problemer med stigene omdregninger.
Fra : Rasmus Ege

Dato : 06-07-03 16:32

jeg har et problem med en CB 550F, når cyklen bliver varm går den for det
meste volsomt op i omdrejninger. tilsyneladende gør den det kun når den står
i tomgang. dette kan reguleres med tomgangsskrugen, men så går der ikke så
lang tid så falder omdregningerne med det samme af sig selv og cyklen går
ud. Det ser ikke at omdregningerne falder af sig selv hvis man ikke justere
på tomgangsskrugen, men vi har heller ikke turde at lade den stå med højde
omdregninger særlig længe.
hvad kan dette skyldes?

Fra : Martin Sørensen

Dato : 06-07-03 17:25

> [...]
> sig selv hvis man ikke justere på tomgangsskrugen, men vi har heller
> ikke turde at lade den stå med højde omdregninger særlig længe.

Det lyder mest af alt som forkert justerede karburatorer. Min gjorde det
samme, men efter at have fået justeret blandeskruer+synkronisering, så kører
den stort set ens i tomgang både kold og varm.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Moller

Dato : 06-07-03 19:00

"Rasmus Ege" <rasmus_ege@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
justere
> på tomgangsskrugen, men vi har heller ikke turde at lade den stå med højde

Er dit choker system 100% i orden ??? f.eks. velsmurt kabel, så det
lukker ordentligt når du tager chokeren fra igen ???

VH
Lars Molnit

Fra : Armand

Dato : 06-07-03 21:39

Moller <news@molnit.com> skrev i en

> Er dit choker system 100% i orden ??? f.eks. velsmurt kabel, så det
> lukker ordentligt når du tager chokeren fra igen ???

Og især at alle karbunaders chokerfunktion lukker helt til!?

--
Armand

Fra : p.jarnbak

Dato : 06-07-03 23:08

"Rasmus Ege" <rasmus_ege@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> lang tid så falder omdregningerne med det samme af sig selv og cyklen går

Det er jo ikke chokeren da du har gammeldavs spjæld der lukker for luften.så
det er jo nok falsk
luft eller forkert blandingPrøv med startgas omkring indsugnings studsene.Da
det er luft skruer på de gamle kaihin
kaburatore kan du også prøve at give dem en 1/4 omgang ind og se om det
hjælper.Du kan også lige checke om skruerne til vakummeter tilslutningen
er spændt(eller mangler).Held og lykke med det.
Hej Palle.

Fra : Ivan Bartholin Niels~

Dato : 06-07-03 23:34

> [...]
justere
> på tomgangsskrugen, men vi har heller ikke turde at lade den stå med højde

Hej Rasmus

Jeg har selv en cb500f - men jeg tror at de er rimeligt ens. Jeg havde et
lignende problem, hvor det viste sig at være den der dims som på engelsk
hedder "advance time unit" som sidder bag platinerne. Det er sådan nogle
svingklodser som svinger ud ved højere omdrejninger for at forstille
tændingen. Jeg kunne se at de havde svært ved at svinge ind igen når jeg
sænkede omdrejningerne. Jeg adskilte og rensede hvorefter det bare virkede.

Ivan Bartholin Nielsen
Nygårdsvej 8, 4700 Næstved
www.kloge.dk
Honda CB500F 1975