående).

Hvis du skal have gang i forbenene og du vil gøre det på den "billige" måde,
så vil jeg sige vejen frem er goldvales og nye hårdere fjedre.

Til goldvalvesne følger der en god bunke shims (skriver) med til så der er
massere at lege med. Racetech levere et forslag til standard opsætning.

/Flemming Petersen
CBR 900 RR

Fra : Peder

Dato : 09-07-03 09:21

On Wed, 9 Jul 2003 09:04:30 +0200, "Flemming Petersen" <fjp@gimp.dk>
wrote:

>[snip]
>[/snip]
>
>Hvad er nu det??? Har du vundet i lotto eller har der været en ræs pause?

Ingen lotto, men lidt sponsorpenge er det blevet til. Og så forventer
jeg kun at køre 2 løb mere i år - Assen den 19. juli og 4 timers i
oktober - hvis altså Claus bliver klar. Med mindre du har lyst til at
træde istedet for Claus - skulle han ikke kunne deltage?
> [...]
>
>Min forende blev en del bedre end standard da jeg smed dem i, men ikke
OK. P.t. kører cyklen egentlig fint, men jeg har mistanke om at jeg
ville kunne få lidt mere ro rundt, med bedre affjedring og at det
kunne give mig lidt tid og tillid til cyklen.

Fra : Flemming Petersen

Dato : 10-07-03 11:05

[snip]
> [...]
> oktober - hvis altså Claus bliver klar. Med mindre du har lyst til at
> træde istedet for Claus - skulle han ikke kunne deltage?

Min økonomi ser så godt ud at jeg burde være gået konkurs, så
jeg blir nød til at melde pas.

Måske 4 timers i oktober hvis jeg lige finder et par tusinde i et par
bukser, men det må vi lige se på.

> [...]
> ville kunne få lidt mere ro rundt, med bedre affjedring og at det
> kunne give mig lidt tid og tillid til cyklen.

Det bør hjælpe noget. Hvis du har pengene så: go for it. Jeg regner
selv med at få sat retur ventilen i og nogle hårdere fjedre (igen) her
til vinter.

Men du må også lige vende den om. Når du nu har fået lavet din
forgaffel så kan du ikke længere bruge den som undskyldning for
at køre langsomt ;^)

Mvh
Flemming J Petersen
CBR900RR
Team Turtle

Fra : Peder

Dato : 10-07-03 11:20

On Thu, 10 Jul 2003 12:05:04 +0200, "Flemming Petersen" <fjp@gimp.dk>
wrote:

>Men du må også lige vende den om. Når du nu har fået lavet din
>forgaffel så kan du ikke længere bruge den som undskyldning for
>at køre langsomt ;^)

Ja jeg har tænkt lidt på det, men vover skindet.
Jeg var jo faktisk 0,5 sek. hurtigere end Claus har været på
Oschersleben, selvom han har været der flere gange end jeg.

Han har så chancen for at komme igen i oktober, men det får vi se