HD problemer - hjælp!
Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 01-12-00 16:45

På det seneste er mit MacSOUP begyndt ret tit at fryse, mens jeg
nedtager artikler; jeg har en fornemmelse af, at det er blevet værre,
efter at jeg er begyndt at abonnere på flere servere - p.t. i alt 3?

Men for lidt siden gik det helt galt:
1. Computeren 'frøs' under download.
2. Jeg genstartede og fik melding fra MacSOUP, at mit primære
postkasse-index var 'ødelagt eller ude af sync.'; jeg bestilte
'genopbygning', men herefter kunne der øjensynligt ikke etableres
forbindelse til serveren (status vindue viste konstant 'barber pole' -
og 'Stop' havde ingen virkning), hvorefter jeg 'tvangslukkede'(alt. -
Esc.) MacSOUP.
3. Jeg trykkede så på 'start' og bestilte genstart, hvilket resulterede
i 'bombe', ned teksten: "Systemfejl Finder - ugyldig instruktion"!
4. ctrl - æble - start kunne ikke genstarte: Det begyndte normalt
('Velkommen til MacOS' - udvidelsesikoner for neden), men på det
stadium, hvor markøren bliver til et 'ur', fremkom der et tomt
dialogvindue, hvorefter alt stoppede!!
5. Forsøgte så opstart uden udvidelser, hvilket virkede OK, jeg kørte
Diskførstehjælp med svar: Alt OK
6. Nyt forsøg på opstart med udv. førte igen til crash, og nu meldte
Diskførstehjælp, at HDen IKKE kan repareres ('Invalid PEDF, 57876, 229')
Hertil kom, at adskillige ikoner så 'smadrede' ud (f. eks. næste alle
kontrolpanelikoner + kvickstart + knapperne på kvickstart o.m.a.)
7. Jeg har så kopieret en frisk systemmappe over fra CDen - men det har
heller ikke hjulpet!

Jeg skal også tilføje, at jeg, da problemerne begyndte at se
uoverskuelige ud, skrottede MacSOUP med alt,hvad dertil hører - på
mistanke!

Men altså: Jeg har stor brug for (hurtig) HJÆLP!!!

med venlig hilsen
Hans

PS   Som I sikkert kan se, skriver jeg dette i Netscape, som jeg selvsagt
ikke er vant til at operere news i! Er der en venlig sjæl, der kan
forklare, hvorledes man *sletter* artikler/headers, man gerne vil af
med??

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 02-12-00 15:24

"Hans H.V. Hansen" wrote:

> [...]
> ikke er vant til at operere news i! Er der en venlig sjæl, der kan
> forklare, hvorledes man *sletter* artikler/headers, man gerne vil af

Det ser ud til, at min for lidt siden afsendte opfølgning på ovenstående
må være forsvundet ud i cyberspace! Kort resumé:

Jeg følte mig til sidst nødsaget til at rense HDen og begynde på en
frisk, hvilket nu er gjort!
Men jeg spekulerer stadig en del på, *hvad* monstro der gik galt? Og
hvad der i øvrigt kan få ikonerne til at se 'frynsede' ud?

_Næste gang_ skriver jeg på Mac'en igen!

med venlig hilsen
Hans

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 02-12-00 15:29

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> _Næste gang_ skriver jeg på Mac'en igen!

Som sagt - så gjort!

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : N/A

Dato : 03-12-00 21:59

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 03-12-00 21:59

> Godt at se, at du er tilbage i sadlen. Jeg kan desværre heller
> ikke forklare, hvad der gik galt.

OK - det havde jeg godt nok håbet på i hvert tilfælde nogle hypoteser
om!
For bortset fra de 'gode' gamle system 7.5.1 dage har jeg faktisk aldrig
(heldigvis!) oplevet noget lignende; men det der nok gav mig allermest
sved på panden var nu alligevel, at computeren på et tidspunkt end ikke
kunne læse fra CD-ROM drevet!!

> Hvad med en ny Mac for en sikkerheds
> skyld? Jeg så lige en Cube i dag. Den er nu smart.

Ja, det kan jeg tænke mig - men som nyslået pensionist er det lige p.t.
'out of reach'!

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 04-12-00 07:07

> Godt at se, at du er tilbage i sadlen....

Der mangler nu stadig et par 'småting'!
Bl. a. gik min 'Apperarnce' udvidelse fløjten - og nu havde jeg faktisk
vænnet mig til dette 'look'!
Så hvis én af jer skulle ligge inde med 'Appearance SDK 1.0.3' og gad
sende den til mig, ville jeg blive vældig glad!

--
med venlig hilsen
Hans