Skift startsnor på græstrimmer
Fra : Erik Hansen

Dato : 06-07-03 18:52

Hejsa.

Jeg har en Partner T221 græstrimmer hvor startsnoren desværre knækkede
i dag da jeg skulle til at starte den.

Jeg har ikke nogen papir på sådan en fætter, da jeg har fundet den på
en genbrugsstation, så hvis der er en som ligger inde med nogle papire
på hvordan man skifter sådan en snor vil jeg gene have en kopi, eller
hvis nogen ved hvordan man skifter snoren..

Selvom den er fundt på en genbrugsstation, har jeg brugt den flere
gange, så den fejler altså ikke noget, andet at snoren knækkede i dag.

--
....::Hilsen Erik

Min rigtige e-mail adresse findes på
http://home1.inet.tele.dk/ehh/e-mail.gif

Fra : zigge

Dato : 06-07-03 21:06

"Erik Hansen" <fsgfdjdjdfhdfvbghfhdfbsdfvfdfghdfdfhhifhhiuf@mail.dk> wrote
in message news:aonggvgj11jrfkulv3o04f2q9rhhv15s1v@4ax.com...
> [...]
> på hvordan man skifter sådan en snor vil jeg gene have en kopi, eller
> hvis nogen ved hvordan man skifter snoren..

Køb en meter startsnor i den rigtige tykkelse hos en "plæneklippermand".
Tag skjoldet af hvor startsnoren sad i.
Der frigør nylonskiven der sidder inde i skjoldet, det er evt. et par
metalflapper der skal bøjes eller skruer der skal løsnes.
Løft ikke skiven helt ud, men list forsigtigt den gamle snor ud af skiven.
Forbered en ny snor i samme længde som den gamle, smelt enderne.
Fastgør snoren i håndtaget.
Før den nye snor gennem hullet i skjoldet og gennem hullet i skiven - stadig
uden at løfte skiven ud af skjoldet.
Fastgør snoren med en knude i skiven, på samme måde som den gamle snor.
Vind fjederen op ved at rotere skiven og bruge snoren som håndsving.
Når fjederen virker som om den ikke kan tage flere omdrejninger, trækkes
snoren ud af hullet i skjoldet.
Skiven slippes forsigtigt og vil vinde snoren op idet fjederen trækker den
ind.
Skiven fastgøres igen.
Skjoldet skrues på igen.
Trimmeren prøvestartes...

Mvh
//zigge

Fra : Erik Hansen

Dato : 08-07-03 19:26

On Sun, 6 Jul 2003 22:06:22 +0200, "zigge" <laser.snabela@pc.dk>
wrote:

>Køb en meter startsnor i den rigtige tykkelse hos en "plæneklippermand".
>Tag skjoldet af hvor startsnoren sad i.

Det har jeg også prøvet, men jeg syntes ikke det går fra hinanden
sådan uden videre. jeg har afmonteret 6 skruer, samt en enkelt ved
gashåndtaget. Da alle disse skruer var fjernet håbede jeg at jeg kunne
dele græstrimmeren, men den vil ikke gå fra hinanden og jeg syntes
ikke jeg havde lyst til at bruge vold, når jeg jo ikke viste hvordan
den skal skildes ad.