Hamster
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-07-03 08:57

Greetings!

Jeg har lige installeret Hamster 2.0.0.1 men der er et par ting som jeg
ikke kan få til at virke.

1. Jeg kan ikke hente grouplist fra den via min newsclient (205
Connection closed).

2. Hvordan får man den til selv at opdatere løbende (den skal opdatere
mens jeg er på ferie)?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 12-07-03 02:52

Jesper G. Poulsen skrev:

> Jeg har lige installeret Hamster 2.0.0.1 men der er et par ting som
> jeg ikke kan få til at virke.

> 1. Jeg kan ikke hente grouplist fra den via min newsclient (205
> Connection closed).

Du har nok glemt at opsætte brugernavn/kodeord i Hamster og i din news-
klient

> 2. Hvordan får man den til selv at opdatere løbende (den skal
> opdatere mens jeg er på ferie)?

Se nogle af de tidligere indlæg som, Henrik K. Hansen, Dino, Kaj Sven-
ningsen og Madsen har sendt, der er diverse opskrifter på scripts.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-07-03 01:15

In dk.edb.internet.software.mail+news, Peder Vendelbo Mikkelsen
<pedervm@myrealbox.com> says...
> Se nogle af de tidligere indlæg som, Henrik K. Hansen, Dino, Kaj Sven-
> ningsen og Madsen har sendt, der er diverse opskrifter på scripts.

Jeg har trevlet adskillige MB opskrifter igennem uden af få de svar jeg
søger. Er Hamsteren virkelig så dårligt dokumenteret?

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 27-07-03 17:54

Jesper G. Poulsen skrev:

> Jeg har trevlet adskillige MB opskrifter igennem uden af få de svar
> jeg søger.

Det var underligt, de har da svaret på alle mulige mærkelige spørgsmål.

Hvilke svar søger du?

> Er Hamsteren virkelig så dårligt dokumenteret?

Næ, det er da bare at gå i gang med at læse.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-07-03 09:51

In dk.edb.internet.software.mail+news, Peder Vendelbo Mikkelsen
<pedervm@myrealbox.com> says...
> Hvilke svar søger du?

Noget med opdatering under forskellige forhold. Det er dog ligemeget nu,
jeg _er_ kommet hjem fra ferie

> Næ, det er da bare at gå i gang med at læse.

Jeg har fundet adskillige sider på nettet men ikke noget skrevet af
programmøren selv. Og et hav af scriptkommandoer uden forklaring eller
bare et eksempel. Man skal da være heldig for at få noget af det til at
virke.

Fra : Carl Drud

Dato : 28-07-03 18:03

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen steder.dk> wrote:

> [...]
> programmøren selv. Og et hav af scriptkommandoer uden forklaring eller
> bare et eksempel. Man skal da være heldig for at få noget af det til

Du har vel startet med den her:

http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Jeg brugte den og det virkede i første forsøg. Ellers er der nogle flere
her både på tyske og engelsk.

Hamster and Gravity
http://lightning.prohosting.com/~tbates/gravity/hamster.html

http://hamster.arcornews.de/micha/

http://hamster.volker-gringmuth.de/

http://clients.net2000.com.au/~johnf/hamster2

--
A. No.
Q. Does top-posting make sense?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-07-03 21:13

In dk.edb.internet.software.mail+news, Carl Drud
<carl.drud@myrealbox.com> says...
> Du har vel startet med den her:

Jeg har været _alt_ igennem og jeg har ikke fundet det jeg søgte. Men
jeg har fundet mange udokumenterede scriptkommandoer. Sært at et stykke
software ikke medfølger bedre dokumentation.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 28-07-03 21:48

Carl Drud, du skrev:

> Ellers kunne du spørge i nogle af Hamster grupperne. "Bagmændene" til
> programmet er flittige skribenter der

Ja, her er lidt til dig

Set Header X-Sig-Slettet: Ja %Str(Siglines)% Linier

> Dog fører TDC kun de tysksprogede
> grupper hamster.de.*

Så vidt jeg kan se fører de kun 2.

Der er en server der kun fører hamstergrupperne news.uni-x.net,119
user\pass hamster

--
Henrik
Lidt Hamster guf.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 28-07-03 22:38

Carl Drud, du skrev:

> eg troede det kære universitet i Berlin havde dem komplet.

Det har de også, men den anden server kræver ingen tilmelding, og
det er jo altid godet at hente fra flere servere.

> Jeg har i øvrigt et spørgsmål vedr. mail scorefilen. Kan man have flere
> afsnit i den

Ja.

> hvis ja skal hvert afsnit begynde med [*]

Nej, jeg bruger følgende i mit hent mail script

HamFetchMail ("pop3.mail.dk", "pop3", "$1", "", "", "Regel1")
HamFetchMail ("ryle.get2net.dk", "pop3", "$2", "", "", "Regel2")

og så i mail kill filteret.

[*]

Filtrer på alle konti

[Regel1]

kill() Subject: {\bThis really work\B} #Nej det gør ikke

o.s.v

--
Henrik
Best Viewed With Any Newsreader.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 29-07-03 21:40

Carl Drud, du skrev:

> kill() header:"X-Hamster-Spam-Level: ***"

Har du prøvet
kill() X-Hamster-Spam-Level: "***"

--
Henrik

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 31-07-03 00:20

Carl Drud, du skrev:

> Jeg prøver.

Det gør jeg også

En mail på paul.get2net.dk (xxx) er slettet p.g.a følgende mail-filter.
-> 3: kill() X-Hamster-Spam-Level: "***"

Subject: Re: xxxx
From: xxxx
To: xxxx
Størrelse på mail: 1.991 byte

---------- Headere og de 2 første linier af meddelelse følger: ----------

--
Henrik

Fra : Carl Drud

Dato : 28-07-03 21:34

> [...]

> jeg har fundet mange udokumenterede scriptkommandoer. Sært at et
> stykke software ikke medfølger bedre dokumentation.

Nu er det freeware.

Ellers kunne du spørge i nogle af Hamster grupperne. "Bagmændene" til
programmet er flittige skribenter der. Dog fører TDC kun de tysksprogede
grupper hamster.de.*. Der er også et hamster.en.*, men jeg ved ikke
hvorfor de ikke tog det med da de tilføjede det tyske.

http://news.individual.net/

fører det komplette hieraki og så er det i øvrigt en bedre newsserver en
dtext.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-07-03 21:11

In dk.edb.internet.software.mail+news, Carl Drud
<carl.drud@myrealbox.com> says...
> Nu er det freeware.

Derfor er det alligevel god skik at dokumenterere sit software
ordentligt.

Fra : Carl Drud

Dato : 28-07-03 22:12

Henrik K Hansen <henrik-k-hansen@adresse.invalid> wrote:

> Ja, her er lidt til dig
>
> Set Header X-Sig-Slettet: Ja %Str(Siglines)% Linier

Tak. Den er tilføjet i def'en.

> Så vidt jeg kan se fører de kun 2.

Jeg erindrer svagt en diskusion i tele.internet.news-service, hvor en
ønskede Hamster grupperne og det afstedkom en diskussion om hvorvidt de
var at betragte som vendor grupper eller ikke. Hvorfor de ikke tog de
engelsksprogede med er mig en gåde.

> Der er en server der kun fører hamstergrupperne news.uni-x.net,119
> user\pass hamster

Jeg troede det kære universitet i Berlin havde dem komplet.

Jeg har i øvrigt et spørgsmål vedr. mail scorefilen. Kan man have flere
afsnit i den, hvis ja skal hvert afsnit begynde med [*]

Jeg spørger fordi jeg kører med denne her:

http://www.gadma.net/wakka/HowToSpamAssassinRulesFuerHamster

Fra : Carl Drud

Dato : 29-07-03 20:19

Henrik K Hansen <henrik-k-hansen@adresse.invalid> wrote:

> [Regel1]
>
> kill() Subject: {\bThis really work\B} #Nej det gør ikke
>
> o.s.v

Tak det gav lidt mening.

Problemet er nok at OE ikke kan score på Subjects. Det som jeg var ude
efter var at jeg som sagt har sat Spamassasin op efter de foreskrifterne
på den før nævnte side. Den kører nogle scripts inden mailen hentes,
bl.a. checkes op mod RBLs. Derefter indsættes bl.a. denne i headeren:

Hvor der så kan komme op til fem *. Jeg ville gerne filtrere på dem med
=> 3 stjerner og har denne her i score filen:

kill() header:"X-Hamster-Spam-Level: ***"

notify(admin)

herefter er ser kommer alt det her, men det er vist nemmere med et link:

http://home19.inet.tele.dk/carl/score.txt

Den vil ikke score på dem der får 3 stjerner.

Det ville være rart om den næste ver. OE kunne score på headere.

Fra : Carl Drud

Dato : 30-07-03 18:27

Henrik K Hansen <henrik-k-hansen@adresse.invalid> wrote:

> Har du prøvet
> kill() X-Hamster-Spam-Level: "***"

Heh, sikkert ikke.

Jeg prøver.

Fra : Carl Drud

Dato : 31-07-03 19:46

Henrik K Hansen <henrik-k-hansen@adresse.invalid> wrote:

> Det gør jeg også
>
> En mail på paul.get2net.dk (xxx) er slettet p.g.a følgende
> mail-filter. -> 3: kill() X-Hamster-Spam-Level: "***"

Ja det er typisk. Nu var der ingen mails i dag der blev
"stjernemarkeret". De var alle "X-Hamster-Spam-Flag: YES" makeret og røg
direkte i spam mappen. Men når det virker hos dig, virker det vel også
her.