Pakker til udlandet
Fra : Kurt Hansen

Dato : 07-07-03 09:44

Undskyld at jeg skriver i "Erhverv" når det faktisk er privat, men jeg
går ud fra at der sidder nogle hoveder her der har kendskab til
området.

Hvilke alternativer er der til PostDanmark når man skal sende pakker
til udlandet (EU og USA)? Hvis det kun var en enkelt, ville problemet
ikke være så stort, men det drejer sig en løbende trafik med flere
pakker hver måned og ender sandsynligvist med en momsregistrering som
erhverv.

Jeg kender navnet DHL, men der må være flere? Og er de andre selskaber
faktisk billigere end Posten? Hvis det nu drejer sig om f.eks. en
pakke på 3,5 kg til enten Tyskland eller USA, hvad kan så bedst betale
sig? Og har de alternative indleveringssteder i større byer, eller
tager de sig kun af de mængder det kan betale sig at afhente hos
afsenderen (=kunden)?

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Fra : Nicolai Lang

Dato : 07-07-03 12:07

On Mon, 07 Jul 2003 10:44:06 +0200, Kurt Hansen
<kurtFJERNDETTE@towle.dk> wrote:

>Hvilke alternativer er der til PostDanmark når man skal sende pakker
>til udlandet (EU og USA)?

DHL, UPS, GLS-Pakke Trans, Mahé, DFDS DanTransport for bare at nævne
nogle få.

De fleste speditører kan vel klare det - til stærkt svingende priser.

> [...]
>faktisk billigere end Posten? Hvis det nu drejer sig om f.eks. en
>pakke på 3,5 kg til enten Tyskland eller USA, hvad kan så bedst betale

De priser jeg har set & fået er dyrere end pæosten når det gælder USA.
Til gengæld er de hurtigere.

Med hensyn til EU, så er Pakke Trans et godt bud.

Især til Tyskland (Hamborg omr.) er UPS usædvanlig billig.

>Og har de alternative indleveringssteder i større byer, eller
>tager de sig kun af de mængder det kan betale sig at afhente hos
>afsenderen (=kunden)?

Du kan altid aflevere, men de fleste har kun ét eller få
indleveringssteder.

Det du skal gøre, er at ringe til nogle stykker og snak med dem. Nogle
af dem (ihvertfald Posten og UPS) har priser på WWW. Men afhængig af
mængden kan du ofte forhandle dig til andre priser.

Men som sagt - i de fleste tilfælde, især med den størrelse pakker du
nævner, er PostDK faktisk billigst.

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-07-03 11:13

UPS (http://www.ups.com)
USPostalService (htt://www.usps.com) opererer vist også her i landet.

> Og er de andre selskaber
> faktisk billigere end Posten? Hvis det nu drejer sig om f.eks. en
> pakke på 3,5 kg til enten Tyskland eller USA, hvad kan så bedst betale
> sig?

Kan det gøres billigere end 135/165 kroner (Tyskland) hhv. 215/340
kroner (USA)?

http://www.post.dk/index.asp?link=/posthuset/pris_brev_og_pakker/pris_brev_og_pakker_start.htm&mm=p&af=breveogpakker

> Og har de alternative indleveringssteder i større byer, eller
> tager de sig kun af de mængder det kan betale sig at afhente hos
> afsenderen (=kunden)?

http://www.dhl.dk
http
--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-03 21:42

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> --
> Med venlig hilsen Carsten Riis
> Vær med til at redde liv ca. 4 gange om året

Med hensyn til priser etc. skal man lige være opmærksom på, om der er tale
om kurérpost, d.v.s dør til dør inden for 24 timer. Det er det, mange af de
nævnte firmaer først og fremmest er eksperter i. Man skal nok lige spørge
først.

Mvh
Karsten Jensen