Fejl i adressekartotek = virus sendes ikke~
Fra : dennis

Dato : 07-07-03 09:12

Hej, jeg mener at have læst en måde hvorpå man kan undgå
modtaget orm/virus-program at bruge ens adressekartotek (OE) til at
sende videre til.
Man skulle oprette én ny kontaktperson som er den første i
adressekartotek med fejl i (måske uden @) som vil resulter i, at
virus-program ikke kan sendes til andre p.g.a fejl i den første modtager.

Er der nogle der kender til dette ?

Hilsen
Dennis

Fra : Christian Andersen

Dato : 07-07-03 09:30

dennis wrote:

> [...]
> adressekartotek med fejl i (måske uden @) som vil resulter i, at
> virus-program ikke kan sendes til andre p.g.a fejl i den første modtager.

Tricket går ud på at oprette en kontaktperson med en asteriks * som
første tegn i "navnet" og med en e-mailadresse der starter med < (mindre
end-tegn).

Men der er intet der siger at virussen/ormen starter med den første
adresse i adressekartoteket. Jeg vil endda anse det for usandsynligt (dog
uden at have noget at have det i) at kontaktpersonerne ligger i
alfabetisk rækkefølge i .wab-filen, så en orm der læser filen direkte
(det ved jeg ikke om de gør), vil efter al sandsynlighed ikke ramme den
alfabetisk første kontaktperson først.

Jeg har sat XFUT til dk.edb.sikkerhed.virus, hvor de efter al
sandsynlighed ved mere om dette end jeg gør. Det betyder at svar på dette
indlæg havner i den gruppe og ikke her. Altså, debatten fortsætter i den
anden gruppe.

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Fra : Peter Kruse

Dato : 07-07-03 09:37

"dennis" <grantgoo7@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej Dennis,

> [...]
> adressekartotek med fejl i (måske uden @) som vil
resulter i, at
> virus-program ikke kan sendes til andre p.g.a fejl i den

Det er en kendt hoax. Se:
http://www.arachnophiliac.com/hoax/Outlook_Trick.htm

Venligst
Peter Kruse